Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Vain laatu kameroita

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana malmar, 29 Tammikuu 2011.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
    laatukameroita

    En minä oikein ymmärrä näitä myyjäitkuja. Jokaisella lie 976579 kertomusta myyjistä jotka suoltavat sammakoita.
     
  1. Vs: Vain laatu kameroita

    Olet varmaankin ihan oikeassa tässä itkussa, joten jätetään aihe tähän sitten, ettei turhaan kulu nestuukit. ;)
     
  2. Vs: Vain laatu kameroita

    Joo, ei täällä kannata kehuskella sillä että on jossain kysellyt kameramerkkiä mitä myyjäliike ei edes hyllyssä pidä (kymmenien muitten runkojen sijaan). Ja saanut sitten mielestään "sopimatonta palautetta"... Kenellä esmes noita K5:sia edes hyllyssä muuten on?
     
  3. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Vain laatu kameroita

    Taitaa olla sama kohta muillakin merkeillä,kohta häviää Nikonilta ja Kaanonilta hyviä kameroita unholaan ja "paremmat" tilalle.
     
  4. Vs: Vain laatu kameroita

    No Canonia nyt on Rajalan myynnissä, samoin Olympustakin, jotka on kyseisen liikkeen myyntilistalla. kaivoin tuolta kaapin perukilta kassin sitten esiin, kun jäi itseäkin vaivaamaan, minkä Canon ja millä putkella se on? Tuskin sillä mitään myyntiarvoa, kun on Eos 300, vaikka vain lähes käyttämätön ja putki on ihan yhtä vähän käytetty ja siis myös yhtä vanha.  Sigma 70 - 300 1;4 - 5,6 Apo Macro Super?

    Ja tuosta parkumisesta sen vertaa, että olihan siinä se ainoa seikka mikä jäi vaivamaan, oli  se että Pentaxi oli ihan surkea, eikä kelpaa laatukameroiden joukkoon. Joten jos se oli asiantuntijana liikkeessä myymässä kameroita, niin miten sellainen henkilö, jolla ei ole oikeastaan mitään kokemusta kameroista, niin ajattelee Pentax merkkisistä kameroista? Tällä tavalla kilpailevaa merkkituotetta haukkuva ei ole kenellekään kunniaksi ja liekö oikeastaan edes luvallista moittia ilman todellisia syitä kilpailevaa merkkiä?
     
  5. Bester

    Bester Member

    790
    0
    16
    Vs: Vain laatu kameroita

    Verkkokauppa ja Optotek (TopShotissa loppuunmyyty).

    Runko ei liene kovin arvokas (valistumaton arvaukseni pari kymppiä), mutta putki sopii Canonin digirunkoihin, joten sillä taitaa olla jonkin verran enemmän arvoa.
     
  6. Vs: Vain laatu kameroita

    K5:sia löytyy myös TeleFotosta
     
  7. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Vain laatu kameroita

    Se on toki laitonta ainakin kahden lain mukaan:
    - Laki sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa
    - Rikoslaki (kilpailurikos)
     
  8. Vs: Vain laatu kameroita

    Noo, sinä olet kuitenkin kameraharrastajien ylpeydenaihe tällä aikuisella vuototahdilla. Haasta kauppiaasi oikeuteen! Joku roti sentään!
     
  9. Vs: Vain laatu kameroita

    Tulkaa maaseudulle ostoksille, täällä on oikeita valokuvaliikkeitä joissa palvellaan ja ollaan ystävällisiä. Heinolassa on Valokuvaamo Irma, intiimistä nimestään huolimatta siellä on raudan lujaa ammattitaitoa ja ystävällistä palvelua.

    Siellä arvostetaan Pentaxia, myyjä Toni on monesti sanonut, että samaan hintaan saat täältä kun Topshotista, ja tosiaan. Puheiden mukainen mies kun on, tavara tasan saman hintaista ja ilman toimituskuluja.
     
  10. Vs: Vain laatu kameroita

    Topshotin kaveri sanoin muutama viikko sitten kun omani sieltä hain, että tuollainen iso rullakollinen näitä on mennyt, ja virnisti päälle. Oli ilmeisen tyytyväinen myyntiin. Että sellaista paskakamaa....  ;D
     
  11. Jymi

    Jymi

    14
    0
    0
    Vs: Vain laatu kameroita

    Onhan noita monessakin kivijalkaliikkeessä ja verkkokaupassa ainakin on. Villi veikkaus että Stockmann:lta saattaa myös löytyä. En ole K-5:sta käynyt siellä katsomassa, mutta ainakin tähän asti siellä Pentax:n malleja on ollut kun niitä olen kysellyt. k-7:n aikanaan Stockman:lta ostinkin, kun Tampereen Superkuvassa oli vähän nihkee myyjä kun Pentaxia kyselin, niin aattelin ettei täällä minun rahoistani taideta olla kiinnostuneita ja kävelin parin korttelin päähän Stockman:lle kaupan tekoon.


    Jonkin verran enemmän, mutta mitään valtavia summia ei sekään ole. Pikaisella ebay haulla näkyi "buy it now" hintaa olevan 75$, joten saattaapi se tuon 70€ täällä Suomessa olla käytettyjen markkinoilla. Tai sitten ei.
     
  12. Vs: Vain laatu kameroita

    Jotenkin minusta tuntuu siltä, että sanon mitä tahansa, niin se aiheuttaa joissain purkautumispakon tyyliin, kuten tuossa Quiquern  niin hienosti osoittaa? Vaikka minulla ei ole ollut koskaan varaa mihinkään huippukameraan, niin aina ole ollut kiinnostunut kuvaamisesta ja kameroita on vuosien varrella ollut useampikin. Ensimmäinen CocaCola pokari oli jo -60 loppupuolella. Ymmärrän varmasti että nyt Quiquern rämähtää nauramaan että oikein sellainen huippukuvaaja tässä onkin kyseessä, kun on moisella erikoisuudella jo kuvannut.

    Minä olen sellainen vanhan kansan tyylinen ihminen, joka osaa arvostaa neuvoja, mutta tuomitsee melko jyrkästi sellaiset toimet, joissa kauppias/ myyjä pilkkaa ja haukkuu kilpailevaa tuotetta, ilman mitään perusteluja, kuten myös kommentteja, joiden tarkoitus on vain loukata, ilman mitään asiallista perustetta.

    Quiquern kirjoittamalla tekstillä ei ollut kuin tarkoitus provosoida minua, no näin provosoiduin.  Odotan mielenkiinnolla kuinka surkeasti minua liikkeessä kohtelun jälkeen on täällä loukattu ja minkä hyvän neuvon saan taas nimimerkiltä Quiquern?

    Lopuksi hänelle ja muillekin. Olen 57 sairaslomalla oleva henkilö, jonka työura on luultavasti loppu! Kärsin monen vaivan lisäksi helvetinmoisia selkäsärkyjä. Kuvaamisen aloittaminen vuosien tauon jälkeen kiinnostaa, koska nyt on aikaa ja kun saan selkäleikkauksen jälkeen ehkä mahdollisuuden kävellä taas ilman kipuja, niin siksi tulin myös tänne oppimaan, en opettamaan, koska siihen ei ole mitään resursseja kansakoulun käyneellä ihmisellä, kun tuossa olen katsellut, niin taitaa valtaosa olla jo yliopistonkin käyneitä korkeakoulutettuja, eli monikertaisesti sivistyneempiä ja viisaampia, kuin minä.

    Näin pyydän anteeksi Quiquern ja muilta viisaammilta, että avasin sanaisen arkkuni, jatkan opiskelua täällä rivilukijana.
     
  13. Vs: Vain laatu kameroita

    Eihän ne hyvät kuvat ole välineistä kiinni, se on todistettu tälläkin foorumilla moneen kertaan...
    Ei kannata välittää näistä Elviksistä jotka tuskin kuvaavat mitään vaan lämpimikseen puhuu paskaa ja elää tälle foorumille ;)

    Edit: kuten minä.
     
  14. Vs: Vain laatu kameroita

    Täällä on kohtalotoveri, jätkän töistä on saanut jätkän vaivat. Ei kannata provosoitua näistä, jokainen on tarpeeksi osaava tänne kun on osannut tietsikkaa käyttää kirjautua. Jotkut vaan kuvittelevat olevansa muita etevämpiä (syyllistyn tuohon joskus itsekkin) ja siitä ei kannata välittää.

    Mielipiteesi ovat olleet tärkeitä, jatka vaan samaan malliin. Ja toipumista sinulle, elämää on vielä jäljellä. Kiitos että jaoit kokemuksesi.
     
  15. Vs: Vain laatu kameroita

    Ensin haukutaan kaupiaan haukkuvan ja nyt haukutaan kun ei joku MUKA jaksa haukkumista kuunnella, vaikka olet sairaskin. Voi marttyyri raukkaa ;-)
     
  16. Vs: Vain laatu kameroita

    Quiquern  vastaan kertaalleen vielä sinulle. "Ensin haukutaan kaupiaan haukkuvan ja nyt haukutaan kun ei joku MUKA jaksa haukkumista kuunnella, vaikka olet sairaskin. Voi marttyyri raukkaa ;-)"

    Onpa outo tilanne, kauppias/ myyjä haukkui kamera merkin, ei minua? Joten en minä niitä haukkuja saanut! Voisin sinulle sanoa, että Volvo on paska auto! Jos olet samaa mieltä niin olet tietenkin onnellinen, etkä vaadi mitään perusteluja, se kun sopii sinun pieneen pirtaasi, mutta jos olisin Volvon omistaja sanomassa tuon, niin taatusti nousee älämölö auton puolesta, että miksi noin sanon perustele jne..... En tehnyt sitäkään, koska asia ei minuun vaikuttanut puoleen eikä toiseen, kertoi vain sen, että kyseisen liikkeen myyjän asenne kilpailevaan merkkiin on hyvin negatiivinen, niin kun sinullakin näkyy olevan aika monessa kirjoituksessasi, joissa suoraan yllytät pois lähtemään, että kyllä teitä ruikuttajia aina piisaa uusia rivissä, mutta et huomaa olevasi itse varsinainen ruikuttaja. Ilmaan yhtään perustelua, heittelet provoja sen kuin kerkeät. Voin vielä sen verran paljastaa, että olen vuosia myös kirjoitellut netissä, joten olet varsin tutun tuntuinen provopersoona, jolla ei ole muu elämässä tärkeä, kuin saada joku hiiltymään, no minua et hiiltymään, koska en vastaa enää sinun provoluihisi ja muillekin siirryn rivilukijaksi.

    Tulin oppimaan, en tappelemaan, joten näissä merkeissä jatkan sisälukuharjoituksia.

    Vastaisuudessa jos haluat asiallista keskustelua, niin koita opetella kirjoittamaan kohteliaasti muita kunnioittaen, jos nyt tiedät mitä sellainen sana tarkoittaa ja jos et tiedä, niin koita vaikka Wikipediasta katsoa se, äläkä heti heitä kirvestä kaivoon opiskelun kovalla tiellä, kyllä se opiskelu yleensä on aina hyödyttänyt. Sitten on vielä se mahdollisuus, kun kasvat aikuiseksi myös henkisesti, niin sekin voi mahdollisesti parantaa tuon äärettömän ylimielisen asenteen ihmisiä kohtaan, kun huomaat, ettet ole sen parempi, kuin muutkaan.
     
  17. agostini

    agostini Active Member

    1 839
    0
    36
    Vs: Vain laatu kameroita

    (((( PEACE ))))
     
  18. Vs: Vain laatu kameroita

    Vaikutat hieman alentuvalta kun koitat opettaa muita, mielestäsi muut kaipaavat opetuksiaisi, ovat he sitten kauppiaita, joiden kanssa et juttele ostomielessä, vaan olit kuulemma vain jauhamassa -kuten täälläkin. Tulit tänne, jotta saat haukkua kauppiaan, joka oli ilmeisesti kuitenkin ihan ystävällinen, vaikka et ollutkaan ostamassa, vaan vain kytäämässä jotain valittamisenaihetta, jota on sitten kiva nitistä netissä. No, joka tapauksessa sinä kunnioitat ja olet netissä kohtelias kauppiastasi kohtaan. Hienoa. Huomasimme sen. No, se kauppiaista, nyt jatkat nitinääsi netissä olevista ihmisistä, jne. Katsotaan, missä on marttyyrin seuraava missio. Missä on seuraavat, joita kohdellaan kohteliaasti ja kunnioittavasti.
     
  19. Vs: Vain laatu kameroita

    Ei kuikerostra tarvitse välittää, sillä on moonikset joka viikko....  ja joskus jopa jotain asiaakin.  ;)
     
Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.