Aika kovalla valolla pelasit. Lapsikuvauksissa kannattaa käyttää enemmin pehmeetä valoa, jolloinka liikkumavapauskin on toista luokkaa.
Ei oo vielä tuon kummempaa softboksia ja jotta irroitukseen riittää jotain, niin piti tuo toinen laittaa sille puolen. Oishan se, jos ois voinut kaikki heijastimet sun muut roudata mukana, niin helpompaa, mutta asiakkaan olohuoneeseen ei viitti ihan kaikkea raahata mukana ;o)
No juu, kamelin hommaahan se kuvaaminen useimmiten on, eli hiki virtaa. Tässä olis myös voinut kenties valaista toiselta puolelta jos asetelma on tuo. Tiedän kyllä toki kokemuksesta, että ohjaaminen ja asettelu on enemmän narraamista kun tuon ikäisiä kuvataan Paljos oli muuten asiakkaalla ikää? nimim. Kaksi 1v. kuvausta joiden välissä yksi rippiteini tänään vappuhalleluujaa!
No tää oli jo 4v, mutta vaikeampi kuvattava, kuin 4kk siskonsa =) Kikkailuahan tuo oli ja ekat murkulakuvaukset. Katotaan, mitä tuolta 67:lta tulee, kun saan kehitettyä kuvat. Nää oli sellasta väliajan täyettä, kun piti saada prinsessatiaraa, sekä nallea kaveriksi ja mietittiin ohessa oravia, perhosia sun muuta =)
Valosta on hiukan keskusteltukin jo. Itseäni häiritsee enemmän se että katsekontaktia ei ole vaan huomio kiinnittyy nalleen, eli kuvaan jää aika sivustakatsojan fiilis. Vesku
Lasten kuvaaminen voi olla toivotonta hommaa, silti mielestäni onnistuttu saamaan hieno muistokuva. Yksi asia joka jäi mieleen taannoisesta valokuvauskoulutuksesta, ja jota voisi peilata tässä, on kädet. Mulle jäi päähän soimaan että sormet pitäisi saada mukaan ehjinä. Tässä olisi periaatteessa mahdollista saada kaikki sormet näkyviin mutta käytäntö voi vilkkaiden lasten kanssa olla toista.
No tätä en sillä oikeastaan edes hakenut, vaan nallen tärkeyttä pienelle tytölle, pientä suhdetta jokaisella olleeseen leikkikaveriin.... tosin se prinsessatiara oli tärkeämpi tällä hetkellä ja sitä hakiessa oli huoneessa kamala hämähäkki. No poistin sen 'urheana ja avuliaana setänä' ulkotilaan niin taas oli intoa keikistellä kameralle hetki. Tätä settiä en tän kummemmin esittele, ainakaan toistaiseksi, sillä asiakastyönä tehdyt otokset on heidän valittavanaan. Saavat itse raakata kuvat, mitä haluavata ja katotaan, mitä jäännöksille teen. Vielä kun saa ne 2 rullaa skannattua ja käsiteltyä... toinen pitää kehittää itse ja toisen pistän pinnakkaisten tekoon.