Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Uusi tähyslasi Minolta Srt-101-kameraan

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana mjekqvis, 28 Tammikuu 2016.

Srt-101-kameran tähyslasi ei ole tarkentamiseen mitenkään huippu. Oma guuglailuni ei tuottanut tulosta, joten kysyn täällä:

Onko teillä vinkkejä, mistä etsiä uutta tähyslasia vanhaan kameraan? Vai kannattaako mennä kamerahuoltoon kyselemään?

1. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Vs: Uusi tähyslasi Minolta Srt-101-kameraan

Voihan sitä huolloista kysellä, mutta muistaakseni Srt-101:ssä ei alunperinkään ole ollut tähyslasin vaihtomahdollisuutta. Kuutisenkymmentä vuotta vanhan mallin varaosat ovat harvinaisuuksia?

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: Uusi tähyslasi Minolta Srt-101-kameraan

Sanohan sellainen huippu, niin tietää suhteuttaa mielipiteesi.  Millä objektiiveilla tuntuu huonolta ja millaisissa olosuhteissa? 

Tähyslaseissa on usein myös sellaista piirrettä, että ne ovat aina välttämättä kompromisseja,  kuten objektiivitkin aina ovat.  Yksi ja sama ei ole aina paras.

3. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
  4. Vs: Uusi tähyslasi Minolta Srt-101-kameraan

Kiitos vastauksista. Ei siis alunperinkään ollut vaihdettava, sitä vähän ounastelinkin, en vain itse löytänyt netistä vastausta.

Huippuhyvää tähyslasia en osaa nimetä. Olen kokeillut
    Minoltan XG-sarjan runkoa, ja siinä lasilla näki selvemmin tarkennuksen. En valitettavasti osaa sanallistaa tarkemmin, varsinkaan, kun mulla ei tässä ole kameroita käsissäni.