Kiinnostaisi kuulla tyyppien suosikkeja. Itse tykkään eniten Fuji X-Tra 400:sta sen värien, herkkyyden ja hinnan takia.
Cinestill 800T, mahtavan kylmähköt värit päivänvalossa, täyteläistä, mattaa, ei juurikaan grainia. Portra 400, värit ovat kirkkaat ja kylläiset, mutta eivät ilkeällä tavalla saturoituneita vaan raikkaita. Portra 800, värikylläistä ja täyteläistä jälkeä maanläheisellä tavalla, ns. slightly muted, pidän myös kovasti rakeen luonteesta. Agfan Vistat ovat myös lemppareita hiukan hentoisen piirtonsa ja kylmähkön värimaailmansa ansiosta. Ektar 100 on loistava varsinkin lämpimillä leveysasteilla kun ilma on jotenkin kermaisempi ja hehkuvampi, tämä näyttää sopivan hyvin Ektarin suht voimakkaaseen värimaailmaan. Sitten tietty Kono!:n Kolorit 125T, joka on todella mattaa ja todella täyteläisen "synkkää" oikeissa valo-olosuhteissa, sillä saa sellaista Rembrandt-lookia aikaiseksi.
Ektar 100 on hyvä yökuvauksessa, mutta jos valoa on paljon muuttuu värimaailma minulle epämieluisaksi, jotenkin kirveellä veistetyksi. Kinokoossa pidän Agfan Vista 200:sta, se skannautuu nätisti ja helposti. Rullafilmeissä olen samaa mieltä RB:n kanssa, Portra 160:ssä on kauniit, hillityt värit, se skannautuu hyvin ja toimii aika monenlaisissa valaistuksissa, ehkä parhaiten aika kirkkaassta ja kontrastikkaassa.