Etsiskelen muutamaa kuvan mukaista vanhaa puupuolaa. Pituus näyttäisi olevan n. 7,4 cm. Metallisen pään halkaisija 31 mm. Harvemmin näitä kysytään, mutta yritetään kuitenkin. Yritys näköjään turhaa. Sorvaan pian kansalaisopistolla itse mokomat.
Vs: Vanhoja puupuolia Suosittelen käymään ensi kuussa Balderin salilla jos vain mahdollista, saattaa olla että sieltä lötyy helpomminkin
Vs: Vanhoja puupuolia Niin ehkä menenkin, mutta arveluttaa vain puolien loppuhinta VR:n hintapolitiikalla
Vs: Vanhoja puupuolia Ymmärrän, jso et ole tulossa, olen itse menossa ja voin katsella myös puolestani, josko löytyisi, kirje on halpa sitten jos niitä löytyy.
Vs: Vanhoja puupuolia Onko puolien jotain tiettyä tarkoitusta varten oltava juuri puisia? Nämähän ovat tavallisia 120-puolia ennen muoviaikaa. Vanhan ajan puhekielessä pyydettiin kaupasta joko puupuolaa (120-filmi) tai metallipuolaa (620-filmi). Edit: Sori, en lukenutkaan tarkasti noita mittoja. Onkin hieman leveämpi filmi. Olisikohan 116: 116 film
Vs: Vanhoja puupuolia Siellä metallisessa päädyssä pitäisi olla numerokoodi. Sen avulla olisi paljon helpompi yksilöidä filmin formaatti ja etsiä juuri oikeita puolia.
Vs: Vanhoja puupuolia Selvitän hieman käyttötarkoitusta: Otan vanhoista puolista metalliset puolan päät ja hieman puuta mukana irti. Veistän jäljelle jäävään puuosaan sopivat tapi ja viisteet niin, että voin vain painaa metalliset puolan päät 120-puolan päihin. Näin saan sovitteet, joiden avulla uusi 120 puola käy vanhaan leveäpuolaiseen folderiin. negakoko 6,5 x 11 cm. Edit: Niin - ja puolan molemmissa metallipäissä lukee vain Agfa.