Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Välineiden hankinta teneriffalta...

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Karvis, 5 Joulukuu 2005.

1. Karvis

Karvis

15
    0
    0
    Noniin,lomareissu varattu ja maksettu.
    Onko kellään kokemuksia minkälainen mahtaa olla Teneriffalla välineiden saatavuus ja hintataso?
    Lähinnä ajattelin objektiivin ostoa jos hinnat ovat kohtuullisia...miten mahtaa toimia takuuasiat toimia
    jos tuolta jotain saa hankittua?

2. juice

juice

912
    0
    0
    Suosittelen että ostat tarpeellisen kotimaasta ennen lähtöä.

On meinaan lähes kaikessa 'turistihinnat', vaatteista valokuvaustarvikkeisiin.
    (tämä sillä varauksella eittä itse en ole tuolla käynyt, mutta veljeni näin tilanteen havaitsi)

3. Minä ole huomannut, että ihan oikeaa valokuvausliikettä, missä olisi muutakin, kun pattereita pokkariin, on usein yllättävän vaikeaa löytää.

4. TeeVee

TeeVee

45
    0
    0
    Santa Cruzista vois löytyä jokin asiallinen putiikki. Puerto Cruzin hinnat olivat ainakin viime keväänä melko korkeet..

5. Jos Teneriffalla on vähääkään sama meininki kuin Playa Del Ingles / Puerto Rico / Las Palmas -sektorilla, eli kanariansaarilla (ja miksi ei olisi - turistirysiä kaikki tyynni...), niin hinnat ovat kovat. Itse yritin metsästää Canon 20D:tä tammikuussa '05. Ensinnäkin rehellisen myyjän löytäminen vie tovin ja sitten kun löytyy kunnollinen karvakäsi myymään kameraa, niin hinnatkin pompsahtaa suomen tasolle. Kovasti koettavat kusettaa ja 20D:n sijasta karvakäsi, millä on kikkelin paksuinen kultaketju, tuokin 10D:een eteen tai mikä parasta, jonkun iänikuisen vanhan filmipaskan jne... Kaveri tuli juuri Palmasista ja sai sieltä Canonin S2:n noin luokkaa samaan hintaan kuin mbnetin halvin hinta. Itse en parinkymmenen euron takia ulkomailta lähtisi ostamaan. Takuukäytännötkin hoitunee paljon mukavammin suomesta hankitun kameran kanssa.

6. Karvis

Karvis

15
    0
    0
    Sitä itsekkin vähän arvelin,että hinnat saattaa olla liki meidän tasolla. No,auto on varattu kolmeksi päiväksi joten täytyy katsella josko löytyisi asiallinen putiikki. Voihan tuota katsoa jos jostain löytyisi edukkaasti,mutta jos säästö jää luokkaan 20€ niin ostan mieluummin suomesta...

7. -44-

-44-

1
    0
    0
    En tiedä tuleeko Karviselle myöhässä, mutta kirjotan kuitenkin...

Lomailin marras-joulukuun taitteessa Teneriffalla Americaksessa ja kiertelin kyselemässä Canonin 350D:tä. Paketin hinta vaihteli 800 - 900 eurossa kunnes löytyi tosi myyjä... Luihun oloinen gringo päivysti kameraliikkeen ovella ja kun kysyin 350D:tä niin tämä Paco talutti minut toiseen liikkeeseen. Lähtöhinta paketille 500 euroa! Jäin tuijottamaan tyyppiä suu auki jolloin hinta putos, 400 euroa... Tässä vaiheessa päätin olla ryhtymättä varastettuun tavaraan ja tein lähtöä jolloin tuli viimeinen tarjous, 350 euroa jos maksaa Visalla! Että onhan Teneriffalla halpaa...

ps. kuvaan edelleen filmille