Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kissa auringossa

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana mvuori, 11 Toukokuu 2006.

1. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Kissakuva kissakuvien vastapainoksi.

2. Papu

Papu

789
    0
    0
    Aika mystinen onkin. Vasemman takajalan asento mietityttää..

;)

3. etuala häiritsee paljon, optiikan virheet on myös aikas karut... ilmeisesti tarkoituksella, mutta se ei nyt vaan toimi. Vaikka kuvassa makaa täytetty? katti niin aika "vahingonlaukas" fiilis tästä kuvasta tulee...

4. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Kuvassa on monia virheitä. Kuvan kuollut (digitaalinen, ei täytetty) kissa kelluu vedessä, mutta katsojalle tämä asia jää välitilaan, koska muut elementit eivät tue sitä:
    * Vesi on huomaamaton, kuvan etualalla sitä ei tunnista lainkaan - ollaan enemmänkin maalla.
    * Kuvan sävytys ei lainkaan sovi veteen.
    * Kuvan magiaan liittyy se, että saatesanat ohjaavat kokemusta: kun ollaan "auringossa", ollaan maalla ja terveitä. Kuva tulkitaan siitä lähtökohdasta ja siihen jäädään ainakin alitajuisesti, ellei kuva auta luomaan uutta oivallusta. Nyt se ei sitä tee.

Tarvittaisiin selvästi toisenlainen ranta ja toisenlainen sävy.

5. Sähän oot AIVAN sekaisin..)

6. No kun kerran selitit. Minulle jäi sellanen tunne että tässä on kissa viskattu parvekkeelta alas ja räpsätty ilmalento talteen sekä poistettu turhat värit kuvasta. Sitä aurinkoa ihmettelin aiemmin että missäs se on, ehkä siksi tämä jäi vähän etäiseksi.

7. ...ja nämä kaikki tekee kuvan hyväksi miten? jippoa en löydä, kuva ei minua puhuttele eikä muutenkaan miellytä silmää. Kuvaamasi "jippo" on ideana ihan mukiinmenevä, mutta tämä kuva ei minun kohdalla toimi.

8. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Mun mielestä on Matin unikuvat ovat hauskan vastakohtaisia hänen analyyttisille ja asiallisille kommenteilleen.
    Tyylikokonaisuudesta kunnon pisteet ,-)

9. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    ?????

10. Minulta myös.
    Ja lisäbonus itsestäänselvyyksien kyseenalaistamisesta.

11. Minusta tää näyttää ihan hampurilaiselta, joka on kuorrutettu kisalla.