Terve! Mitä mieltä (millainen on) olette hyvästä ja selkeästä kuvagallerian ulkoasusta ja löytyykö esimerkkisivuja? T Juka
Vs: Valokuvagallerian ulkoasu Yksinkertaisuushan on yleensä kaunista, kuvagallerian sivuthan pitäis olla myös kevyet. Täällä jollain käyttäjällä törmäsinCarbonmade - Your online portfolio. galleriaan, itsekkin sinne sitten muutaman kuvan laitoin. Sivut ovat mielestäni yksinkertaiset ja tyylikkäät, rajoitukset ilmaisversiossa ovat kyllä aika tiukat. Ilmaisessa saa muuttaa taustojen värejä, kuvien selitys ja esitys tapaa ja saa tosin ainoastaan laittaa 35 kuvaa. T:Juka
Vs: Valokuvagallerian ulkoasu Katsoinkin että olit tehnyt tuonne gallerian. Itse aikanaan tykästyin tuon palvelun helppokäyttöisyyteen ja suhteellisen tyylikkääseen ilmeeseen ja tein kokeeksi muutaman kuvan portfolion: mikko viertola photography
Vs: Valokuvagallerian ulkoasu Toisaalta tuo on myös hyvä rajoitus, sillä se pakottaa karsimaan kuvia. Useissa gallerioissa hyvätkin kuvat hukkuvat sinne keskinkertaisuuksien massaan.
Vs: Valokuvagallerian ulkoasu Saako tuota siirrettyä omalle domainille? E: itse itselle vastaten. Ei taida suoraan saada - ainakaan sivuilta ei löydy mitään mainintaa. Toki linkittämällä onnistuu ja puukottamalla koodia itse.
Vs: Valokuvagallerian ulkoasu Noissa ulkoasu asioissa kannattaa muistaa kanssa mobiilihärvelit. IPad ei ainakaan hanskaa kovinkaan hyvin flässiä ja jaavaa, millä suurin osa valokuvasivustojen ulkoasuista on hoidettu.
Vs: Valokuvagallerian ulkoasu Eikö sille saa flashplayeria vai mikä on ongelma? Auttaako selaimen vaihtaminen vaikka opera miniin? Itse en ole huomannut mitään ongelmia kännykälläkään näissä galleria softissa. Tämä mainittu carbonmade esim. toimii ilman moitteita kun juuri testasin (nokian n8). Toki näyttö käy ahtaaksi, mutta se nyt on arkipäivää kännykän näytöillä.
Vs: Valokuvagallerian ulkoasu Noita syteemeitä tulee ja menee, yksinkertainen on kaunista jarisiren.1g.fi Minua henkilökohtaisesti ei kiinnosta, haluaako joka kännykästä kuvia katsella pikku näytöltä, vaikka näytää toimivan aivan hyvin N8 kännykällä, ja kuvia voi selata "pyyhkäisemällä". Mitä tulee määrä rajoituksiin, niin jollekin yhdenkin kuvan latausmahdollisuus, on liikaa laadullisesti. Pysyvyys on mielestäni se juttu, tuo on ollut minulla jo vuosia ja siellä on ollut miljoonia latauksia, ne riittää mulle ihan hyvin.
Vs: Valokuvagallerian ulkoasu Itse pidän tuon tapaisesta selkeydestä mitä carbonmadekin edustaa. Siinä on riittävä navigoitavuus jne. Ei turhia kilkkeitä. Näkyykö sitten muilla kuin tietokoneilla... iPad lienee sen verran tietokone että sillä näkyy, muilla taas tuskin kukaan katsoo valokuvia tai selaa kuvien katseluelämys mielessään valokuvasaitteja. Suuremmalle kuvamassalle tietysti tarvitsee melkein sen perinteisen thumbnail-indeksin, mutta tuo on hyvä. BTW: itse olen oman saitin uudistusprojektissa jämähtänyt siihen kun en osaa päättää että yrittäisikö integroida word pressin zengalleryyn vai gallery 3:een... Kumpaankaan ei saa tarpeeksi simppeliä portfolio-leiskaa suoraan joten pitää tehdä itse, sama koskee myös useampikuvaista galleriaa.
Vs: Valokuvagallerian ulkoasu Suosittelen Wordpressiin Nextgen-galleryä. Toimii minulla ainakin ihan kivasti. Kts. esim. http://smoltron.net/portfolio/land-of-trees/
Vs: Valokuvagallerian ulkoasu Carbonmade näyttää hyvälle ja latailee nopeasti. Toimii ipadilla, juuri testailin.
Vs: Valokuvagallerian ulkoasu Sellainen mielikuva että joskus kokeilin nextgeniä mutta joku siinä oli mistä en pitänyt, täytyy evaluoida uudestaan.