Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Uusi pöytäkone?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Jojje, 28 Huhtikuu 2010.

1. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113
    Vs: Uusi pöytäkone?

Tarkemmin tapauksia tuntematta ja ihan sivullisena tulin heidän keskusteluistaan  siihen käsitykseen että kyseisten tulostimien Mac ajurit tekivät ihan surkeeta tulostusjälkeä, eikä apuja tuntunut löytyvän mistään.

Itsekkin ajattelin puolitoista vuotta sitten siirtyä Macciin, mutta senvarran I-Mac muistutti inhoamiani MacDonaldsin hampurilaista ettei kiinnostus riittänyt ja kaikki Proot on mulle liian kalliita.

Ainakin parilla tutulla jotka hankkivat Imakit on näytöissä ollut ongelmia. Täytyis niihinkin ostaa kunnon näyttö ykkösnäytöksi rinnalle.

Voihan se olla, että seuraava on mac, sitten joskus.

2. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113

On tietysti ikävää, jos valmistajat eivät viitsi tehdä kunnollisia ajureita, mutta luultavasti löytyy niitäkin valmistajia joilla tämä asia on kunnossa. Mulla ei ole ollut Imacin näytön kanssa ongelmia.

3. Vs: Uusi pöytäkone?

erittäin.

4. massee

massee Member

420
    0
    16

Täytyy kantaa oma korsi kekoon. Minä olen kai mac-mies, koska en enää yhtään PC:tä omista, kokemusta niistäkin on yli kymmenen vuoden ajalta. Mäkillä ollaan menty nyt viisi vuotta.

Mäkissä tykkään siitä että kun tuon kannettavan työpaikan wlanista kotiin, avaan kannen ja kone on oikeasti parissa sekunnissa päällä, käytettävissä ja verkossa. Tähän en ainakaan aikaisempien windows-kokoonpanojen kanssa päässyt. Nyt ei mitenkään viitsisi ostaa konetta joka ei toimi näin. Joku jaksaa varmasti odottaa koneen lämpiämistä, minä en ymmärrä miksi sellaista pitäisi kestää.

Oman kokemuksen (en parin kaverin tai anopin) perusteella voin sanoa että tietokoneen käyttäminen on mutkattomanpaa mäkillä. Ongelmia on vähemmän.

Mäkki on tietenkin vain tietokone. Yllättävän paljon näyttää herättävän tunteita täälläkin. Ihmisillä on erilaiset käyttötarpeet ja arvot sen suhteen mistä kannattaa maksaa. Olen varma siitä että mäkki ei sovi kaikille, jollekulle win-ympäristö on varmasti tuottavin valinta.

Kotoa löytyy nyt vanha 12" G4 iBook, alu iMac 20", C2D Mac Mini, C2D MacBook ja yksi uusi 13" Macbook Pro. Minun ei ole tarvinnut maksaa näitä itse, jos kuitenkin itse pitäisi kone ostaa pöydälle, ostaisin Minin tai iMacin. Omille oheislaitteille ajurit ovat löytyneet.

Hinnan vastapainoksi käytetyllä mäkillä on jälleenmyyntiarvoa, käytetyllä pc:llä selvästi vähemmän.

5. Vs: Uusi pöytäkone?

Mutta kummalla meni enemmän rahaa?

6. Vs: Uusi pöytäkone?

pitäähän se tämäkin sitten vetää vikaraiteille.
    tottakai jos vertaa osx, vistaan on mäkki oiva valinta.(tai os8 tai os9 vrtaa win3.11)
    oma kokemus on se että koska osaan rakentaa koneen atomeista ja käyttöjärjestelmän ytimestä lähtien on ehdottomasti "helpointa" valita PC ja linux mutta se ei taida paljon kädettömiä lämmittää - vai mitä?
    mäkissä on kivoja linukka distroja keveitä eikä lihotettu älyttömiksi pullamössö tehosyöpöiksi niinkuin osxt ja winkkarit, linuxiin ei myöskään tarvi vaihtaa parin vuoden päästä rautaa siksi että tehot ei enää riitä pyörittämään edes käyttöjärjestelmää.. mäkkiä vaan en kannata ostaa linux alustaksi sen kovemman hinnan takia.
    jos ei osaa mitään kannattaa opetella linux, koska se on yhtä vaikea oppia kuin muutkin ja jos on intoa opetella ei ylitsepääsemättömiä vaikeuksia ole (kuin BSDn Flash).
    jos ei kiinnosta opettella mitään niin kannattaa uida parvessa ja huutaa kuorossa rakkautta.
    Meillä lapset ovat käyttäneet aina linuxia (3v. ->) ja hyvin se sujuu kun ei mieltä ole myrkytetty kaikemmaailman windows-mäkki-roskalla ,p

..joo ja ei teillä täällä kellään niin erikoisia kuvia ole ettei niitä gimpillä saisi tehtyä ,D

7. Vs: Uusi pöytäkone?

Hölmöähän tuommonen tappelu eri käyttöjärjestelmien paremmuudesta on. Kaikkialla on tämäkin sota käyty. Mac mac-miehille, pc pc-miehille. Omia valintojaan voi perustella loputtomasti. Sitten voi ottaa askeleen taaksepäin, ja perustella muiden valintoja - joskus rakentavasti, joskus ei niin kauhean rakentavasti.

Macbook Pro olisi kiva matkakumppani, käynnistyy nopeasti, mahtava touchpadi ja muutenkin mukava vehje mutta muuta sillä en tee, koska olen syntynyt Windows-levyke suussa ja jo pelkästään macin käyttöjärjestelmän "aivottomuudet", kuten windows-miehenä niitä kutsun, häiritsevät niin paljon ns. korkeamman tason työskentelyä, etten siihen pysty. Windowsin kanssa ollaan 100% sinut, kaikki on luontevaa ja normaalia, koska olen syntynyt windows-levyke suussa, eikä tarvitse yhtään miettiä tai keskittyä mihinkään muuhun kuin olennaiseen eli siihen, mitä tekee. Siksi, siksi, siksi on hölmöä väitellä asiasta. Joku  tuntee samoin linuxista,joku macista.

En silti kyllä ääntäni anna Vista- yms. hömpötykselle. Windows 7:kin oli olevinaan pelastus mutta pullamössö tehosyöppö sekin on. Mulla on XP ja siinäkin Windows 95-skini ja asiat hoituu - sitä kun vielä tuetaan. Jos joskus seiskan joudun hankkimaan, koetan parhaani mukaan olla raivostumatta joka kerta kaikelle hölmölle, mutkien oikomiselle metsän kautta, "aivottomille" ratkaisuille, C/ADMINITRATOR/USER/DDOE/PROGRAM/DATA/VIDEO/PICS/TRRAC-kansioon tallennetuille, kuitenkin käyttäjälle vain "Valokuvia autoista"-helmeilevänä ikonina näkyvälle ilmestykselle...!