Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Mikä tuli ? No, tuli mikä tuli, sääliksi tuo kyllä, tosiaankin, käy.
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Tällaiseen "keskusteluun" minun ei tietysti pitäisi sotkeentua, kun olen joskus aiemmin näppini ns. polttanut kysellessäni "keskustelun" tasosta - tai siis sen puutteesta. Minun näkemykseni on, että jos jollain foorumilla "keskusteluun" on pesiytynyt tietyntyyppinen tauti, vaikkapa loanheitoksi tai vittuiluksi kutsuttava, joka ei kohdistu henkilön tuotantoon tai sanomisen sisältöön vaan henkilön persoonaan, niin se tauti on kuin herpes, joka ei lähde vaan aina pulpahtaa paiseena sopivan hetken tullen. Tosin joskus on vaikea erottaa, onko kyseessä oikea vittuilu vai sanallisen viestinnän vaikeaselkoisuus, joka voi johtaa tahattomiin väärinymmärryksiin. Foorumin vanhoja "keskusteluja" selailemalla huomaa, onko jokin foorumi tautinen vai ei. Jos tuo tauti on foorumilla, sitä ei voi sieltä siis kokonaan hävittää "keskustelun" keinoin. On joko tyydyttävä hyväksymään tilanne ja ohitettava kylmän viileästi herpeksen kutina tai paiseet tai poistuttava terveempiin foorumeihin (tosin tästä taudista puhtaita on jostain syystä vaikea löytää juuri suomenkielisestä valikoimasta). Minusta Kameralaukun foorumilla tätä tautia esiintyy, mutta se on minun mielipiteeni. Tätä ilmaisemaani mielipidettä voi jokainen kannattaa tai vastustaa aivan vapaasti. Nimimerkki "Internetin foorumeilla jo vuodesta 1992"
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Mielenkiintoinen ja asiallinen kannanotto. Täällä vierailee melko säännöllisesti ja ikävän tiuhaan ainakin jonkinlainen Tauti, joka muistuttaa mainitsemaasi. Liekö aivan sama, en ole varma. Enkä ole varma onko se juuri nyt täällä. Tämä ketju, johon nyt kirjoitamme, sinä asken, minä nyt, on alunperinkin silkkaa hömppää ja vailla tolkun hiventäkään. Sellaiset ovat joskus terveellisiä. Jos toimivat oikein. Ne antavat vakaville ja vakavamielisille valokuvauksen harrastelijoille tilaisuuden hieman "irrotella" nappien painallusten välissä. Juuri äskettäin Tauti sai hetkeksi ylivallan, ei vain tässä hömppäketjussa, vaan muuallakin. Mutta me yritämme kuristaa sen, jollemme vallan kuoliaaksi kykene, niin ainakin heikommaksi ... joksikin aikaa. Ja me teemme sen yhdessä, koko Laukun väki. Kyllä Tauti vielä oppii, minne EI kannata valua. Se ovela tauti, kuin vesi, pienimmistäkin raoista se valuu ja turmelee ... aina uudestaan ja uudestaan se valuu tänne. Perhanan Tauti ! Älä silti IKINÄ aliarvioi Laukkulaisten sitkeyttä ja puolustustahtoa. Me päihitämme Taudin vielä ! Usko pois, Tauti häviää tämän taistelun ja koko sodan !! Ja sitten, sitten meillä on puhdas Laukku !!! Mutta mitä sitten on ... ? - Erska, Päihittäjä Edit: Typoi
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Toivottavasti Laukku on puhdas muttei steriili = Itse valitsin pään kylmänä pitämisen tien ja jäin tänne ainakin toistaiseksi (muistaen, että kaikki loppuu aikanaan). Ne hetket, jolloin saa ajatuksilleen tai tuotoksilleen vastakaikua tai näkee tai lukee kiinnostavia ja innostavia ajatuksia muiden tuotoksista, ovat toistaiseksi olleet kyllin palkitsevia.
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Minusta kannattaa vaan "kiertää" se tauti, koska se ei kaikkialle ole täälläkään levinnyt. Ei kannata väkisin itseään kiduttaa lukemalla ketjuja joissa höyryjä päästellään. Välillä se on ihan hyvä tehdä. Muutenkaan en välttämättä niin vakavasti kaikkia näitä kirjoituksia ottaisi. "Tautia" löytyy kyllä ihan kansainvälisiltäkin foorumeilta, elävästä elämästä ja mistä vain. Siis sitä, että ihmiset eivät aina pelkästään ole ylen ystävällisiä toisilleen vaan välillä käytellään myös sanan säilää. Joo. Enää täällä ei oo varsinaisesti oo "roskakoria" eli pallomerta, mutta jos tänne ketjuun nyt eksyi eikä näkemästään pitänyt, voi itse koittaa muistaa tyyliin "tuota ketjua en katso". Tämä on oma henkilökohtainen kantani, ei moderaattoreiden virallinen linja ;-)
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Niitä kaukaa kierrettäviä ketjuja vaan alkaa olla aika paljon, eikä itselläni ole ollut tapana sulkea silmiäni vain siksi, ettei aikuiset osaa edes käyttäytymisen alkeita. Tietynlainen "ilman puhdistaminen" on varmasti hyväksi, sitä en kiellä, mutta minkä ihmeen takia sitä pitää tehdä joka ketjussa. Näillä näkymin kannatusjäsenyyden jatkopesti on enemmän kuin katkolla seuraavan laskun saapuessa... (Ja jos ei erota toisistaan silkkaa vittuilua ja vaikeaselkoista viestintää, mitä se sitten lieneekään, niin olisiko aika opetella perusasiat kummastakin... eron kyllä huomaa)
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Toki sanan säilää saa käyttää, mutta sanan säilällä on tarkoitus lyödä toista sanan säilää vastaan, ei sen kirjoittajaa persoonaa vastaan. Jos näitä asioita ei osaa erottaa toisistaan, niin siinäkin on perusasioiden opettelemisen paikka. Sen sijaan, että sanoo toista paskaksi jätkäksi voi sanoa "olet ymmärtänyt asian täysin väärin" tai "olen aivan eri mieltä" jne. Onhan tunnettu tosiasia, että kasvotusten keskustellessa (selvinpäin ja ilman puukkoa taskussa) sanan säilä on normaalien ihmisten kesken kuitenkin melko korrektia. Sen takia minulla näillä foorumeilla on käytössä legendaarinen "laske kymmeneen ennen kuin vastaat provosoivaan kirjoitukseen ja ennen kuin painat lähetä-nappia, lue teksti kolmeen kertaan" -menetelmä.
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Frank: "Tämä on oma henkilökohtainen kantani, ei moderaattoreiden virallinen linja ;-)" Kiva, kun kerroit Tuo moderaattoreiden virallinen linja taitaa olla myös tiedossasi. Voisitko kertoa siitäkin ja samantien kenties valottaa myös sitä, miten lähellä banaanirajoja ollaan käyty tämän ketjun keskusteluissa. Hyvähän ne säännöt kaikkien olisi tietää... Hannu
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Itse vieroksun tätä. Mielestäni sama kuin sanoisin, että onhan tunnettu tosiasia, että vaikka kävellessä kävellään käsikädessä, niin autoillessa vaimoa ei laiteta kävelemään auton viereen samalla, kun kuski ajelee "luu pihalla" pitäessään vierellä kävelevää vaimoa kädestä kiinni. Edit: siis tarkoitin, että kädet pitää liittää toisiinsa käsiraudoilla tms. Eihän muuten ote kestä!
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Ei meillä ole yleensäkään, eikä tämänkään ketjun tiimoilta ollut isompia neuvonpitoja, joissa yhdessä moderaattorien kesken päätettäis missä rajat tarkalleen menee. Maalaisjärjellä vaan ja tapauskohtaisesti. Banaanien jaon taitaa joka tapauksessa hoitaa lähinnä "ylemmät" modet (itsehän olen aika noviisi vielä), eikä moderaattoritasolla (ainakaan meikäläisen) siihen taida olla edes oikeuksia. Tähän ketjuun en ainakaan itse ole puuttunut siksikään, koska koko ketju alunperinkin oli aika epämääräinen. Myöskään valvontailmoituksia tästä ei ole kolissut, joten ilmeisesti kukaan ei ole älyttömästi mieltään pahoittanut. Olisi tämän ketjun ehkä voinut sivummalle siivota heti alussa tai vaikka lukita tai poistaa, mutta ehkä sekin olisi vain "viivyttämistä" jos tässä nyt jotakin vielä muhii. Jostain syystä henk. koht. kuitenkin otan Mongol-mänin kirjoitukset tietyllä huumorilla, joten ehkä olen jollain tapaa jäävi ottamaan kantaa. On hän tainnut itsekin siihen suuntaan vihjata, että ei kaikkea tarvitsisi kirjaimellisesti ottaa... mutta tietysti kun meistä harvempi joka kirjoitusta lukee, voi se olla vaikea tunnistaa yksittäisistä jutuista.
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Säälihän se olis jos Erska kenkää sais.. Ei tartte kun kalenterista katsoa, milloin alkaa kuumottaa taas. sillon on vaarassa että puolet laukun sisällöstä jää toteutumatta. On tuossa otsikossa: "valokuvauksesta ja ihmisistä" tiettyä korelaatiota tämän laukun sisältöön, kuiteski...
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Ei Erska yksinään saa hässäkkää aikaan, ainakaan määräänsä enempää. Kyllä siihen tarvitaan joku kaveriksi... yleensä sellainen, joka tykkää tökkiä kylkiluiden väliin liian lujaa. Tähän ketjuun sanan säilällä piekseminen sopii jo aiheenkin perusteella, mutta miksi ihmeessä samaa pitäisi sietää joka ketjussa?
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Juu. Muutama ketju saisi olla ihan ilman näitä vääntöjä. Siinä mielessä on hyvä, että tämmöinen ihan oma ketju asialle on olemassa, koska kerran paineita on purettavaksi. Eihän näitä ole pakko lukea, jos ei halua (todellakaan; ei ole pakko...) Muutama muuta ketjua sen sijaan sitten mielellään lukisi niinkin, että asiaa sivuavien viestien määrä on suurempi kuin kohinan.
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Juu, hyvä ehdotus: . .. ... siis. Mulla on tässä edessäni tuore ECM recordsin äänilevyluettelo ( jazzia ja klassista, siis modernia "taidemusiikkia") Luettelon toisella sivulla on teksti, joka alkaa näin: "here is someone standing at the entrance to the gallery, who goes on talking all the time while almost all the visitors who come are rushing by in theri eagerness to inspect what goes on show inside" sitten analysoidaan sitä miten näyttely vaikuttaa ihmisiin ja miten luettelo käy vähitellen "vanhanaikaiseksi" kun levy yhtiön tarjonta uudistuu. Mitähän sillä on tekemistä valokuvauksen ja kameralaukun kanssa? Ehkä ei juuri mitään, mutta kylläkin valokuvauksen ja ihmisten kanssa, mikä on tämän säikeen aihe. -Jos katsotaan prosentuaalisesti, niin laukussa laitetaan harvinaisen vähän kuvia esille, verrattuna kuvien kommentteihin saatikka sitten yleiseen lässytykseen. -Jos ajatellaan keskustelun tasoa, ei paljon kannatakkaan mitään laittaa esille. Itse laitan suunnilleen samat kuvat nykyään niin laukkuun, kahteen juonteeseen leicashotit ja Phocus säikeeseen. Sitten on Flickr ja Facebook Wall. Hiukka on hyytynyt tuo Flickr, facessa kuvat näkyvät vain frendeille ja ne valitaan tämä mielessä. -Mielenkiintoisin on ylivoimaisesti tuo Flickr. palautetta tulee ja siellä törmää tyyppeihin jotka ovat aivan mielettömän luovia, ihan maailmanluokan kamaa. Myös tulee kutsuja näyttelyihin ja vierailuille, joka on aika kivaa kun alkaa taas keväällä kiertämään eurooppaa. -En rupea mitään parannusehdotuksia tässä latelemaan, totean vain että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. "jokainen on oman onnensa seppä" valokuvauksessakin... Vielä voisi tuosta korrelaatiosta tuohon luettelotekstiin laittaa senverran, että aika moni unohtaa mitä on kirjoitettu ja tästä syystä jauhaa uudelleen samoja juttuja. On henkilöitä joista ennalta tietää mikä tulee olemaan responssi johonkin täräytykseen. tavallaan se on hupia, mutta siihenkin kyllästyy... kaikkeen kyllästyy, lopulta...valitettavasti.
Vs: Valokuvauksesta ja ihmisistä. Kylläpäs sitä ollaan viattomia. Kiva että viattomuutta on. Ei turmella sitä ? - Est (Viallinen)