Vaihdetaan huippulaadukas ja arvostettu Nikkor -linssi toimivaan automaattitarkenteiseen macroon tai teleen. Nikkor on tyyppiä N (perustuen tähän taulukkoon nikon lenses). Olen ostanut tämän käytettynä ja objektiiviä on (ilmeisesti!?) modifoitu niin että sopii nykykameroihin (kts. kuvat). Käsittääkseni tämän tyypin objektiivi ei ilman modifikaatiota nykykameroihin istu. Itse olen käyttänyt tätä Nikon D50:n nokalla manuaaliasetuksilla. Valotusmittari ei tällä linssillä D50:n kanssa toimi. Linssi toimii hyvin, vaikka ulkokuoressa onkin kulumaa. Kaikki liikkuvat osat toimivat niin kuin pitääkin. Naarmuja ei linsseistä löydy, mutta sisällä näkyy hieman pölyä (ei vaikuta kuviin). Piirroltaan linssi on huipputerävä ja soveltuu hyvin esim. muotokuvaukseen. Ainoa miinus on vaurioitunut suodinkierre, jonka vuoksi suotimien asettaminen on vaikeaa, mutta mahdollista. Luovun tästä koska tarvitsen automaattitarkennuksen ja valotuksen mittauksen. Jos rahaa olisi, niin säästäisin tämän linssin, mutta köyhän on tyydyttävä vaihtokauppaan Vaihdossa haluaisin ihan perus telezoomlinssin tai 1:1 suurennokseen kykenevän macroputken. Ainoat kriteeri on oikeastaan automaattitarkennus. Macron polttovälillä ei ole hirveästi merkitystä, tele voisi olla jotain väliltä 50-300. Kummassakaan putkessa valovoimalla ei merkitystä. Voin myös vaihtaa linssin rahaan, jos rahakasa on mielestäni tarpeeksi suuri. tarjoukset/kyselyt YV:llä tai jutei.markka@gmail.com
Vs: VAIHDETAAN Nikkor 105mm f2.5 - AF teleen tai macroon Optiikkasi on versio 5 ja AI, joka julkaistiin toukokuussa 1975.