Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN V:Carl Zeiss 180mm ja 300mm canon ef 80-200/2,8 putkeen

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana Nopero, 18 Toukokuu 2014.

1. Nopero

Nopero Member

42
    0
    6
    Löytyisi kaksi Zeissin linssiä, jotka voisin vaihtaa canonin 80-200/2,8 putkeen. Olen pitkään kuvannut pelkillä manuaali obiskoilla, ja nyt voisin kokeilla taas hieman AF:ää.

Molemmat putket ovat hyvässä toimintakunnossa ja molempien linssipinnat ovat hyvässä kunnossa. Hyviä kuvia näillä saa.

Putket löytyy Hämeenlinnan tietämiltä.

Jos vaihto kiinnostaa, niin yhteyttä voi ottaa foorumin kautta tai lähettää sähköpostia: nopero(ät)wippies.fi

"tuotekuvat" eivät nyt ole parhaimmasta päästä, salama korostaa kauneusvirheitä ja pölyä.

Carl Zeiss Jena Sonnar Sonnar 4/300:

Objektiivi on alunperin ollut praktina bajonetilla ja olen siihen itse tehnyt sovittimen canon eos:lle (adaptereita ei ole olemassa praktinalle, ei ainakaan ollut). Linssi on käynyt Mustonen & Laine kamerahuollossa pari vuotta sitten säädettävänä ja putsattavana. Silloin tuo itse tehty sovitin on myös kiinnitetty paremmin objektiiviin. Kuitti huollosta löytyy. Tuon sovittimen saattaa saada vielä irti objektiivista, jos joku niin haluaa - itse en ole kokeillut.

Linssin rungossa on aika paljon käytönjälkeä sekä suodatinkierre on saanut kolhuja, mekaanisesti ja optisesti objektiivi on kunnossa. Jotain puhdistusjälkeä ja pölyä saattaa esiintyä, mutta hyvin pientä. Tarkentaa äärettömään! Himmenninaukko täysin pyöreä.

Käsittääkseni tämä "olympic" versio 4/300 sonnarista on suht harvinainen.

Objektiivin mukana tulee etu- ja takatulppa.

Carl Zeiss Jena MC Sonnar 2,8/180:

Linssi on hyväkuntoinen ja linssipinnat ovat myös hyvässä kunnossa. Linssi on pentacon six suulla, mutta mukana tulee adapteri, jolla linssin saa canon eosiin. Adapteri on juuttunut linssiin kiinni, ja en ainakaan omilla voimilla saa sitä irti. Linssin mukaan tulee kova säilytyskotelo.