Voisin vaihtaa erittäin hyväkuntoisen Canon EF 28mm f/1.8 USM -primeni otsikonmukaiseen laajakulmazoomiin. Sanottakoon, että olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon objektiiviini ja luopuminen harmittaa. Viime aikoina on kuitenkin ilmaantunut yhä enemmän tarvetta kunnolliselle laajakulmalle eikä tuo 28mm kroppirungossa ole aivan sitä. Olen myös huomannut, ettei tuota suurinta aukkoa ole tullut hyödynnettyä aivan niin paljon mitä etukäteen kuvittelin. Tietysti tämä 28/1.8 olisi mukava lisä kameralaukussa jonkun laajakulmazoomin kaverinakin, mutta köyhänä opiskelijana päädyin kuitenkin tällaiseen halvempaan ratkaisuun. Tämä oma objektiivini on, kuten jo mainitsin, todella hyvässä kunnossa. Itse en uudesta erottaisi. Objektiivin kanssa ei ole ollut ongelmia eikä sitä ole pudoteltu. Mukana tulee itse lasin lisäksi Canonin törkykallis vastavalosuoja EW-63II, tulpat molempiin päihin, alkuperäinen pakkaus sekä ostokuitit. Tokina AT-X 124 AF PRO DX 12-24mm f/4 -objektiivilta edellytän: Canon-mount Erinomainen tai kiitettävä kunto Vastavalosuoja ja tulpat molempiin päihin Sekä minä että objektiivi majailemme Nastolassa n. 20km Lahdesta. Kaupat mieluiten kasvotusten. Yhteyden saa parhaiten sähköpostilla ville.jarvelainen@phnet.fi tai suoraan puhelimitse 041 545 2471.