Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Asukasluvun ja -tiheyden merkitys kannataa myös muistaa. Enemmän tyhmiä päitä kun lyödään yhteen paisuu ongelmatkin isommiksi. Mitenkäs se Suomi suhteutettuna sijoittuukaan? Ei ole Suomessa juurikaan virkavallan ja oikeuslaitoksen lahjontaa tai väärinkäytöksiä.. Eihän sitä tarvitse täällä rikollistensuojeluyhteiskunnassa. Rikoksien tekemisestä saa nuhteita, ehkäisemisestä pieniä rangaistuksia ja puuttumisesta suuria tuomioita. Tämä näkyy hyvin myös nuorten käytöksessä ja asenteissa toisten omaisuutta kohtaan eikä enteile ainakaan parempaa tulevaisuutta. Tekemisen tuomitsemisen syy ei ole yleensä itse tapahtumassa tai tekijässä vaan asenteessa joka on saatu synnytettyä tuota tapahtumaa kohtaan. Liikenteessä poliisin toimenkuva on enemmänkin rahankeräys nopeuksilla kuin valvonta tai turvallisuuden parantaminen. Poliisin pitäisi keskittyä liikennekäyttäytymiseen ja taajamanopeuksiin eikä maantienopeuksiin. Tärkeintä lienee että päästään sanomaan että liikenneturvallisuutta parannetaan vaikka valvonta ja pakkokeinot ei vaikuta mitään esim. järjettömiin kaahauksiin. Aivan kuten yritetään kitkeä pervoa kuvaamista rajoittamalla asiallista kuvaamista. Ongelma on siinä miten ohjausjärjestelmää ja -määräyksiä kehitetään ja tämä ohjaa sitten valvovaa toimintaa puuttumaan vääriin kohteisiin. Asioista säädetään ja vouhotetaan tajuamatta mikä vaikuttaa ja mihin. Aivan kuten esim. Usagin katukuvaamista tuomitaan mahdollisesta salasuhteen paljastamisesta tai pervoiluksi väitetään, voidaan ohittamista pitää kaahaamisena jne. Ei vaan ymmärretä että katukuvaaminen ei ole pervoilua niinkuin ei ole ohittaminen kaahaamista. Tai ei edes ajatella. Ja todelliset ongelmat jätetään piiloon. Niinkuin tuntuu olevan tapana joka asiassa, vääristellään ymmärtämättömyyttään ja tuomitaan perusteetta ennen tekoa.
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Mitäs tässä, ei kai kukaan vänkää. Mutta, vähän kaikialla etelämpänä, ja mitä etelämmäs mennään, niin sitä suurempi todennäköisyys. Itsellä ja lähipiirillä tällaisia tai lähetäpiti kokemuksia vain Italiasta, Espanjasta ja Hollannista. Mutta jos noihin valheista liki seuraaviksi luettaviin tilastoihin luetetaan, niin ryöstöt ovat lisääntyneet liki kaikkialla EU:ssa, ja sieltä löytyy sama trendi, eli etelässä enemmän. Esim tuo mainitsemasi Israel on tässä suhteessa turvallinen maa, samoin Turkin eteläosat. Ja samasta syystä, poliiseja ja turvallisuusjoukkoja on katukuvassa ympäri vuorokauden niin paljon, ettei moiselle varainhankinnan muodolle jää juurikaan tilaa
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Nyt tiedän että johon kuhun osuu... (ei saa suuttua...) : Taitaa Suomessa väestötihein alue olla kehä III sisäpuolella... ;D Juuh ei ole ei... Olet asian ytimessä. Ei, vaan keskittyä oikeiden rikosten ja valtion"virka"miesten virheiden tutkimiseen. Mainoskikka... ;D
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Tuo on melkoista legendaa. Jos yksi asia tässä maassa tilastoidaan hyvin se on tummaan uus-suomalaiseen kansanosaan kohdistuva rikollisuus. Ja mikään tilasto ei tue tuota väitettäsi. Virkämiehistössä ja lehdistössä on niin paljon henkilöitä, jotka mieluusti käyttäisivät moisia tilastoja asiansa rummutukseen. Mutta kun eivät voi. Rasistisia rikoksia kirjataan todella vähän. Ja poliisikunnan on sisäministeriön johdon paineessa pakko kirjata ne kaikki, usko pois. He joutuvat jopa selittelemään miksi jotain kantasuomalaisen ja siirtolaisen välienselvittelyä EI kirjata rasistiseksi rikokseksi. JA tällainen syy on esimerkiksi ollut eräässä tuntemassani erillistä raporttia ylöspäin vaatineessa tapauksessa se, että homman aloittivat nämä uus-suomalaiset, hekin kännissä kuin käet.... Kun olet seurannut monien tänne tulleiden käytöstä tuolla kauppungin iltaelämässä, niin olen joskus tuuminut, että heitä siedetään yllättävän hyvin. Monessa tapauksessa kantasuomalainen olisi saanut jo turpiinsa, ja kunnolla. Etenkin käytös naisia kohtaan on melkoisen härskiä. Jopa seurueessa olevia naisia lähennellään aivan estottoman törkeästi. Ja älä sano etten tiedä mistä puhun. Olen nähnyt omin silmin sen homman riittävän usein tietääkseni ettei kyse ole yksittäistapauksista. Toisilla vain on erilaiset käytöstavat kuin toisilla. Porukat näyttävät välttävän yhteenottoa todella pitkälle, koska tietävät joutuvansa syytteeseen rasismista.
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Sanokaa se todellinen syy! Se ei ole yksikään yllä mainituista Tulihan se r sana sieltä kun tarvittavan ajan odotti. Huomattavasti tärkeämpää olisi kirjata ja tutkia ne rikokset jotka em. persoonista johtuvat. Hyvin laadituilla tilastoilla voisimme perustella päätöstä päästä eroon/tiukentaa pykäliä niin ettei katukuvassa näkyisi. Meiltä puuttuu terve itsekunnioitus ja Isänmaallisuusperiaatteet on tukahdetettu valtion toimesta. <SIZE size="20"]nyt liikutaan niin kaisan reuna-alueella, lipeäminen sellaiselle tielle, jossa monilla ei ole renkaissa pitoa, tapahtuu todella nopeasti.</SIZE> EI HYVÄ
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? - Niitä väkivaltaisia paranoideja liikkuu tämän uutisen mukaanenenevästi kaduilla. ;-) Ja tämän mukaan työnteko on Suomessa turvallista.
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Ei ne ole Suomea ohittaneet, ne ovat aina olleet edellä, mutta tilastoja ei ole tehty tai jos on niin ne on kaunisteltu perinteiseen neuvostotyyliin. Olisivat suosiolla tehneet niin kuin käskettiin. Mitä luultavammin olivat kaivelemassa ampujan omistamalla alueella. Tässä maassa EI ole kunnollista oikeutta (vrt Texas, jne) puolustaa omaisuuttaan.
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? ...vrt Texas, jne... __________________(lainaus Herra Riksarstilta)__________________________ - Ei Jumal..... !
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Muistanet kummelin: "nää on mun maita... kohta alkaa punatulkkujen verilöyly" ;D Mun maat, mun oikeudet. Edit: Lisätty hymiöt
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Isossa ihanassa ameriikassa joku jakoi 12 luodin verran oikeutta autoaan hiplanneelle varkaalle ja poliisi kiitteli ripeärta toiminnarta. Onneksi täällä ei olla yhtä tyhmiä (ainakaan sitä ei sallita), joten ovikflloa soittavan eksyneen ei ensimmäiseksi tarvitse pelätä tappolaukausta. Tai valokuvaajan ammutuksi tuloa. Traktorikuskeilla vaara näköjään jo on. Muutenkin kvin hirvestyskaudella.
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Tätä juuri tarkoitin ja samaa jokamiehen oikeutta kaipaan. Suomessa sama asia on toisin päin: Jos täällä antaa nenuun persoonalle joka yrittää varastaa auton tms. joutuu itse siitä "oikeus"laitoksen kautta kärsimään.
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Junttiudelle ei ole mikään pyhää eikä se tunne minkäänkaltaisia rajoja. Voi perse, miten dorgaa läppää täällä läpätetään. Älkää tulko kotikaupunkiini, heikkomieliset metsämiehet, älkää... Menkää vaikka Tampereelle tai mihin vain mutta älkää saatanassa tulko Stadiin. - Erska
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Ei, me tullaan hesaan... Ei siellä päin taida kovin montaa persoonaa olla jolla olisi omia maita puolustettavana... Muita ;D tarkennuksia: Läppä = kaasuttimen osa Juntti = maalaistunut hesalainen dorga = juoppo Saatana = antikirstus Joten olen: Maalaistunut hesalainen juoppo joka on kaasuttimen osa antikristuksessa. <SIZE size="20"]Edit: Est hyvä, palkokasvit ts. herneet kuuluvat kasvimaalla, ei nenuun.</SIZE>
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Lyhyt koulu kiertokoulunsa keskeyttäneille: -Antikristus ei ole Saatana, vain saatanan pikkuinen palvelija. -Dorga ei ole - välttämättä - alkoholisti, mutta hullu se on. -Juntti on lähtökohdiltaan maalainen, ei entinen helsinkiläinen joka on muuttanut maalle. -Läpän heittäminen, läpättäminen tarkoittaa tarinoiden kertomista, "tarinan iskentää" ja esim höpöttämistä. Kysymys: Tarkoittaako: "Ei, me tullaan hesaan", että olet/olette tulossa vai ette ? Helsinkiläisten omaisuudesta: Oletan täällä olevan kiinteätä omaisuutta ja maa-alueita arvoltaan muutaman kerran enemmän kuin kotikylässäsi pölhölässä. Tämä tästä, ei enää valokuvausta juuri sivuuta - joten lopetan aiheenkäsittelyn tähän. Voi paksusti, "kirstus" - Erska
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Vastaus kysymykseen: Ei, emme tule stadiin, tulemme hesaan. PS. Junttiraja on kehä III, siitä etelään junttila. <SIZE size="40"]Älä enää yllytä , sille sen jälkeen sattuu kaikkien sieluun, jos kunnolla aloitan aiheesta hesa ja hesalaiset</SIZE> Paksuus on hyvä asia. Ollaan jo niin kaukana alkuperäisestä että myös mielestäni siihen pitäisi nyt palata. (jumankekka ollaan jostain edes hieman samaa mieltä) Osaltani päätän tämän tähän (ellei ks. yllä) ja jatketaan alkuperäisestä kuvaamiseen liittyvästä asiasta.
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? sehän menee niin että III:n ulkopuolella on jo venäjää
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? "Älä enää yllytä (tässä välissä jotain primitiivisiä symboleja) , sille sen jälkeen sattuu kaikkien sieluun, jos kunnolla aloitan aiheesta hesa ja hesalaiset" -Näin luki tuossa petiittikirjoituksessa. "...sattuu kaikkien sieluun..." - varsinainen napoleoni ___________________________________________________________________ Ei ole muuta vastattavaa kuin että mussuttele vain mamin pullapitkoja rauhassa, ei mulla ole sun kanssa mitään puhuttavaa. Usko nyt. Höpäjä jonkun innokkaamman kanssa.Heippis ja hyvästi pölöhökustaa. - E
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Valitettavasti leivon ne itse, vaikka nykyiseen ruokavalioon eivät sisälly. Itse jatkoit. --------------------LOPPU------------------------------------- <SIZE size="150"]Asiaan:</SIZE> Onko oikein puolustaa oikeuttaan kuvata jossain paikassa? Miten olette asian selvittäneet tai kieltäjistä selvinneet?
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Ollaanpas tässä karattu kauas alkuperäisestä asiasta Eli siitä milloin kuvaaminen oikein on hyväksyttävää ja milloin ei.... Mutta jatketaan silti OT-kommentilla: tuollainen oman käden oikeus on jo ajatuksena vaarallinen, sillä tulee vastaan paljon tilanteita joissa ei äkkiseltään voi tietää mikä siinä on lähtötilanne. Muistan nuoruudestani hepun joka kotona kulki aina .357 kainalokotelossa ja 2 pikalataussatsia vyöllä. Hartaana toiveena se, että joku yrittäisi sisään ja saisi ampua "oikeutetusti". Armeijassa oli kova heppu, sotahullu. Skinhead. Ei pärjännyt. Unelmana poliisin työ. Onneksi ei läpäissyt pääsykokeita... Monesti juuri tuollaiset ovat niitä jotka sitä omaa oikeutta jakavat. Ollaan niin peloissaan että kun ovikello soi niin ensimmäisenä reagoidaan ampumalla oven läpi. Ja ollaan sitten niin kovaa poikaa. Ikävä, että esimerkiksi ampumaharrastajiin noita mahtuu aivan liikaa. Käsittämättömintä että IPSC-tyylinenkin laji hyväksyttiin aikanaan jenkkienkin ulkopuolella, kuitenkin ko. lajin harrastajista (silloin kun itse olin aktiivisempi ampuja) liian moni on juuri näitä "voi kun SAISI SYYN ampua jonkun" -heppuja.
Vs: Valokuvaaja löi - alkaako suomessakin paranoian kausi? Rajansa kaikella. Onneksi mun ovikello otti ja lähti, kun sitä kymppikilolla humautin, ei soittele (anteeksi vaan) jehovat kelloa mun krapula aamuna. <SIZE size="40"](tussarit on kivoja oikein käytettynä ja lain kirjaimen mukaan varastoituna(</SIZE> Mielestäni hyväksyttävää aina silloin kun laki ei sitä estä. Tämä on silti moraalikysymys ja se mihin kohtaan raja vedetään on jokaisen itse päätettettävä. Alkuperäiseen tekstiin viitataten: Vaikka juna on(?) yleinen paikka, niin henkilön suora kuvaaminen ilman kuvattavan suostumusta lienee lain kirjaimen vastaista(?)