Omistan jo yhden Agfa Isola pinholekameran, jossa polttoväli n. 70mm ja neulanreikä 0.3mm. Tuo ei ole varsinainen laajis, joten rupesin värkkäämän uutta projektia. Tarvikkeet: -Agfa Isola ebaysta, 12 euroa -neulanreikä 0.18 mm ebaysta 10 euroa (pinhole-shop) -etutulppa sulkimeksi (dealextreme, pari euroa) -mustaa teippiä -mustaa silikonia liimailuun Kuvia projektista ja valmiista pinholekamerasta: Isola Pinhole Project Polttoväliksi tuli 37 mm ja aukoksi f206. Voi olla, että polttoväliä joutuu lyhentämään. Varaa on 7 mm. Mutta sitä ennen testikuvia viikonloppuna. Ja tässä yksi tällä neulanreikäkameralla otettu kuva: http://farm4.staticflickr.com/3749/12054822923_31848163a0_b.jpg Ei taida olla tarvetta polttovälin lyhentämiseen. Vinjetointiakaan ei ole liiaksi. Kiitokset juhaa:lle neuvoista.
Vs: Agfa Isola pinholeproject, valmiiksi tuli Vesivaaka vielä varustekenkään niin on täydellinen! Teknofokuksessa on ainakin ollut sellaisia varustekenkään meneviä, jotka toimii sekä pysty- että vaakakuvissa. 6x6:lla kun pystykuvat on muuten hankalia Onnittelut onnistuneesta kameraprojektista!
Vs: Agfa Isola pinholeproject, valmiiksi tuli Kiitos vinkistä. Tänään olisin juuri sellaista vesivaakaa tarvinnut, kun polvillani könysin joen rannassa, kamera jalustassa 25 cm korkeudessa, ja yritin arvuutella, onko kamera suorassa
Vs: Agfa Isola 6x6 pinholeproject, valmiiksi tuli 0.18mm reikä eBay:sta, pinhole-shop, tarkkuusporattuja...
Vs: Agfa Isola 6x6 pinholeproject, valmiiksi tuli Itse asiassa kai laser työstettyjä. Monissa on vielä sen älyttömän ohuen RST kalvon kummallakin puolella tukena kuparilevyt, sinunkin metalliosa on varmaan kuparin värinen itse reiän ulkopuolella?
Vs: Agfa Isola 6x6 pinholeproject, valmiiksi tuli Hienolta näyttää ja malliksi otettu kuva on lupauksia antava. Tällä pelillä saa takuulla hyviä pinholekuvia.
Vs: Agfa Isola 6x6 pinholeproject, valmiiksi tuli Nimen omaan eivät ole lasertyöstettyjä, koska (myyjän mukaan) tarkkuusporauksella saa paremman reunan laadun reikään. Metalliosa (tai siis koko "reikälinssi") ei ole kuparin värinen, vaan tummahko, lähes musta. Kannattaa käydä tuon myyjän nettisivuilla tsekkaamassa, jos hyvälaatuisia reikiä tarvitsee... Laitoin nyt tähän tuon myyjän linkin, vaikka en erityisesti halua ketään mainostaa... Tässä: Artikel im pinhole-shop-Shop bei eBay!
Vs: Agfa Isola 6x6 pinholeproject, valmiiksi tuli Ok, itse ostin tällaisen ja myyjiä oli monia joilla oli samat sydeemit kaupan, joku myi pelkkiä pellinpaloja joissa oli myös tuo kuparituki molemmin puolin: http://www.ebay.com/itm/400419366203?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Tuon linkkisi suurennettu kuva rei'istä on aikas "valaiseva", kiitos linkistä, pitänee tuollainen hankkia oman Agfa Isola 1:n modaamiseen. Tuliko sinulle mieleen käyttää Agfan omaa suljinta B asennossa ja lankalaukaisimella? Huomaan, ettei laukaisin toimi jos objektiivia ei ole vedetty auki asti, mutta jos keksisi keinon miten sen saa laukeamaan sisäasennossa, tosin tulppa lienee se helpoin ratkaisu.
Vs: Agfa Isola 6x6 pinholeproject, valmiiksi tuli Minulla on toinen Agfa Isola, jossa on alkuperäinen suljin ja neulanreikä linssin paikalla. Siinä on polttoväli n. 70mm. Harkitsin kameran alkuperäisen sulkimen käyttämistä tässä projektissa, mutta sillä konstilla en olisi saanut polttoväliä niin lyhyeksi, kuin sen tahdoin. Mitään etua alkuperäisen sulkimen käytöstä ei saa, itse asiassa se on jopa hankalampi, kun se on pidettävä auki jollain konstilla valotuksen ajan. Tulpparatkaisu toimii hyvin, eikä se jumita pakkasella