Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Uusi palje Toyoon ?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana mikkowe, 26 Syyskuu 2010.

1. mikkowe

mikkowe Member

88
    0
    6
    Kulmissa alkaa olla kulumaa, pitäisi vaihtaa/korjata. Ehdotuksia mistä paljonko maksaa?

2. AmK76

AmK76

197
    0
    0
    Vs: Uusi palje Toyoon ?

Kato ekaks vaikka taskulampulla ym/tms tuleeko valoa läpi, jos niin korjaa teipillä tai mustalla sikaflexillä ja taas porskuttaa jonkun aikaa =) Uuden jouduin hankkimaan kun yks tumpelo laittoi sikaflexiä koko matkalta, eikä palje enää menny kasaan tarpeeks, uus maksoi englannista jotain 40-50e?

Anders

3. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

eBayssa noita kaupataan kohtuuhalvalla. Kiinasta suoraan tai sitten jonkun brittifirman kautta kiinasta tuotettuna.
    Kannattaa ainakin vilkaista...

4. L and Scape

L and Scape Active Member

748
    147
    43

Minä korjasin kulmat mustalla ilmastointiteipillä ja hyvin on pysynyt jo  pari vuotta. Palje pitää avata mahdollisimman suoraksi, jotta teipin  saa kulmiin hyvin. Sen jälkeen taiteillaan palje takaisin alkuperäiseen  muotoon.

Ennen kuin rupeat teippaamaan tee valovuototesti: laita kamera  normaaliin kuvausasentoon, ota filmikasetista suojalevy ulos ja anna  olla kirkkaassa ulkoilmassa riittävästi, itse taisin seisottaa kameraa  jalustalla noin tunnin. Sitten vaan kehitys. Mahdolliset valovuodot on  sen jälkeen helppo nähdä. Suljin tietenkin koko ajan kiinni.

Palkeen pienet reiät eivät useinkaan ole hirveän haitallisia lyhyillä  valotusajoilla. Tässä tapauksessa valotusaika on se aika, jonka  filmikasetti on kamerassa ilman suojalevyä.

Perän ja palkeen kiinnittymispinta takalautaan on ainakin minun  toyoissani ollut se isompi ongelma ja kesti pitkään, kunnes osasin  löytää vian. Korjaaminen on sitten helpompaa.