Eikä hintakaan oo aivan kauhia: Samyang 35 mm f/1,4 AS UMC lens price and availability announced | Photo Rumors
Vs: Uutta samjankia pukkaa 35/1.4 on nk. taikacombo ja hyvä jos tarjonta sellaisissa lisääntyy. Tämä Samyang aloitti helposta (valovoimainen pikkutele) ja on näemmä koko ajan siirtymässä vaikeampaan päin. Jos onnistuvat niin hyvä.
Vs: Uutta samjankia pukkaa Öö. Eihän Sigmalla ole vastaavaa. Se Sigman 30/1.4 on kropille. Mä itseasiassa odottelin tätä Sigmalta tulevaksi. Tiedä vaikka vielä tuleekin.
Vs: Uutta samjankia pukkaa Kappas, en huomannut. Itse osta(isi)n kuitenkin mieluummin Nikon 35mm f/2, vaikka siinä menettääkin aukon verran nopeutta. Saa kuitenkin täydet automaattitoiminnat sekä digille että filmille.
Vs: Uutta samjankia pukkaa Tuon uuden Samyangin kanssa taitaa olla ensimmäistä kertaa se tilanne, että markkinoilta löytyy jo vastaavan hintaluokan manuaalitarkenteisia laseja (käytetyt vanhat Nikkorit ja Zeissit). Mielenkiintoista seurata pääseekö Samyang samaan laatuun näiden kanssa.
Vs: Uutta samjankia pukkaa Jep. Canonialaisena itse kuolaan tätä, koska Canon 35/2 on aika kehno ja Canon 35/1.4 on mulle turhan kallis. AFää en pidä kovin tärkeänä. Tällä hetkellä kuvaan enemmän CZJ Flektogon 35/2.4llä kuin tolla Canon 35/2 vaikka se on pimeämpi ja MF.
Vs: Uutta samjankia pukkaa Siinä on ihan äärimmäiset nurkat sumeat. Muuten erittäin hyvä. Useinkaan niissä ihan nurkissa ei ole mitään merkittävää.
Vs: Uutta samjankia pukkaa Kehno on ehkä voimakas ilmaus, mutta siis ei se mikään huippu ole missään (tosin onhan se aika edullinenkin). AF on vanhanaikainen mikromoottori - suht äänekäs, ei kovin nopea eikä tarkka. MF tuntuma on heikko. Bokeh ei ole mitenkään erityisen nättiä (varsinkaan verrattuna tohon Flektogoniin ). Terävän alueen piirron suhteen kyllä kelpaa.
Vs: Uutta samjankia pukkaa Jaa ehjässäkö olisi nopea ja tarkka USMi, jämäkkä ja tarkka MF ja hieno bokeh?
Vs: Uutta samjankia pukkaa Tää Samjanki tietty! (Olettaen, että sitä AFää ei kaipaa...) AF vaihtoehdot taitaa olla vähissä. Siis kohtuuhintaiset.
Vs: Uutta samjankia pukkaa Jos vähän voi tinkiä polttovälistä ja valovoimasta, Sigma 1.8/28mm lähtee rahalasta alle kahdensadan
Vs: Uutta samjankia pukkaa Josta tullaan toisen Canonin vastaavaan ongelmaan. Kohtuuhintaan ei AFllä saa myöskään 24 millistä. Mulla on ollut Sigman 24/1.8 ja en ihan heti olisi ottamassa uudestaan tai sillä kokemuksella tuota 28ia . 24kin on nykyään käsikäyttöinen - eikä ole ollut Sigman mikromoottori AFää ikävä.