Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Valokuva.net nurin??

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Brassai, 30 Kesäkuu 2005.

1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    ja kaiken kukkuraksi. Ketä jaksaa enempää kiinnostaa miksi vk.net meni nurin, jos jonkunlainen selitys on jo olemassa?? Ei minua, mutta toivon kovasti, että feenix nousisi tuhkasta, kyllä sitä on jo kaivattu.

2. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Nii-i, tietysti olisin voinut heilutella vaan deletenappulaa ja hiljentää keskustelun, mutta enpä kokenut sitä tarpeelliseksi.

Harri Ahola (vk.net:n käyttäjät tietävät kenestä on kyse) on myös esittänyt pyynnön, että vk.net:n asioita ei ruodittaisi tällä hetkellä julkisuudessa. Lähitulevaisuudessa tulee oletettavasti lisäinfoa tapahtumista ja jatkosta, mutta tämä hetki ei ole sille vielä oikea. Enempää en keskusteluistamme voi kertoa, mutta kunhan homma selkenee pistän lisäinfoa.

Odotelkaa rauhassa. Enempää en sano.

3. Kas kummaa, kun ei kokonaan kieltänyt keskustelua aiheesta vk.net! Missä, milloin ja kenelle tuo pyyntö esitetty? Kumma tyyppi kun ei tule itse esille vaan käyttää terviisipoikia!
    Mikä helevatan tabu tuo vk.netti oikein on? Ihme kähmyilyä asian ympärillä! No. Piiri pieni pyörii.... Oletettavasti..Niinpä....

4. Niinpä. Tämä vk.netin toiminta nyt ainakin kertoo jotain sen vastuuntunnosta käyttäjiään kohtaan.

5. markus

markus

5
    0
    0
    Hei pliis,

ei valokuva.net mikään tabu ole, tai siitä keskustelu. Eikä tässä ole nyt kyse valokuva.net:n vastuuntunnosta käyttäjiään kohtaan.

Mielestäni kirjoitin melko suoraan tuossa edellisessä viestissäni, että valokuva.netin pimeneminen johtui siitä, että Nebula katkaisi Kirsin firman yhteydet. Harrilla & muulla ylläpitoporukalla ei ole mitään osaa tai arpaa tuohon asiaan, vaan saitin pimeneminen tuli heille yllätyksenä kuin faksit Annelille konsanaan.

Se, että Kirsin kohdalle on ns. kakka osunut tuulettimeen, ei todellakaan ole mun mielestä sellainen asia, jota kenenkään tarvitsee repostella tällä tai millään muullakaan foorumilla. En minä pyytänyt lopettamaan valokuva.net:stä keskustelua, vaan ainoastaan tuon Kirsin tilanteella spekuloimisen.

Turhanpäiväinen paskanjauhanta toisen ihmisen henkilökohtaisella ahdingolla nyt vaan ei mun mielestä ole korrektia. Pyydän siis uudelleen tietynlaista hienotunteisuutta ihmisiltä, vaikka niin kovin helppoa sieltä ruudun ja näppäimistön takaa onkin ihmisiä sylkeä kasvoille. Ei tämä tilanne ole kiva valokuva.net:n käyttäjille, mutta ei se ole sitä varmasti Kirsillekään.

Jos toisen ihmisen henkilökohtaisella ahdingolla spekuloiminen tuntuu kivalta, niin sitten asialle ei ehkä voi yhtään mitään. Se on jokaisen oma valinta. Jää kyllä omalta osaltani siinä tapauksessa tämän foorumin seuraaminen tähän.

-Markus

6. Teemu Laine

4 725
    125
    63
    Jep, samaa asiaa ajoin takaa minäkin, mutta ehkä ilmaisin itseni huonosti aikaisemmin?

No, aika näyttää mitä tapahtuu.

7. Jotkut ovat niin kärkkäitä puuttumaan vääryyksiin, että kehittävät niitä itse. Kuitenkin sananvapaudesta, Brassai, on aiheellista valittaa sitten vasta, kun sinut on bannattu täältä. Vai eikö Teemu kuulu sananvapauden piiriin?

8. Vai ei? Asiallista (ja helppoa) toimintaa mielestäni olisi ollut, että "ylläpitoporukka" olisi antanut, esim. täällä, heti alussa jonkunlaisen tiedotteen asiasta niin tällaista keskustelua ei olisi koskaan syntynytkään ja edesmennyt vk.nettikin olisi voinut uudestisyntyä arvokkuutensa säilyttäen. (Enempää sanottavaa ei minulla tästä asiasta ole eikä tule.)

9. markus

markus

5
    0
    0
    Viittasin tuolla "tässä"-sanalla Kirsin tilanteella spekuloimiseen.

Tästä olen kanssasi 100% samaa mieltä, paitsi että sen domainin olisi voinut ohjata johonkin toiseen paikkaan ja laittaa tiedotteen valokuva.net:n etusivulle.

En valitettavasti voi puhua kenenkään muun kuin itseni puolesta ja kertoa miksei näin toimittu. Kuten jo ensimmäisessä viestissäni kerroin, en ole ollut valokuva.netin ylläpitotiimissä enää puoleen vuoteen.

-Markus

10. Oikein hyvä että asiasta syntyy keskustelua. Kuten huomataan, niin pikkuhiljaa tihkuu tietoa tapahtumien taustoista. Tuskin se (vk.net) entisessä muodossaan enää meitä ilahduttaa mutta kukaties sen raunioille voi muodostua jotain. Se että tässä säikeessä keskustelua yritetään ohjata,on perin outoa. Ei kai tuolla suoranaisia syytöksiä vk.netin ylläpitoa kohtaan ollut. Ihmettelyä paremminkin. Ja ihmekkös tuo on kun saitti putoo kuin metso kuusenjuureen. Selväähän tuo nyt on että kirsi on tehny konkurssin..mitä sitten? On niitä tehneet muutkin. Mielestäni kirsi on tarjonnut meille mainion foorumin...kiitos siitä.Mutta olisiko hän ollut velvollinen ilmoittamaan alasajon syyn?

11. Kameralaukku on toiminut tässä asiassa huomattavasti paremmin kuin esim. Jippiin valokuvausforumi, josta poistettiin pitkä keskustelu po. aiheesta. Melko hiljaista asian tiimoilta näyttää olevan myös digicamera.netissä, syystä tai toisesta. Täällä aiheesta on sentään saanut kirjoittaa ilman sensuuria. Seikka jota arvostan paljon, jos sillä nyt kenellekään mitään merkitystä on. Tuskinpa.

12. Teemu Laine

4 725
    125
    63
    Oho, melkein tekisi mieli sanoa, että eikös aikaisemmin päivällä tuo pieni keskustelun rajoittaminen ollut jo sensurointia? ;)

Nojoo, piikki piikkinä ja asiaan: Ihan hyvä jos ihmiset arvostavat toista ihmistä sen verran, että nuo asiat jätettäisiin nuo aremmat asiat johonkin muualle kuin julkisuuteen puitavaksi. Edelleenkään minulla ei ole mitään sitä vastaan, että vk.net:stä keskustellaan (kuten olen jo aikaisemminkin sanonut). Keskustelun ohjaamista olen hoitanut lähinnä markuksen ja tämän päivän jälkeen myös Harrin kanssa käydyn keskustelun perusteella. Yritetään olla hienotunteisia...

13. Mike

Mike

699
    0
    0
    Sananvapaudesta. Tämä on yksityinen forum ja Teemu saa poistaa täältä tasan tarkkaan vaikka jokaisen viestin jos niin haluaa.

14. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Syy poistoon voi olla niinkin arkinen kuin se, että viestiketjussa alettiin epäasiallisesti käsitellä asiaankuulumatonta henkilöä ja ylläpito sitten harkitsemattomasti poisti koko ketjun.

Ahaa. Siis digicamera.net:ssä on harjoitettu aiheen suhteen sensuuria. Melkoisia väitteitä.

15. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Noh, tasan tarkkaan jokaisen viestin poistamisen jälkeen tämä olisi todella erittäin yksityinen foorumi ;-)
    Teemu on julkisesti liikkeellä aivan toisenlaisella visiolla, joten kannattaako tuota mahdollisuutta deletyksestä erityisesti terottaa.

16. Teemu Laine

4 725
    125
    63
    Jokaisella on mahdollisuus esittää mielipiteensä. Kuitenkin olen täällä sillä asenteella liikkeellä, että kritiikkiä saa antaa ihan rauhassa enkä lähde mitään viestejä poistelemaan turhan takia (poislukien ne muutamat viestit/ketjut joissa ketjun aloittaja on pyytänyt poistoa. Noissa on kylläkin kyseessä ihan käyttäjän oma "moka", eli replyn sijaan on alkanut uusi threadi tms.). Muistaakseni foorumilta on poistettu muutaman kuukauden aikana alle 10 viestiä / ketjua minun toimestani. Uskoisin, että muut moderaattoristatuksen omaavat henkilöt eivät ole poistaneet vielä yhtään (?).. Pari omaa testithreadia on tullut testipuolelle tehtyä ja poistettua saman tien, koska ajoittain käytössä oleva testipuoli käyttää samaa tietokantaa ja testipuolella tehdyt muutokset vaativat pieniä testipostauksia ja ne näkyvät myös muille käyttäjille.

Moderointiin ja ylläpitoon liittyvä asiallinen palaute on tervetullutta, jos joku asia askarruttaa mieltä niin yksityisviesti / sähköposti tavoittaa minut myös melko hyvin.

17. ..joillakin ( en puhu tästä palstasta vaan yleistäen ) on vaan paha tapa unohtaa se vastuu, mikä mielipiteensä esittämiseen liittyy. perättömien huhujen liikkeellepano vaikkakin spekuloinnin muodossa saattaa osua huhujen kohteeseen sen verran kovaa, että joskus huonolla mäihällä saattaa joutua vastaamaan sanomisistaan ihan kasvotusten.

18. e-0r

e-0r

936
    0
    0
    En usko, että nuo urpot sitä kieltävätkään, vaan haluavat vain osoittaa sormella ja ruikuttaa, kun toinen on erikseen sanonut, että täällä ei sensuroida ja että sana on vapaa.

Minusta näin onkin. Heistä se, että joku pyytää heitä tekemään toisin on näemmä kovakin paikka.

Mitenkähän heille mahtaa armeijassa käydä? Tämä vain huvittuneena kysymyksenä. KL ei toki ole armeija. Kunnioitettavaa Teemulta, että oman sanan takana seistään näin vahvasti. Itsella ainakin syyhyttäisi sensurointisormea jo. Toisaalta en ehkä uskokaan sananvapauteen niin paljoa, joten tuskin olisin julistanut, että saa puhua aivan vapaasti ilman sensuurin pelkoa.

Markus, onko järkeä hyljätä foorumi jos käyttäjien joukossa on urpoja? Hyväksi foorumiksi tämän olen havainnut. Tämä ihmeellinen ruikutus ja silkka paskanjauhanta tässä threadissa ei ole onneksi levinnyt ympäriinsä.

Sananvapaus jotenkin tuntuu merkitsevän monille lupaa tyhmyyteen, ja sitten ulistaan kun joku sanoo, että vois olla siivommin.

19. Kyllä tyhmilläkin on sananvapaus. (Voit tutustua vaikkapa Suomen perustuslakiin ja katsoa onko siellä erikseen oma sananvapaus viisaille.)

20. YpyCL9V

YpyCL9V Member

597
    2
    18
    Kukaan ei ole mitään muuta väittänytkään. Tässä ehkä nyt haetaan maalaisjärkeä(tm). Vaikka olisi kuinka sananvapaus, ei se tarkoita että kukaan ei välitä sama mitä sontaa suustaan päästää. Ihmisiä tässä kaikki ollaan edelleen. Onko näillä "ulisijoilla" pelkkä kohtelias pyyntö jo sanan ja ilmaisunvapauden rajoittamista? Sananvapaus toteutuu vasta kun ei kyseenalaista sanojan sanomaa? Minunkin sananvapauttani monesti rajoitetaan kertomalla että olen väärässä.