Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Väkisinkö windows 10!

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana ilkkis, 3 Tammikuu 2016.

Asensin windows 7:n media centerin ja muiden ominaisuuksien takia.Nyt tyrkytetään windows 10:ntä väkisin. Päivitykset oli alkuun kiven alla windows 7:lla  ja kymppiä tyrkytettiin väkisin ja päivityksiä jotka asensivat puolittain 10:n koneeseen.En ole asentanut vielä kymppiä koska uskon että siitä tulee riisuttu malli johon lisä härpäkkeet joutuu ostamaan microsoftilta.Se mikä risoo nykyohjelmissa on salasanojen ja tietojen urkinta ja kysely kokoajan.Myös se että microsoft voi tarvitaessa käytää minun ottamia valokuvia.Uskon että windows 10 on taas askeleen edellä kasalaisen vakoilussa.Kuuklettamalla keskusteluja 10:n päivityksistä saa tietoon päivitys numerot jotka väkisin vie kympille ja tiedot niiden poistamiseen.

1. Vs: Väkisinkö windows 10!

Se jo oliskin kumma, jos se olisi salaa asentunut, puoliksi ;-)

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113
    Vs: Väkisinkö windows 10!

Asensin seiskan syyskuussa, mutta nyt sitten aloin ihmettelemään kun mitään päivityksiä en sen koommin muista siihen olleen.  Eikä muuten ensimmäistäkään tyrkytystä kymppiin.  Avasin Windows Updaten ja kas, saatavana 24 tärkeää päivitystä.  Päivityshistoria kertoi että syyskuussa viimeksi päivitetty.

Taitaapi tämä "kierrätetty Dell" Ultimate Pro versio toimia oletuksina eri lailla kuin vanha XP:ni toimi.  Samantapainen valinta mulla nytkin oli ja on rastitettuna eli: "Tarkista päivitykset mutta annan minun valita ladataanko ja asennetaanko ne"

3. Mirrored

23 779
    748
    113

Eipä nyt päivitysten jälkeenkään mitään muistutuksia kympistä ole vielä näkynyt.  Avasin huvikseni Media Centerin, kun se tässä mainittiin.  Siellä sanottiin että se on paras tapa katsoa televisiota.  Sitten se olisi halunnut asentaa tai asetuksia laittaa sen käyttöönottoon.  Muinoin oli TV-kortteja tietokoneeseen, niissä antennipistokkeet ja kaikki.  Onko TV nykyään Windowsissa sisäänrakennettuna?

4. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

3 496
    720
    113

No sitten et ole varmaankaan sieltä Windows Updatesta asentanut päivitystä KB3035583. Sen kun laitat niin johan rupeaa muistutuksia tulemaan…

5. Vs: Väkisinkö windows 10!

Kympin tultua oletuspäivitykseksi on sen jälkeen seiskan päivitykset jemmassa.

Mutta jos kypän haluaa niin suapha sen:

https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10

6. Mirrored

23 779
    748
    113

Minä vain tärkeimmiksi luokitellut olen ottanut. 

Tällä hetkellä se kertoo ettei yhtään tärkeää päivitystä ole saatavilla ja 97 valinnaista olisi. Tarkistin sieltä listasta ja kyllä KB3035583 siellä odotteleepi valinnaisissa. 

7. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

3 496
    720
    113

Sepä on ainakin ollut tärkeäksi luokiteltu. Itse olen sen omista koneistani jo pariin otteeseen poistanut ja piilotetuksi merkinnyt. Silti sitä ajoittain on uudestaan tarjottu.

8. Mirrored

23 779
    748
    113

Mulla se löytyy valinnaisista.  Voisiko olla merkitystä että tämä 7 Ultimate Pro levyke+lisenssi on Dellin yrityskoneeseen alunperin?  (Maksoi muuten jotain 60 euroa. Piti vaan aktivoida puhelimella melko monimutkaisesti. Otti jopa ehkä 10 minuuttia.)  Minun mielestäni kenenkään joka tekee töitä koneella, ei pitäisi sallia mitään ylimääräistä ja itse ajoittamatonta toimintaa tai muutoksia.  Jos tuossa on räätälöity asetukset valmiiksi vähän omalla tavallaan.

9. Vs: Väkisinkö windows 10!

HEHEE

[QUOTE>
    [/QUOTE]

10. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 305
    393
    83

Niin, että kympit ei tapaa paukkua ; )

11. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Mulle on onneksi lopettanut jo pakkosyötön. WIN 8.1. Kyl mä niitä eri asennustarjouksia 4-5 plokkasin ennen kuin uskoi ja jotain muutakin enmuistamitä.

12. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83

Mulla taas on käytössä nyt ilmainen hyvintoimiva Windows 10. Paras Windows ikinä. (Joutuihan sitä alussa parina päivänä säätämään)

13. RB

RB Well-Known Member

9 390
    1 257
    113

Mulla on lakannut W7 pöytäkoneeseen päivitystuputusten tulo. Kone on senverran vanha ettei se kuuleman mukaan edes toimisi siinä. Hyvä juttu.
    2 läppäriä, pöytäkone ja tabletti toimii nyt W10nä,  ei kovin suurta purnaamisen aihetta ole löytynyt

14. saloma-3

saloma-3 Well-Known Member

1 894
    712
    113

Vaihdoin Chromeen. Nyt ei enää tarjoa Windows 10:ä. Ja toimii vilkkaasti, ettei meinaa perässä pysyä.

15. D300

D300 Member

499
    8
    18

Siis anteeksi mitä???

16. JarzaS

JarzaS Active Member

1 980
    0
    36

Eipähän ne taida haluta noin vaan mihinkään kenenkään kuvia käyttää. Tää lause käyttöehdoissa on noita pilvipalveluja varten, eli jotta windows voisi ylipäätään jakaa sinun itselläsi käytössä olevien microsoft palveluiden kautta kuvia sinun itsesi käyttämiin laitteisiin siten kuin itse haluat, microsoftilla pitää olla lupa kopioida näitä kuvia palvelimille. Kyse ei ole ryöstämisestä tai vakoilusta vaan normaalista amerikkalaisesta oikeuksien ja vastuullisuuden turvaamisesta.

17. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Siis vakoilusta ja ryöstämisen juridisesta mahdollistamisesta.

18. niffe

niffe Well-Known Member

13 425
    557
    113

+1 Juuri näin!