Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

winter

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana jaffa, 7 Syyskuu 2008.

1. jaffa

jaffa

778
    0
    0
    Alkaa pikkuhiljaa muistumaan talven hyvät puolet, kohtahan se taas on.

2. samja

samja

56
    0
    0
    Vs: winter

Upea kuva. Niin pehmeä.

Lis. Täytyy sanoa, että minä en esimerkiksi useinkaan ymmärrä olla zoomaamatta enemmän kohteeseen. Aivan kuin aina pitäis maksimoida kohteen koko. Tässä kyllä myös toinen lähestymistapa tuntuu mukavalle. Tuo avaruus sopii tosi hyvin.

3. Vs: winter

Olin aivan varma että nähdään kuva Johnny Winteristä mutta ei, taas näitä suomi_suks_juttuja.

4. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Ihan kiva, vaikkakin liian sininen. Mitenkäs olisi mv? Higg

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Ihan kiva sommittelu, toistuva muoto vasemmalla.
    Kuitenkin sommittelu 'kaatuu' vasemmalle, kun oikealla ei ole mitään tasapainottavaa.
    musta värit näyttävät oikeilta, talvella on monesti sinertävää.
    T jukka

6. Vs: winter

Värit on kiellettyjä nykyisin, harmaatasapainoaikaan.

7. samja

samja

56
    0
    0

Minulle ei ekaksi syntynyt tätä vaikutelmaa kuvasta. Ehkä katsoin heti kuvaa niin, että painopiste oli vasemmalla. Silloin vaikutelmaa ei synny. Jos kuva-alaa ajattelee kokonaisena, niin sillon syntyy. Näinkö?

Se on minusta jännä, että autenttinen ensireaktio voi hävitä, jos kuulee muita arvosteluja, eikä enää osaakaan palauttaa originaalihahmotusta. Onko joku huomannut?

8. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Niin, kokonaiskuva-alaa tarkoitan.
    Kyllä monet huomaavat sellaisia asioita, mitä ei itse huomaa tai tule ajatelleeksi.
    Siksi minä ainakin postaankin kuvia, että saan uutta ajateltavaa.
    T Jukka

9. Jabanda

Jabanda Member

90
    0
    6

Itse ekan kerrain katsoin kuvaa, niin jäi hyvä fiilis. Koin kuvan tasapainoisena ja totta kait nyt sitä uudelleen katsoessani aluksi kiinnitin huomiota, että kyllä, sehän "kaatuu" vasemmalle. Eli tavarasta 2/3 osaa on vasemmalla...

Mutta uudelleen katsaus aiheutti myös sen tuntemuksen, että perhana, kuvahan on aivan tasapainossa, kuten sen eka kerralla koin. Metsäsaarekkeet jatkuu hienosti kohti horisonttia, se kolmas niistä erottuu varjona joka jäi aluksi huomioimatta.
    Eli tässä tapauksessa kommentti kuvan "vääristymisestä" muutti omaakin näkemystä, mutta eri syistä.

10. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Jos tähän liittäisi kuun oikealle lähelle yläreunaa, olisi sommittelu aika kiva.
    T Jukka

11. samja

samja

56
    0
    0

Niin. Minä huomasin tuon varjon vasta tämän kommentin jälkeen. Silti alitajuisesti hämyosalla voi olla merkitystä vaikutelman syntyyn.

12. jaffa

jaffa

778
    0
    0

Higgins täälläpäin tuppaa oleen nuihin aikoihin tuommosta sinistä hetkeä. Eipä se mvnä minusta toiminu pätkääkään.