Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Uutta putkea canoniin, apua tarvitaan

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana kermis, 23 Marraskuu 2007.

  1. kermis

    kermis

    1
    0
    0
    elikkäs olisi tarvetta uudelle putkelle canon EOS 350D:hen

    nykyinen(ainoa) kitti objektiivi ei aina ylety ihan sinne asti mihin haluasin ja olen tässä pitkän tovin ihaillut
    "Sigma 70-300mm F/4,0-5,6 APO Macro DG Canon" putkea koska hinta on kohdallaan

    mutta nyt on ilmestynyt toinenkin vaihtoehto horjuttamaan tätä pitkällistä ja vakaata harkintaani, nimittäin
    "Tamron LD 70-300mm F/4,0-5,6 Di Macro"

    ja nyt kysynkin teiltä viisammilta että onko noilla kahdella putkella mitään muuta merkittäävää eroa kuin 70€ halvempi hinta tamronin eduksi???
     
  2. Vs: Uutta putkea canoniin, apua tarvitaan

    Vaikka olen ihan aloittelija niin olen todella kiinnostunut tästä jutusta, ja suosittelen lämpimästi että netistä lukee kaikenlaisia arvosteluja noista objektiiveistä.

    Yks hyvä sivu on http://www.photozone.de/8Reviews/index.html#canon, sieltä voi valita canoniin sopivat objektiivit. Tosiaan tossa ei ollu se tamronin objektiivi valitettavasti.

    Jos olet valmis maksamaan vähän enemmän niin se 'halpis'objektiivi joka on pärjänny erittäin hyvin testeissä on canonin EF 70-300mm f/4-5.6 USM IS, missä on kuvanvakaaja. Aina kun mennään siihen 70mm+ niin suositellaan kuvanvakaaja, ihan siksi vaan että kuva tärisee enemmän kun on pitkä zoomi päällä. Voit vaikka mennä jonneki liikkeeseen kokeilla näitä objektiivia niin huomaat eron. Tän objektiivin hintaluokka on semmoset 500-600 euroa. tässä on arvostelu objektiivista
     
  3. Vs: Uutta putkea canoniin, apua tarvitaan

    Tuskin noilla suurtakaan eroa ovat. Paatuneempien kielessä kumpikin kulkee sarjassa suttuputket, mutta kyllä noilla kummallakin varmasti kelpo kuvia saa.
     
  4. Vs: Uutta putkea canoniin, apua tarvitaan

    Tuolla rahalla kyttäisin käytettyä 80-200/2,8 objektiivia. Vaikka kanonia ei löytyisikään, niin Tamron, Sigma tai Tokina voisi löytyäkin, varsinkin Sigma. Tietty Canonin 4-valovoimainen vastaava voisi myös olla hyvä, in ja pop.
     
  5. Vs: Uutta putkea canoniin, apua tarvitaan

    Itelläni on vanhempaa sukupolvea oleva vastaava sigma ja aika moinen suttuputki on yli 200mm:n. Tamronista on itsellä parempia kokemuksia, mutta ehkä kuitenkin päätyisin canoniin tässä.

    Tosin itse voi tuon oman sigmani melkein myydä, pari vuotta se on ollut ja ehkä parikymmentä kuvaa otettu ;)