Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Valokuvapaperi (Kodak)

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Ilusao, 6 Heinäkuu 2009.

  1. Ilusao

    Ilusao

    3
    0
    0
    Olen aloittelemassa isohkoa valokuva-albumiprojektia. Tarkoitus olisi säästää tärkeät henkilökohtaiset kuvat valokuvatulosteina valokuva-albumeihin ja kuvien on tarkoitus kestää mahdollisimman hyvinä mahdollisimman pitkään (ainakin nyt seuraavat 80 vuotta). Aloin sitten vertailemaan tulostuspalveluita ja papereita, joita he käyttävät.

    Esim. Ifolor käyttää vain Kodak Edge valokuvapaperia. Yksi sellaiselle paperille tulostettu kuva minulla on ja aika ohutta on paperi. Vähän tukevampi ja useamman pinnoitekerroksen omaava on sitten Kodak Royal (mm. Photobox). Fotoyks taas tekee kaikki kuvat Kodak Endura Professional paperille, josta minulla ei vielä ole kokemusta.

    Periaatteessa pitäisi tuon Edgenkin säilyä elinikä, mutta mitä sanotte. Miten laadukasta paperin kannattaisi/tarvitsisi olla? Jos mennään vaikka tällä kolmen asteikolla Kodakin papereissa eli Edge, Royal ja Endura Professional.
     
  2. Rio

    Rio

    100
    0
    0
    Vs: Valokuvapaperi (Kodak)

    www.dialab.fi

    Soitto tuonne, kaikki ongelmasi ratkeaa :)
     
  3. Vs: Valokuvapaperi (Kodak)

    Toisaalta, eikö ole totta myös, että tieto lisää tuskaa ;)
     
  4. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Valokuvapaperi (Kodak)

    Mitähän väärää minä nyt menin tekemään, kun postasin linkin, jossa tuota säilyvyyttä pähkäiltiin (myös kyseisestä Kodakin paperista). Nopeasti hävisi sivuilta. Siinä tosin hieman kritisoitiin Kodakin tapaa tutkia tuota säilyvyyttä. Ovatko sivupoliisit Kodakin sponssaamia?

    kapa
     
  5. Vs: Valokuvapaperi (Kodak)

    Nyt menee kyllä hyvä Kasimir vainoharhan puolelle...
     
  6. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Valokuvapaperi (Kodak)

    Enkä mennyt. En minä tuota nyt tosissani kirjoittanut. Ihmettelin vaan, että minne hävisi kommentti. Noita hymiöitä en aina viitsi lisäillä. Vai oliko kommenttia ollenkaan? Muistaakseni siihen oli vastauskin. Vai olinko liian päissäni ja muistelen kummajaisia?

    kapa
     
  7. Vs: Valokuvapaperi (Kodak)

    Katsopa huvikseen Aloittelijan kysymykset -alueelta topic Valokuvapaperin laatu.
     
  8. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Valokuvapaperi (Kodak)

    Hupsista, noin kävi hölmölle ihmiselle. Päissänsä varmaan olin. Vaan oli tuo kysyjäkin eksyksssä, kun saman laittoi kahteen eri paikkaan. Tai sitten se meikäläisen dementia.

    kapa
     
  9. Vs: Valokuvapaperi (Kodak)

    Tiiäksä kapa mikä on dementia ?? sain siitä tässä eräänä päivänä hyvän selityksen: Tuli marskin tolpalta tilaus lönkka neljääntoista. No ovi auki ja asiakas sisään. kysyin että minne olis toivomus? Lönkka neljääntoista... no mutta tuo tuossa on Lönkka neljätoista. ai hyvä sanoi asiakas, sittenhän mä olenkin kotona, näytti niin vieraalta...
     
  10. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Valokuvapaperi (Kodak)

    Lönkalta en muista kuin trokarit porttikongin edestä. Sisäpihalla oli Anira baari. Aika legendaarinen paikka. Asustelin siinä baarin naapurissa jokusen aikaa. Harmi, ettei tullut kuvattua.

    kapa