Viime maanantaina maksoin maahantuontimaksun ja postin asettamat lunnaat EU:n ulkopuolelta tulleelle lähetykselle. Sen jälkeen lähetykselle ei ole tapahtunut mitään. Yritin jo eilen saada yhteyden asiakaspalveluun chatin kautta. Parin tunnin odottelun jälkeen kyllästyin. Tänään uusi yritys. Nyt olen odottanut tunnin, eikä muuta tapahdu kuin odottelua: "Hei! Chatbotti on matkalla paikalle." Vaikuttaa siltä, että postin kumpikin asiakaspalvelija on varattuna.
Jep, toisaalta hupaisaa, että jostain Kaliforniasta tulee paketti parissa päivässä Vantaalle, ja se viimeinen 50 km vie sitten viikon tai pari. (Toisaalta ei sitten ollenkaan hupaisaa, jos jotain tarpeellista on sattunut tilaamaan.)
Kiinanyssäkät ainakin kestää. On niissä sen verran tutkittavaa tullilla ja niin isot läjät niitä tulee. Ei kaikki ole Postista kiinni todellakaan.
Täytyy ottaa takaisin sanomisia. Kokeilin ottaa yhteyden puhelimen Omaposti-sovelluksen kautta, ja se onnistuikin melkein heti ja sain asian selvitetyksi. Lunnasmaksu ei ollut kirjautunut, vaikka se tiliotteellani näkyykin. Firefoxin kautta ei chattiyhteyttä syntynyt.
Siis sinulta oli lähtenyt maksu reaalisesti ja maksuvika oli postilla vai että erehdyit "tiliotteen" merkinnästä?
Siellä on arvopäivä merkitty kun katsoo tarkemmin. Silloinhan se summa on liikkunut, luullakseni. (Puhelinsovelluksista en tosin tiedä. Jotkut käyttää kuulemma puhelimella pankkiaan. )
FB:stä löytyy ryhmä. Suomen Posti - Paska laitos Kuvaus Tukiryhmä postin palvelemattomuuteen pettyneille. Posti, tuo yritys jonka tehtävänä on kuljettaa luotettavasti lähetyksiä asiakkaalta toiselle, mutta väistelee vastuuta viimeiseen asti. Tule, vuodata kokemuksesi, digitue kanssakärsijöitäsi. Ryhmän tyyppi Ryhmän tyyppi Yleinen
No kerrottakoon oma vuodenvaihteen kokemus Suomen Postin toiminnasta... Tilasin marraskuussa 16 pikkutavaraa ebaysta, ns kiinan kirjeitä. Niistä seitsemän tuli perille, joista viimeiset kaksi tammikuun lopulla. Valtaosalla oli seuranta, joka ei toimi Suomessa, mutta kertoi, että ovat saapuneen joulukuun aikana Suomeen. Posti vastasi (jokusen viikon viiveellä) kun laitoin tammikuussa ihmettelyä touhusta, vastauksena että ei he mitään tiedä missä voivat olla, lähettäjä voi vaatia korvausta Suomen Postilta. Nuo kaksi viimeistä tuli kuitenkin juuri sopivasti vastauksen jälkeen. Tilasin helmikuussa viisi nyssäkkää tilalle, kaksi on jo saapunut. Ei sentään tullausta tms. Nuo yhdeksän Suomen Postin hävittämää korvasi myyjät ebayn kautta, mutta ei se nyt niinkään saisi mennä. Ja aika huono onnistumisprosentti, selvästi alle 50. Selvisivät puolen maailmaa tänne kunnialla, mutta viimeiset alle 200 km on ne kriittiset täällä epäluotettavassa kehitysmaassa.
posti, tuttu juttu, kyllä ne korvasi minulle postilakon aikana tapahtuneen mokansa menihän siinä yli kolme kuukautta, nyt posti panostaa automaatteihin?? saisi ne vaan toimimaan, niin ei tarvitsisi ajella johonkin Posti/Shell ``navetan/komeron tiloihin?? postin selkeä ilmoitus automaatin käyttäjille HUH?