Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Vakuutus kameroille

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana kekkonen678, 20 Helmikuu 2017.

    Olis tuossa ulkomaanmatkaa kohta puoliin tulossa ja tarvisin matkatavaravakuutusta kamera vehkeilleni niin mistähän tulisi halvimmaksi tämä hommata? If laskuria tuossa pyöritin niin 150egee tarjosi 5000euron rajalla ja tuntuu kyllä aika kalliilta. Mistä itse olette ottaneet vakuutuksenne ja millä hintaa?
     
  1. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
    Mulla on Pohjolasta (tai OP kai nykyään?) 6000 euron matkatavaravakuutus pääasiassa tätä tarkoitusta varten ja kyllä sekin on tuota suuruusluokkaa. Yhteensä 10% keskittämis- ja bonusalennuksien jälkeen n. 125 euroa vuodessa.
     
  2. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Käytätkö kameraa ammattikäytössä tai yritystoiminnassa. Jollet, kameravehkeet ovat tietääkseni matkalla kotivakuutuksen irtaimistovakuutuksen piirissä, esimerkiksi Ifillä normiturvalla 5 000 € ja laajalla turvalla 17 000 € saakka.
     
  3. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
    Siis onko näin kategorisesti kaikkien vakuutusyhtiöiden kanssa vaiko vain jonkin/joidenkin? Itselläni on muistikuva Pohjolan vakuutuksista
    (oli vielä Pohjolaa silloin kun omani otin) että kotivakuutus kattaa irtaimiston vahingot vain tietyn matkan säteellä kodista, olikohan joku 100-200 km.
     
  4. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Ifillä kattaa matkalla, ei rajoituksia ehdoista katsoessani. OP:lla näyttää olevan rajoituksia, toiminee pohjoismaissa, suosittelevat esimerkiksi kameran vakuuttamista erikseen. Kannattanee tarkistaa omasta yhtiöstä...
     
  5. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
    Juu täytynee soitella sinne ja tarkistaa.
     
  6. Tomsku

    Tomsku Member

    255
    6
    18
    Mulla oli Op:n arvotavaravakuutus kameravermeille. Otin silloin, kun nuo mun putket oli ihan upouusia, nyt muutama vuosi kun on kulunut niin ikävähennykset alkaa tuntua. Maksoin melkein 300€ vuosi niin alkoi tuntua liikaa. Se sisälsi siis 5D2, 70-200II IS, 24-70II, 16-35II ja rikkoutuessa korjaus tai uusi vastaava tilalle.

    En ole koskaan rikkonut mitään vehkeitä tai ei ole niitä liioin varastettu tai muutoin menetetty, niin tuntui turhalta rahareiältä. Nyt koputan puuta kun näin manasin..
     
  7. motris

    motris Well-Known Member

    4 793
    749
    113
    Nyt vakuutuspuolella on menossa suht kova kilpailu. Tai ollut jo ainakin vuoden verran.

    Tosi huono mielestäni sanoa, mikä firma on paras ja mikä ei. Kaikilla yhtiöllä taitaa olla keskittämisalennukset, joten eri vakuutuksista tulee suht monta variaatiota. Fiksuinta voi olla tulostaa vakuutuskirjat, katsoa mitä on vakuuttanut, millä ehdoilla, mitä puuttuu jne. Tämän jälkeen kysyä tarjousta useammasta paikasta. Luulisin, että tällä hetkellä voi saada hyvänkin paketin, mutta kannattaa tosiaan vertailla, eikä tehdä päätöstä myyjän edessä, vaikka antaisikin heti X-kaupan lahjakortin matkaan.