Joo, näin suhteellisen ulkopuolisena, poissa sisäpiireistä, uutena tulokkaana ja ihan aloittelijana en lähtisi tuomitsemaan, ainakaan tännepäin tullutta asennetta, en tiedä miten korkeemmalla tuulee. Oon aika paljon foorumeilla, irkeissä ym. jutellut eri asioiten pareissa (lähinnä koira ja nyt myös valokuvaus...). En ole kokenut mitään kummallista, tietty kaikkienkaa ei tuu toimeen, joku ei oo yhtä sosiaallinen kun toinen, joku tykkää äidistä toinen rukkasista, makuasioita, mutta lojaalisena ihmisenä olen tykännyt varsinkin tämän foorumin ilmapiiristä, täällä tälläinen maalikkokin on saannut apua, on väänetty ratapölkystä ja väänetään yhä perus asioita, kiitos, kiitos kaikille, ei pahaa sanottavaa.. Ehkä poikkesin aiheesta, mut nyt tuntu hyvältä avautua, heh..
En siis viitannut kehenkään henkilöön erityisesti, vaan yleiseen ilmapiiriin. En myöskään tarkoittanut kuvien kommentoimista, vaan lähinnä niitä henkilökohtaisia persoonallisuusnalyysejä, joihin puhe tuppaa herkästi kääntymään. Ehkäpä tosiaan se pieni ero vähemmän suuntautuneuiden foorumien henkeen johtuu siitä, että valokuvaajat reagoivat keskimääräistä tunteellisemmin ja siksi myös suuttuvat ja loukkaantuvat herkemmin. Aivan totta on myös, että tekstimuotoisessa keskustelussa on hepompi tulkita väärin, ja yleensä se tarkoittaa pahempaan suuntaan. Minä en ole livenä tavannut meistä kuin Teemun, joka ainakin on mukava heppu. Minä laitoin tuon ekan viestin väsyneen onnellisessa tilassa saunan jälkeen perjantaina joten sitäkin on helppo tulkita toisin kuin ehkä omassa päässäni tarkoitin
Ainaskaan minä en ole loukkaantunut Kunhan vaan itsekin kirjoitin "kovemmin" aiheesta, kun ollaan kuitenkin niitä kuvaajia... Taiteilijalla on herkkä nahka Kuuluukin olla!
Vähemmästäkin tulee mulkuksi kun lueskelee viikottain maileja joissa kerrotaan mitä kaikkea olet (pelle, kusipää, mulkku, idiootti ym). Kiitos ihanat ihmiset <3 Varsin miellyttäväksi tämän tekee se, että kaikki tulee vain harrastuksen takia. Harrastaminen on niiiin mukavaa! nimim. taidan tietää miltä Puusasta tuntuu p.s. tulee sitä kannustavampaakin mailia, vaikkakin todella vähän.
Tän palstan porukaltako? No maailma on pieni paikka ja täällä on ehdottoman pakollista viettää kaikki käytettävissä oleva aika. Etenkin vittuiluun kannattaa käyttää mahd. paljon aikaa.
Aika yllättävää että Teemu_Laine saa sontaansa niskaan, kait mä oon niin sinisilmäinen että uskon hyvään mailmaan vaikka ympärillä olisi kaikkea muuta. Minä kiitän ja kumarran hyvästä palsta Teemua, hyvästä irkki seurasta ja avusta mitä oon saannut
jännä huomata kuinka ihmiset vetää herneet neniin foorumilla monesti ja tosi syvälle. ihmiset heittäytyy virtuaalimaailmassa usein paaaljon kärkkäimmiksi ja vihamielisimmiksi. usein ei paljon säästellä niitä vi**uiluja jos joku ottaa päästä. onhan noita "koviakin" vääntöjä välillä paljonkin kun foorumeilla pörrää ja monesti palaa päreet johonkin heeboon, mutta siitä huolimatta pyrin ainakin itse pitämään virtuaalimaailman omassa kontekstissaa, enkä usko että kovin helpolla lähtisin henkilökohtaiseen ja ala-arvoiseen hyökkäykseen ketään kohti tuolla tavalla. todella yllättävää kuulla että sulle satelee tuollasta läjittäin... aika ikävää, että ihmiset käyttäytyy anonymeinä ihan erillälailla kuin kasvotusten... noo tällästa tää on... onkohan kukaan tehnyt koskaan väitöskirjaa aiheesta "nettifoorumeilla keskustelu.." ?
en ihan ymmärrä pointtiasi! Kovia vääntöjä ja sanailua foorumeilla tulee käytyä jatkuvasti, naapuri foorumin puolella sitäkin enemmän! Jos luit mitä kirjoitin, niin tarkoitin kylläkin sitä, että vaikka puukot välillä voi lennellä ja vääntö on kovaa, niin homma pyritään pitämään kuitenkin poissa turhista henkilökohtaisuuksista... en minä kovin helpolla lähde sähköpostilla "homottelemaan"
Heh, Heil Mjau täältäkin! =D Joo, uskomatontonta että Teemulle tulee tollasta postia. Lopettakaa heti mulgqvistit se Teemun pommittaminen!!!! Ja omasta puolestani paljon kiitoksia tosi kivasta foorumista.
Tuntuu kuitenkin melko pieni osa monen valokuvausfoorumin porukasta olevan valokuvaajia tai taitelijoita.... Ehkä se selittääkin asian? Kaikki totta!
Ei pitäisi kuulua. En nyt sanoisi, että kameramiehet ja naiset olisivat huomattavasti muita kärkkäämpiä riitelijöitä. Kuitenkin se pieni ero näkyy. En minäkään muiden alojen foorumeilla ole törmännyt samanlaiseen yhtä helposti henkilöihin, persooniin lipeävään kommentointiin kuin valokuvaussaiteilla. Asioiden pitäisi riidellä, ei ihmisten. Erilaisia mielipiteitä on aina ja ne tekevät elämästä rikkaan. Mutta siinä vaiheessa kun mielipide vaihdetaan henkilön persoonaan ja alkaa suoranainen vittuilukin niin metsään mennään. Näkyypä näitä machoilijoitakin, jotka vetävät "hitler"-kortin tilalta turpiinveto-kortin hihastaan jos sattuvat olemaan jostain erimieltä. Surullista. Joka foorumilla on mulkvistinsa. En siksi lainkaan ihmettele, että näin suurella foorumilla riittää voluumia kuormittamaan Laitteen mailia. Ikävä vain, että se negatiivinen palaute on yleensä sitä näkyvää ja kuuluvaa. Harva kehtaa kehua. Suomalaisessa yhteiskunnassa kehuminenkin kun on vähän tabu. Imartelevaa perseennuolentaa, hyi miten ruotsalaista. Silti vilpittömästi sanon, että Laite on tehnyt hemmetin hyvän palveluksen nettiin hurahtaneille valokuvauksen harrastajille tällä saitillaan. Ja vk-netin kupsahdettua, ei juuri muita paikkoja olisikaan (pl. se yksi tietynlaisille kuvauslaitteille orientoitunut ja aukea). Varmasti myös moderaattorit saavat melkoisesti ruskeaa ja haisevaa niskaansa. Ankarammalla moderoinnilla tietysti osa kärkkäämmästä vittuilusta voisi poistua, mutta kun seassa on kuitenkin toisensa tuolla jossain ulkona, IRL, tuntevia ihmisiä joista kumpikin tietää vittuilun olevan kieli poskella heitettyä - niin milläs mode-parka moiset erottavat muista? Lopulta se totuus taitaa löytyä käyttäjistä. Käyttäjät tekevät sen ilmapiirin. Joku vetää hernepussin nenäänsä heti kun kuvassa olevaa mallia vähänkin kommentoidaan, joku taas vetää palon nessuunsa nähdessään omasta mielestään ala-arvoisen kuvan. Ehkä ainakin sitä esikatsele-nappulaa kannattaa käyttää ja lukea kirjoitus lävitse. Josko hermot rauhoittuisivat siinä ^_^