Minusta valon suunta on huono, talot ovat varjossa, mutta aurinko paistaa tuohon lumihankeen. Muuten kuva on kyllä hyvä sommittelun osalta, mutta paremman valon aikaan otettuna tuo paranisi kertaheitolla.
No kasso, samoil linjoil ollaan. Toi on silleen vaan vähä pahas paikas, ettei siihen saa oikeen ikiin sellasta mukavaa valoo. Paljo korkeit rakennuksii ja puita ympäril. Kesäl saattas onnistuu paremmin, ehkä. Sopiihan sitä sit kokeilla. Mut hyvä jos ees sommittelu on kohdillaan.
Paikka on vaikea, kun sinne on ripoteltu joka puolelle ei saa kulkea kylttejä... Eli lähelle ei pääse, eikä siksi saa kunnollisia kuvakulmia. Olin joskus tuolla työkeikalla, silloin sukellustöiden aikoina, mutta nyt kun poikkesin siviilinä, niin padolle meneminen on kielletty... vaikka olen tuon voimalaitoksen padot sukeltanut ja tilkinnyt sieltä sun täältä... taas muuten vuotaa pato, aika runsaastikin Tarvittaisi sukeltajaa ja massaa kivenkoloihin...
Kovastihan tuol nykyää tehää remonttii joka puolelle. Ei ne kyltit sinänsä minua karkota, mutta kun kaikki kulkuväylät oli sellases kunnos, että ois pitäny olla luistimet jalas. Ei ihan joka kohdas hirvenny roikkuu kamera kouras kun vesi on viel melko viileetä. JPu, milloin tää sun kuva on otettu?
Miten noi kaikki rakennukset sun kuvas näyttää olevan jotenkin niin ihmeellisesti keskenään? Vai onks tää otettu jollain uhme pallolasikiikaril (=kalansilmä) ja oikastu kaarevat linjat suoriks jälkikäteen? Jotenkin epätodellinen näkymä, kaikki on jotenkii vääräs kulmas keskenää..........
On otettu 17-40/4L lasilla ja asetuksella 17 mm (+1.3 croppi), ei ole suoristettu, vaan rajattu alta ja päältä vähän epäoleellista pois. Tuo objektiivi ei pahemmin vääristele kuvaa, kun ei ole sellainen kalansilmä, mutta jos katsot tuota taustan ravintolaa oikeassa reunassa, niin sen "kaatumisesta" näkee, ettei kenno ole sen pystylinjoihin nähden ihan suorassa.. sehän vähän kaatuu ulospäin
Nyt en vaan jotenkin tajuu millään tätä kuvakulmaa vaikka oon käyny tuol miljoona kertaa. Tää näyttää jotenkin ihan oudolle, mut en vaan keksi miks. Koko patoviritelmän oot kuitenki saanu mahtumaa kuvaan hienosti. Oot varmaan sit ottanu tän jostain ihan siitä ylikulkusillan pielestä. En oo ite tullu koskaan ajatelleeks tätä suuntaa kuvates. Eikä se nyt sinänsä oo mikään ihme......