Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mistä "muovialbumi"?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana J.Vuokko, 8 Syyskuu 2008.

1. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48
    Ennen noita muovisia, läpinäkyviä ja taipuilevia n. 10-sivuisia, 10x15 -kuville tarkoitettuja "taskualbumeja" oli melkein joka tavaratalossa ja kamerakaupassa. Vaan nyt näyttävät olevan kiven takana.

Tiimarit, perustavaratalot (anttilat ym.), sekä muutama valokuvaamo koluttuna ja ei löydy.

Sen lisäksi, että nuo ovat käteviä taskuportfolioita, niin niihin on mukava laittaa tuttaville jaettavat massavalokuvat, jotka vastaanottaja saa sitten halutessaan laittaa kalliiseen albumiin tai pitää sellaisenaan.

Vaan mistäs löytäisin noita, mieluusti vantaalta tai helsingistä?

2. timppis

timppis Well-Known Member

1 905
    213
    63
    Vs: Mistä "muovialbumi"?

Kävelet Töölöön Optototekiin ja pyydät Eirin "skordari" albumia........

3. J.Vuokko

8 192
    63
    48

No luck :(

Eli Eirikään ei noita enää toimita, Optotekistäkin kuulemma tasaiseen tahtiin kysellään mutta eivät ole saaneet mistään vastaavaa tuotetta tilalle.

Että näin tää markkinasegmentti suomessa supistuu. Japanissa noita tulee jokasen filminkehityksen kylkiäisenä ja niissä jaetaan kätsysti kuvia tuttaville..

4. timppis

timppis Well-Known Member

1 905
    213
    63

"VOI PANNAHINEN"
    mikä meininki tässä päivässä.

5. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16

Kreikassa saa melkein pakolla kuvansa noissa albumeissa kanssa. Mun mielestä ihan hirmu hyvä idea kyllä.

Meillä Joensuussa Superkuvan kaupassa on kyllä muutamaakin erilaista skordarialbumia... Ilman kansia ja kansilla jne. Tosin täällä maalla vielä ihmiset kuvaa filmiäkin. Hittoako noillakaan tekee digikuvaaja jonka kymppikuvat onkin toista senttiä liian lyhyitä sitten. Pah sanon minä.

6. 4x5

4x5

1 986
    0
    0

Nuohan ovat digiuskonnon kuumimpia keskuksia, tuskin helpolla löydät.
    Viitteenä muun filmitavaran saatavuus, suosittelisin Euroopan korskeimpia keskuksia, Berliini, Lontoo, Pariisi...

7. Kutunluu

Kutunluu Member

252
    0
    16

Meillä on töissä (Fotokulma, Sello) tollaisia 24-sivun muovialbumeita. Jotain elukoita niiden kansissa on, mutta ne saa pois ja vaihdettua kuvat tilalle. Hintaa oli jotain ~1e.

8. Vs: Mistä "muovialbumi"?

Meinasin sanoa että laita göögleen hauku, mutta älä vaan sitä tee...

Itse ostin sellaisia Porista kirjakaupan poistokorista.
    (ei kylläkään pokkareita, vaan 100 kuvaa sisäänsä vetäviä muovikkeita) jostain kumman syystä olen lähes kaikki kuvani paperille saattanut, helpompi kuvia on albumista näyttää, kuin vain koneen ruudulta.

Mutta Hong Kong:ssa ja Biltemassa olen kaipaamiasi viimeksi nähnyt.

Ja taas linkkiä pukkaa:
    http://www.lahjatavarat.fi/index_product.php?product=4753

9. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Googlettelin kyllä, mutten löytänyt mitään.
    Myös läheisessä hong kongissa on käyty...

Tuo lahjatavaroiden on melkoisen hinnakas. Kutunluun mainitsema 1e on sopivampaa hintaluokkaa :)

Arvokasta ulkoasuahan tässä ei haeta vaan helppoa tapaa jakaa 10-20 kuvaa muille.

10. Vs: Mistä "muovialbumi"?

Joo koitin googlesta myös etsiä, mutta neula on aika syvällä heinäsuovassa...

Mä ostin Porin Suomalaisesta kirjakaupasta nalle pöh valokuvakansioita, juuri tuollaisia kun kyselit, hinta oli jotain 3-4 eukkoa kappale.

Voin niitä sieltä hakea jos vielä on jäljellä ja hyvään hintaan myydä...

11. Vs: Mistä "muovialbumi"?

Onko vielä tarvetta?

Foto Porissa torstaina näin luultavasti kaipaamiasi kansioita.

Taidan käydä ostamassa ja laittaa kuvan tänne.

Yksi vaihtoehto on että ostan, myyn/välitän ne sulla ja muilla halukkailla hintaan: ostohinta + postikulut