Vs: Uutta tietokonetta? Tiedät kuitenkin varmaan mitä tarkoitan. Apple valitsee komponentit ja huolehtii siitä että käyttöjärjestelmä pelaa saumattomasti yhteen valittujen palojen kanssa. Uskon tästä olevan etua. Toimistolla yhdessä 2300 euron Lenovossa IBM:n oma wlan-manageri ja automaattipäivityksissä uitettu verkkokorttivalmistajan oma ohjain tappelee keskenään. Tämä käytännön esimerkkinä arkisesta aherruksesta.
Vs: Uutta tietokonetta? Molempia jatkuvasti käyttävänä, näin on. Esim. verkkoon pääsemisessä ei ole ikinä ollut mitään ongelmia, (muistelen täällä joskus lukeneeni pienistä verkko-ongelmista Salossa ;D ) kun taas erehdyin ostamaan Sonyn miniläppärin reissukoneeksi ja sillähän meni ensimmäisellä kerralla tunti ennen kuin se edes tajusi, että kotona on langaton verkko Ei näistä kannata suuremmin riehaantua, olen vaan ihmetellyt miksi macin käyttö on niin suuri ongelma niille jotka sitä eivät käytä? Käytänpä samalla tilaisuutta ja tiedustelisin ystävällisesti seuraavaa: jatkuvasti kerrotaan, että macci on niille jotka haluavat tehdä asioita niin kuin apple haluaa ja pc taas niille jotka säätävät itse koneen sopivaksi. Mitä ihmettä siinä pc:ssä säädetään, että siitä tulee erilainen kuin MS on halunnut? Muistini mukaan säätäminen oli lähinnä sopivan ajurin etsimistä oheislaitteille, rekisterin siivoamista ym. turhaa ajankulua, niin ja tietysti prossua pitää ylikellottaa pirust, mitään hyötyähän siitä ei ole, mutta on kivaa sorkkia biosia?
Vs: Uutta tietokonetta? Win7 saa, tässä koneessa on suomi ja japani... Vaan huhu sanoo että OS-X:ssä olisi tosi hyvät sanakirjat ja muut valmiina...
Vs: Uutta tietokonetta? nikon vai canon? hasseli vai rollei? pc vai mac? vihta vai vasta? Ei näistä merkkisodista pääse vaikka kuinka käyttäisi molempia ja vertailisi niitä. Sellaista puolueetonta tahoa/mittausmenetelmää ei olekaan jonka tulokset antaisivat molemmille puolille kelpaavan vastauksen. toivottavasti ketjun aloittaja on saanut irti toivomaansa tietoa.
Vs: Uutta tietokonetta? Aina se niin tekee; mäkkiuskovat eivät voi olla vertaamatta, vaikka sitä erikseen pyytäisi ;-P Mäkkien huonot puolet ja ongelmat kannattanee katsella mäkkisivuilta, siellä kun niillä ei ole paineita olla parempia ;-D
Vs: Uutta tietokonetta? Juu, se taisi ola se keskustelu jossa minä selvitin ongelmani, mutta kukaan ei saanut Helin mäkkiongelmaa hoidettua? ;-)
Vs: Uutta tietokonetta? Vajaan nelisen vuotta olen nyt Mäkkiä käyttänyt ja täytyy sanoa sanoa ettei paluuta muihin kannettaviin kyllä ole. Edellinen kone oli hinnakkaaman puoleinen IBM/Lenovo, johon jo pelkästään 3G-modeemin saaminen toimimtaan oli työn ja tuskan takana. Mäkissä se oli noin minuutin prosessi.
Vs: Uutta tietokonetta? Osku hei, jotain rajaa, sähän vedät mäkit esiin jokaisessa mahdollisessa ja mahdottomassa paikassa. Tähän sun uskonnollisuutta hipovaan mäkkikammoosi on oltava joku syy, juontaako se jostain historian syövereistä, koska en jaksa uskoa, että sulla voi olla mitään kokemusta uusista mäkeistä? Totta kai mäkeissä on ongelmia, ne ovat teknisiä laitteita, mutta olen varma siitä, että ongelmia on vähemmän kuin windows-puolella, olen käyttänyt niitäkin vuosikaudet kotonani.
Vs: Uutta tietokonetta? Höpsis, täytyy myöntä että kirjapainoalan mäkkikadon jälkeen ei mäkkien ongelmat ole henkilökohtaisesti enää koskettaneet. Eikä minulla mitään mäkkikammoa ole, koskaan ollutkaan -ehkä mäkkiuskontokammo. Tosin ei minua ällötä yhtään enempää canonuskonto, nokiauskonto, tai leicauskontokaan. Enkä ole eläissäni sanoa mäkistä mitään, mitä eivät mäkkiläiset olisi itse ensin muutamalla hartaalla rivillä aloittaneet. ;-)
Vs: Uutta tietokonetta? Toisin sanoen sulla ei ole mitään käsitystä tämän päivän tilanteesta mäkkiuskovaiset vedetään aina hyvin helposti esiin vaikka valtaosa tietokoneen käyttäjistä on vähintäänkin yhtä fanaattisia windowsin puolustajia :
Vs: Uutta tietokonetta? Keskustellaan välillä vaikka kirjallisuudesta: http://www.ksml.fi/viihde/kirjat/jumalaa-paossa-mika-waltari/106152 Kih kih
Vs: Uutta tietokonetta? Ei tosiaankaan, mäkit syöksyivät alas tornistaan jo aijemmin ;-) Noo, puolustautuminen on hyökkäyksen tullessa luonnollista ;-D
Vs: Uutta tietokonetta? Tämä olkoon toivottavasti viimeinen panostus tähän aiheeseen, sun asenne mäkkiin on ihan samalla tasolla kuin jos minä alkaisin mollaamaan windowsia 3.1:n perusteella.
Vs: Uutta tietokonetta? Aikuiset(?) ihmiset ja taas mun käyttis on parempi kuin sun -vääntö. Meno kuin parikymppisillä nörteillä? Linux-korttikin vilautettiin hetkessä. Nostalgista =)