Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kanvaasi tms

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana vmsorola, 15 Maaliskuu 2008.

Siis tämmönen kankaalle tulostettu joka pingotetaan raamien ympärille: niitä saa kai tilata netistä siinä missä paperikuvia yms.

Mietin että mitenköhän onnistuisi jos tulostaisi itse, siis semmoiselle siirtojutulle joka silitetään paitoihin? Sopivalle kankaalle ja nitoisi vanhoihin rimoihin tms. Vois tulla aika paljon halvemmaksi ja olisi _ehkä_ taiteellista jälkeä?

Onks joku kokeillu?

V-M

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: Kanvaasi tms

Onhan sitä nestemäistä emulsiota vanhastaan ollut olemassa, jota voi levittää erilaisiin pintoihin ja valottaa.  Ja tietenkin kehittää.  En ole kokeillut koskaan kuitenkaan.

2. Vs: Kanvaasi tms

Ainakin yksi tapa on laminoida se tulostettu kuva kankaaseen kiinni. Tähän tarkoitukseen on olemassa kangasta, jossa laminointikelmu kiinni. Revitään kuvan takaa paperia niin paljon pois kun saa. Sitten vaan laminointiprässiin ja menoks.

3. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

mikä estää laittamasta tavallista kuumaliimakalvoa kankaan ja kuvan väliin (mistä on paperit revitty pois)

4. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

On edelleen saatavailla. Ollut ajatuksissa kokeilla. Pitäisi ottaa ja tilata.

5. Vs: Kanvaasi tms

ei kai mikään... kuten sanoin tuo on vain yksi tapa tehdä asia. Enkä muuten tiedä mitenkä noi tulostetut kuvat muutenkaan reagoi laminointiin...

6. Vs: Kanvaasi tms

Miksi pitää nähdä tuollainen vaiva, että saa aikaan luokattoman tyylitöntä sontaa...
    Ei se siitä maalatuksi muutu, eikä valokuva ole taulu. :(

7. Vs: Kanvaasi tms

Miksei valokuva ole taulu?? Eikä materiaali millä kuva on, määrää edes sitä onko jokin taulu vai ei. Onkohan akryyli materiaalina luokallisen tyylikästä?

Ehkä tarkoitit maalausta? ;-}

8. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Mustesuihkareille on saatavana pinnoitettua kangasta.  Jälki on yhtä hyvää kuin muutoinkin k.o. tulostimella.  Itse olen käyttänyt HP:n nimellä myytävää, mutta kankaita on monilla tuotemerkeillä.

Vaikkapa muotokuvat ovat kankaalla tyylikkäitä;  makuasia, mutta  minä pidän tuosta efektistä.
    vmsorola, taidat liikkua Vantaan suunnalla silloin tällöin, poikkea katsomassa - minulla on muutama tuloste työpaikalla.

9. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Vatasen Pro-Labissa näin sitä.  Hän kertoi toimittaneensa sitä jo pitempään jollekin taiteilijalle.  Hauskaa kun löysin uuden paikan mistä saa monta kivaa juttua.
    http://www.123prolab.com/

Kehitysprosessin voi tehdä esimerkiksi pensselillä.