Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Valokuvauksen suunnittelupalaverissa läpikäytävät asiat

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Morsian21, 9 Elokuu 2021.

    Hei!

    Mitä asioita ammattitaitoiset valokuvaajat käyvät läpi esim. hääkuvan suunnittelupalaverissa?

    Haluan herättää tästä yleisesti keskustelua.

    Meillä oli ikävä kokemus, kun hääkuvat perustui siihen että paperikuvat piti tilata muusta palvelusta (kuvaajalta ei olisi saanut), ja kuvaaja ei missään vaiheessa maininnut, että kuvia tilatessa pitää huomioida että kuvia saa vain tiettyihin kokoihin.

    Ymmärrän, että valokuvaajalle tuo asia on itsestäänselvyys, mutta meille asia oli täysin uusi. Kuvat sitten rajautuivat eri tavalla. Valokuvaaja on vastannut että asia ei ole hänen vastuullaan. En tämän perusteella pysty kyllä suosittelemaan palvelua ja ihmettelen, onko tämä yleistä alalla. Kyseessä siis ihan ihminen joka kuvaa työkseen, ja normaalisti palkattu hääkeikkaan.

    Itse toivoisin ammattilaisen palkatessa, että voin luottaa siihen että ammattilainen kertoo myös asiat, joita en itse hoksaisi kysyä.

    Emme ole olleet korvausta vailla, mutta vilpitön pahoittelu olisi kiva.
     
    niffe tykkää tästä.
  1. RB

    RB Well-Known Member

    9 149
    1 114
    113
    Tuttu juttu jotta amatööriammattilaiset ajattelevat että kuva on valmiina sähköisessä muodossa, mulle se on vasta kehystettynä seinällä.
    Justiin tänään yhden asiakkaan muun kuvaajan ottamien rippikuvien kanssa keskusteltiin rajauksesta…kuvat oli otettu liian tiukalla rajauksella kinoformaattiin. Studiokuvasta lähtee käsi pois, ja ulkokuva pitää rajata tiukasti päätä ja sormenpäitä hipoen.
    Tässä vuosien mittaan oon huomannut myös kuvien laadussa eroja.. normaalilabrassa tehdyt värikuvat ainakin ovat määräaikaisia…haalistuvat seinällä. Itse teen pikmenttitulostimella kuvat niin ainakin ne tuntuvat kestävän kirkasta auringonvaloa paremmin.
     
    Morsian21 tykkää tästä.