Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYDÄÄN V: Gitzo 410 superjykevä jalusta --> Berlebach?

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana toninikkanen, 14 Huhtikuu 2009.

1. toninikkanen

toninikkanen Active Member

1 628
    0
    36
    Heräsi villi ajatus, josko löytyisi halukkaita vaihtoon? Minulla on huippujykevä Gitzo 410-jalusta kinopäällä. Ei tärise millään tavoin vaikka laukoisi Pentax 6x7:aa hitaalla ajalla ilman peilin lukitusta, ja nousee korkealle. Mutta käyttööni jalusta on aivan ylimitoitettu, sen sijaan joku keskiputkella varustettu Berlebachin malli voisi ulkona liikkuessa toimia hyvin, vielä kun sen saa kätevästi olalle. Pahin mistä jalustan pitäisi selvitä on Bronica S2A 200mm lasin kanssa eikä se oikeastaan ole mikään hirveä vaatimus.

Eli jos nyt ylipäätään ketään tuntuu tällainen vaihto kiinnostavan niin ilmoittautukaa ja tutkitaan asiaa lisää. Valitettavasti tuosta Gitzosta löytyy aika vähän infoa netistä tai en vaan osaa löytää mutta voin ottaa kuvia ja vastailla kysymyksiin parhaani mukaan (ei taida olla enää myynnissä oleva malli, vaikkakin moitteettomassa kunnossa kaikin puolin, mahdollisesta iäkkyydestään huolimatta, kyllä on.)

2. PKivireki

PKivireki Active Member

729
    31
    28
    Vs: V: Gitzo 410 superjykevä jalusta --> Berlebach?

Heh OT, minä puolestani vaihdoin keskikoon Berlebachista Gitzoon kun oli B. aika epäkäytännöllisen rohjo. Ainakin minun käyttööni..

3. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 216
    3 528
    113

Onko siinä jonkin sortin pää  mukana?

4. toninikkanen

1 628
    0
    36

On, laitan kotiin päästyäni tänne ketjuun pari kuvaa koko hoidosta.

5. toninikkanen

1 628
    0
    36

No niin, kasa kuvia.
    googlettelulla selvisi että ilmeisesti nykyään Gitzon mallinumerosto menee niin, että 410 -> 1410.

Huom. Pentax 6x7 ja kuvissa väijyvät kissat eivät kuulu kauppaan (tosin Pentaxista voi tiedustella, varsinkin jos on Bessa R2A+Nokton 35/1.4 vaihdossa)..

(Viesti ylläpidolle: "Sinä lähetit jo tämän viestin! Olet varmaan vahingossa tuplaklikannut tai yrittänyt päivittää" - siis miksen saisi muka yrittää lähettää viestiä uudestaan kun alunperin kuva oli liian iso ja sitten pienensin sen? Argh. Senkin kun yritit päivittää viallista viestiäsi sanoo siis ATK käyttäjälle.)

6. Vs: V: Gitzo 410 superjykevä jalusta --> Berlebach?

Onpas näppärä pikku jalusta. Mitähän se maksaisi ilman vaihdokkia? Tuota omaa Velbonia ei ilkeä ulkoiluttaa kuin pimeällä.

7. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 216
    3 528
    113

Juu, siis jos oikein näin, niin siinä päässä on kaksi kiinnitysruuvia?

Laittelen yksärillä pari kuvaa Berlebachista kun kerkiän.

8. toninikkanen

1 628
    0
    36

Joo, kiinnitysruuveja on tosiaan kaksi, toinen on selvästi paksumpi ja tuo liikuteltava ruuvi on se mitä itse pidän "normaalikokoisena" = käy useimpien kameroiden pohjaan.

Mitä hintapyyntöön tulee niin en oikein osaa löytää mitään viitehintaa tuolle kombinaatiolle, mutta minut voinee houkutella jollain summalla jolla pystyy ostamaan asiallisessa kunnossa olevan Berlebachin jossa on kinopää ja keskipalkki..

9. toninikkanen

1 628
    0
    36

Vielä lisätietoa jalustasta:

- Kinopää on ilmeisesti malliltaan R2. Tästä ei oikein netistä speksiä löytynyt, vain pari mainintaa, menee luultavasti 90-luvun puolelle. Kunto ja näkö on kuitenkin sellainen, että alkuperäinen omistaja lie mennyt konkurssiin sen takia ettei pahemmin kalustoaan käyttänyt.. :)

- Jalusta painaa päänsä kanssa 5.3 kiloa (+- henkilövaa'an virhemarginaali)

Olen koittanut katsastella esimerkkejä mikä Berlebach ja pää olisi sopiva, yksi hyvä combo voisi olla Berlebach 8042 ja Manfrotton 804RC2 tai 808RC4. Itse asiassa taipuisin muuten ton pienemmän Manfrotton puoleen mutta 4kg maksimikuorma on hieman arvelutusrajalla, keveytensä takia siis kuitenkin kiinnostaa..