Mitä ihmettä? Kuvaillut tässä muutaman rulla Ilfordin HP5+:aa. Pakettiin oli tullut lisäteksti "Harman technology". Onkos tämä Harman Kodakilla duunissa, kun ny filkoissa on semmonen samanlainen magenta kalvo kuin T:maxeissakin ja kiinnittää saa tolkuttoman kauan, että siitä pääsee eroon. Mitä helvettiä, kysyy aloittelija?
voisitteko kertoa aiheesta hieman lisää, kiinnostaa mua, mutta antamillanne tiedoilla en pääse asiaan kiinni ? -kannattaako siis huomioida kehitettäessä ja kuinka kauan pitää kiinnittää ?
Itse pääsin t-max:n violetista hunnusta eroon myös hoitamalla loppuhuuhtelun vähän kuumemmalla vedellä. Kiinnitysaika ei ratkaisevasti tuon hunnun poistumiseen vaikuta omien vähäisten testien perusteella.
Minä taas en ole huomannut mitään huntu-ongelmaa o.o Prosessointi mulla on 22°C -lämpötilassa ja loppupesu sitten "suunnilleen sama", ts. voi heittää pari astetta ylös/alaspäin.
Auttoi, kiitos neuvosta. Huuhteluveden piti olla n. 20 asteista, mutta näemmä tovin valvomattoman lorotuksen jälkeen vesi jäähtyi aikas reippaasti. Enpäs osannu tuota epäillä. Näin noviisia vietiin taas kuin kukkoa kanalassa -vai miten se sanonta menikään...