Vs: Väriä kaamokseen Värit ja tarkennusalue onnistuneet. Rajausta miettisin hieman laajemmaksi, koska oikeassa reunassa oleva nuppu rajautuu ikävästi poikki. Samalla lisääntyvä tumman taustan osuus toisi avaruutta sommitteluun? Hyvä joka tapauksessa.
Vs: Väriä kaamokseen Nätit sävyt. Kaipaisin kuva-alalle tilaa ylös sopivassa harmonisessa suhteessa kuva-alaan tai lehtien pituuteen nähden - vastapainoksi isompien lehtien linjoille, jotka vahvasti vievät silmää ylöspäin. (Kirjoitin lukematta edellistä viestiä.)
Vs: Väriä kaamokseen Olen samoilla linjoilla edellisten kanssa, lisäksi itse lisäisin punaisen, keltaisen ja vihreän luminanssia /valoisuutta ja kaivaisin lisää yksityiskohtia kukkien terälehdistä ja yleensä kuvasta. Kaikenkaikkiaan kelpo otos.
Vs: Väriä kaamokseen Kaipaisin tiivistämistä (hieman rauhaton vasen puoli) ja vastavaloa sivuvalon lisäksi irrottamaan kohteen.
Vs: Väriä kaamokseen Kiitos kaikille vinkeistä! Tuo originaali on täysin käsittelemätön, se on vain pienennetty ja hiukan pakattu julkaisua varten - siinä siis ei ole enää mahdollisuutta laajentaa rajausta. Kukat ovat kyllä vielä jäljellä, joten uusintaotoksia pääsen räpsimään (ilman luonnonvaloa kylläkin tästä eteenpäin, sillä työläisen arki on tähän vuodenaikaan armoton). Kuvan rajauksesta olen itsekin sitä mieltä, että se on vähän ahdas ja loppuun asti miettimätön, vastavalovinkki on myös hyvä ja menee kokeiluun heti kun vain keksin sopivat valaisemet . Värisävyjen säädöt menee myös oppimislistalle. Kiitos kaikille!