Tänään on kuvattu ja muokattu ja harjoiteltu. Tässä tälläinen onko mitään? Valaistuksessa haetaan vähän Mapplethorpia = alhaala heijastin ja taustan poltin.
Vaikka hi-key-kuva onkin, niin kaipaisin hiukan lisää kontrastia. Täysin mustaa tuossa ei ole missään kohta..
Hä? Siis horisontti ei suorassa. Tämä on kokeilua ja hakemista. Joten otan mielelläni hieman tarkempaa komenttia vastaa.
kuvassa malli kenottaa taaksepäin. malli ei näytä kuvassa niin nätiltä kuin jossain toisissa kuvissa (se imartelu juttu). hiukset hapsottaa ja ilme on ruma - nämä on kuitenkin tärkeitä asioita muotokuvissa. pidin siitä tummasta tyylistä.
yksi lisää No tuota vaimoa on jo kohta 20v. kateltu ja omiin silmiin se näytää ihan hyvältä näissäkin. Oikeastaan en nyt itse pysty arvioimaan näitä, ainakaan tänään.
Vaikka en mikään kokenut valokuvaaja olekaan niin olen kyllä samaa mieltä. Kannattaa senverran panostaa että malli edes hiukset laittaa jotenkin ojennukseen paitsi silloin jos ihan tarkoituksella haluaa semmosen just heränneen näkösen tyypin kuvaan. Ilmeestä tulee sellanen asia mieleen että ehkä kuvattava on hiukan jäykän oloinen tässä kuvassa eikä rento. Vois olla paremmin onnistuneita jos kuva ois otettu jossain tilanteessa niin että malli ei edes kiinnitä huomiota kuvaajaan.
No hiukset oli harjattu ja jopa meikkiä laitettu. Kuvat ovat samaan aikaan otettu kuin nuo luononvalossa kuvat. Liika valo vain poltti osan hiuksita näkyvistä joten vika löytyi kameran takaa.
Ole hyvä vaan, ilo on puolellani. Älä nyt ärtsäriä nenuliin vedä, mutta minusta kaikkia kokeiluja ei kannattaisi laittaa julki ja toivoa, että joku kertoo, miten se olisi pitänyt tehdä. Mielipide tämäkin toki ja teet niinkuin parhaaksi näät.
Jaa kuten alussa sanoin valaisin kuvat juuri tarkoituksella niin että niihin ei tule varjoa. Salama katon rajaa eteen ja heijastin alle, loput varjot siten tapoin suoraan mallin päälle laitetulla salamalla. Hain samaa efektiä Robert Maplethorp käyttää osassa kuviaan tosin liioitellen. Olin tampereella kurssilla jossa kyseinen juttu demottiin ja sitä hain.
Keskustelu näköjään poissa hallinnasta. Toinen puhuu valaisusta, toinen mallin hiuksista, kolmas jostain ihan muusta. Vaikka ite olen kuvannut vaan pääasiassa mainostuotekuvauksia, niin olen päättänyt joskus varata muutaman päivän tuolle tyylille, jossa käräytetään pinnat tarkoituksella puhki. Kyseessä ei ollut jarin kuvassa selvästikkään vahinko, että valkoista riittää.
Mä olen pääasiassa kuvannut pelkästään räpsyjä ystävistä ja lähisukulaisista ja olen päättänyt varata muutaman päivän sille, että yritän ottaa kuvia myös työkavereista ja naapureista Ansel Adams tyyliin, koska tykkään jurkistä maisemakuvista.
Mielestäni hyviä harjoittelu kuvia. Tarkennus mielestäni pielessä. Alemmassa kuvassa liikaa lämpöistä väriä.