"Tammikuun 20. päivä oli Canonille juhlapäivä. Silloin yhtiön objektiivituotannossa ylittyi 30 miljoonan EF-objektiivin raja – ja vain vajaassa 20 vuodessa siitä, kun EOS-kamerajärjestelmä ja sen myötä uusi EF-objektiivikiinnitys lanseerattiin. EF-objektiivien kiinnitysjärjestelmä tuotiin markkinoille vuonna 1987, kun mekaaniset kytkennät kameran ja objektiivin välillä korvattiin elektronisilla kontakteilla ja objektiivin sisäisellä automaattitarkennusmoottorilla. Tarkennusjärjestelmät ovat kehittyneet, kuvanvakaustekniikat ja linssielementtien materiaalit vaihtuneet, ja vedenpitävyyttä ja muotoilua on paranneltu, mutta itse EF-kiinnitysjärjestelmä on säilynyt ennallaan." Lisää: http://www.canon.fi/you_connect/2006/youconnect_helmikuu2006/ef/
Kummallista, mä oon uutisoinut tuon jo tammikuun 19. päivä. Ennakoin siis ilmeisesti. Kuitenkin: ONNEa CaNOn ja SPEDE!!!
Canon on perseestä, Canoniin ei voi luottaa, Canonin toiminta on laitonta, Canon valehtelee ja vedättää asiakkaitaan, Canon on mulle viiskymppiä velkaa.
Canoniin luottavat sekä naiset että miehet ja hieman enemmän alle 45-vuotiaat. Minäkuvaltaan he ovat keskimääräistä useammin rentoja, päättäväisiä ja nykyaikaisia. Tästä lisää
Omakuvaa käsittelevissä nettikyselyissä ihmiset ovat varmaankin keskimäärin maailman komeimpia ja vehkeetkin on isommat kuin naapurin sonnilla. Mut hyvä, että myös alle fangion ikäisiä siirtyy Canonia käyttämään.
Aika hyvin kopiokonevalmistajalta, jonka ergonomia on joka osa-alueella perseestä ja jonka koko toiminta perustuu muutenkin suureen kusetukseen sekä tavisten ymmärtämättömyyteen.
Oho! Kerro toi vaikka Juha Metsolle http://www.juhametso.com/INFO/info.htm niin se lyä sua kameralla päähän ja kovaa. Ja voisin minäkin käyttää jotain muuta merkkiä, jos parempia olisi tarjolla. Vieläkö Huttunen kuvaa Canonilla? Eipä sillekään taida merkki paljon painaa, vaan se, että kuvaa syntyy. Uskoisin, että useimmat Canonilla tosissaan kuvaavat ovat kiinnostuneempia lopputuloksesta kun merkistä, mutta jos tästä asiasta keskustellaan, niin tämä palsta ja digiDDR on taatusti yhtä luotettavia otoksia, kun tuo Valittujen Palojen löpinäkin.
Juha Metsolle ei ole kukaan tainnut kertoa, että hän ei ole uskottava kuvaajana, koska sen kamerallakaan ei ole pro-imitsiä. Etkö sinäkään ole tuota tajunnut? Olen kuullut, että Huttusenkin ergonomiahirviössä on nikonin hihnat ja tarrat...
Ketä tällainen aihe VOI kiinnostaa?? Siis yleensä noin niinku. Ei mua kiinnosta myöskään se kuinka monta kameraa tai linssiä Nikon tai joku muu valmistaja on valmistanut. Herranen aika...
Onhan se sinänsä saavutus, että on melkein 20 vuotta pidetty sama mountti kamerassa. Toisin kuin muilla valmistajilla joilla saattaa esim. 60-luvulla rakennetut objektiivit sopia uusimpiin runkoihin suoraan.
Sä et tajuu. Kalustorunkkaus alkaa vihdoinkin saada kunnolla jalansijaa myös tällä foorumilla. Mm. Emerik on jo useammassa ketjussa yrittänyt saada sotaa aikaiseksi eikä foorumin ylläpitäjäkään säästele sanojaan muutamia kameramerkkejä haukkuessaan. Eläköön valokuva. Lainaan suurta ajattelijaa: "Nikonistithan kuvaavat vain auringonpaisteessa ja hyvän ergonomian huomaa kuvistakin!!111yksi Onko siinä C? ON! Onko siinä A? ON! Onko siinä N? ON! Onko siinä O? ON! Onko siinä N? ON? MIKÄ SE ON? - KOHINATON!!!"
En kyllä tajua tota ergonomia hommaa. Miten se on paremmin Nikonissa tai jossain muussa merkissa, kun tähän aina törmää? Mihin tämä ajatus perustuu? Mahtaako se liittyä esim siihen, että Canonilla nappaa automaattitarkenteisella IS-putkella kuvat käsivaralta, kun nämä ergonomit kantaa mukana muinaisten kreikkalaisten keksimiä pronssisia kolmijalkoja, missä on yhä sama mauntti, kun joissakin Nikonin malleissa, mistä osa saattaa tarkentaa jonkun systeemin kanssa. Se, että Canon on markkinajohtaja, ei tee Canonista sen parempaa (paitsi että valikoim aja tuotteitten saatavuus on hyvä), mutta ei se varsinkaan huonommaksi merkkiä tee.
Ainakin itellä tuo ergonomiajuttu pitää paikkansa. Nikon istuu vaan paljon paremmin käteen kuin Cänön. Ja sinäkin varsinainen kalustobrutus ;-)?
Itselläni taas kwanon istuu paremmin käteen, kokeillut on nikonia kuten muitakin kyllä. Eikä kyllä taas kaikki canonitkaan, nää uudet halvemmat järkkärirungot ei alkuunkaan... kääpiöille suunniteltuja kait ;o)