Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Vanhemman iMacin kärähtäneen näytönohjaimen verran tietoa. Uudessa littanassa ei ilma liiku varmaan senkään vertaa, joten kurkkaamatta sisälle veikkaisin, että niissä tarvittaisiin jonkinlainen heatpipe-tyyppinen jäähdytys lisäksi. Jos katsot niitä samoja näyttörautoja PC:ssä, niin niissähän on kaksi korttipaikkaa varaavat tuulettimet ja jäähdytysrivat, jotka eivät sellaisenaan mahtuisi iMacin sisään. Mielestäni MacOSX-käyttöjärjestelmä-shellin luomasta miellyttävästä käyttäjäkokemuksesta huolimatta Apple ei ole se kaikkein asiakaslähtöisin yritys. Useimmiten laitteiden rakenteissa ei ole painotettu niinkään pitkää elinkaarta, vaan lähinnä nopeasti ostoksille palaavaa asiakasta.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Jep,mä luulen kuitenkin jos 32 gigaa on maks. niin eiköhän tuo riitä vaikka mihin nyt ja 5 vuoden päästä,toisaalta luulen 16 gigan riittävän mulle riippuen tietty hintapolitiikasta hieman.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Mielenkiintoinen näkökanta, mun kokemuksen mukaan näitä naurettavia omenoita käytetään kyllä pidempään kuin pc-koneita, ei ehkä alkuperäisellä käyttäjällä, mutta nämä on aika helppo myydä eteenpäin, toisin kuin valtaosa pc:stä.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Sinä voisit kanssa ryhdistäytyä ja lakata sölpöttämästä tuosta googlaamisesta minulle alentuvaan sävyyn. Jopa sellaisten aiheiden yhteydessä, joiden osalta olen melko varma, että olen ainoita täällä, jolla on ns. "ensikäden tietoa aiheesta", jaksat piestä suutasi. Samoin nuo itku-jutut ja pikku-niffettelyt ovat varsin epäasiallista nettikeskustelua, joita ei tuon ikäiseltä kaverilta enää odottaisi.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Olet aivan oikeassa. Applella on ainoat toimivat jälkimarkkinat, joskin syinä ovat PC-komponenttien runsas tarjonta, rompesukupolvien nopea kierto ja hintapainotteinen markkinointi takaavat sen, että PC-romppeet ovat vuodessa romuraudan hinnoissa.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Ei konetta/prossua, vaan Atin näytönohjaimia. Surkeita ajureita, varsinkin Kata lysti -setti, jota ilman saattaa toimia, jos löytyy pelkkä ajuri.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Vähän offtopic taas niin kun tapoihini kuuluu Tuli mieleen että monella ei mäkkikäyttäjällä on käsitys että mäkit tehtäis jostain ihan ufo-osista. Ei ole raudassa enää niin paljon eroa kun ennen oli PC:hen verrattuna. Mulla 2010 mallinen ProMac kuvankäsittelykoneena. Eli se perinteinen torni missä kantokahvat pohjassa ja katossa. 2 kpl Intelin 4 ytimisiä Xeon 2,4Ghz Westmere prossuja. Vaihtoehtoina oli 1x4, 2x4, 1x6, ja tiukin se kahdella 6 ytimisellä oleva. Muistit 1066mhz DDR3:sta. Tosin virheenkorjaavaa, eli EEC SDRAM:a. Orkkis näytönohjainkin oli ATI HD 5770 ( 1GB ), joka vaihtui jossain vaiheessa pykälää parempaan. Kone nykyään päivitetty SSD levyllä, niin kun PC:llekin tein. Firewire 800 oli sillon nopea, mutta eipä ole enää paljon käytännön eroa USB 3.0:seen, mikä tässä PC masiinassakin on. Emon piireissä tai muistiväylissäkään ei ole paljon eroa vastaaviin PC:n huippu emoihin. Eikä sitä hintaerokaan sitten niin paljoa tule jos alkaa vastaavia osia PC purkkiin hankkimaan. Suurin ero käytössä tulee varmaan siinä miten esim wintoosa osaa hyödyntää tehot / muistin grafiikan tai kuvien pyörittämiseen. Siinä mäkki on ollut aina hyvä. Tasoitusta tullut kyllä toiseenkiin suuntaan jos PC:hen vertaa. Ei esim. ollut ihan niin vaivaton se Mavericks päivityskään mihin on mäkin kanssa tottunut.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Macin vahvuuksia audiovisuaalisen tuotannon näkökulmasta ovat kohtuullisen hyvät integroidut ääniraudat ja kunnollinen värinhallinta. Winsussa se värinhallintaprojekti jäi kesken aikoinaan. Tietenkin myös raikkaampi design sopii paremmin visuaalisten hemmojen pirtaan.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Itselläni ei mitään ongelmia Maveriksin päivityksen kanssa. Itselläni sama kone hiukan kalliimmalla sisuksilla. PS. Nyt on todettu että tämä uusin sylinterin muotoinen kallis Mac Pro on kuitenkin 2000€ halvempi kun vastaavilla tehoilla ja ominaisuuksilla rakennettu PC , joten se Mac:n kalleuskin alkaa olla vain teoreettista. Varsinkin kun Microsoft on sekoillut jatkuvasti uusien Windows päivityksiensä kanssa. PS. Miksi valokuvauksen ammattilaiset, kirjapainot, ja oppilaitokset sitten käyttävät lähes poikkeusetta Mac:kkia , taitaa olla aika pöljää porukkaa
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Kirjapainoalalla mäkit ovat vähentyneet paljon, meillä määrät tippuivat nopeasti liki sadasta prosentista ehkä viiteentoista, rahan lisäksi maahantuoja/huolto tietenkin ratkaisee aika paljon, raudan eduttomuuden lisäksi. Eikä kannata jättää huomiotta taitto -ja kuvankästtelysoftien järjestelmävalinnanvaraa. Mäkki siis yksinkertaisesti oli valinta, kun ei voinut valita. Se, että ihmiset haluavat valinnanvarattomuutta ja orjuutta, se on usein myös ihan oma pyyskolookinen valinta: siitä tykätään. Ollaan ikäänkuin vahvaa isäntä vailla.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Avoimemmassa järjestelmässä on huonot puolensa. Kun käyttäjällä ei ole vaihtoehtoja, sujuu hommat valmistajan suunnittelemasti. Ei Pohjois-Koreassakaan ole ongelmia. ;-)
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Mitenkäs nämä nyt sitten liittyvät toisiinsa? Joskus nämä sun taivaita hipovat vertaukset ovat kyllä ihmeellisiä?
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Täytyyhän raamassa olla nouseva kaari? Nythän joku asiantuntija sanoo ettei Apple varmaankaan tietoisesti ole tehnyt iphonesta nsan vakoilukonetta, joten emmeköhän kaikki luota hyvän voittoon, Koreassakin ;-)
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Tilasin iMacin perusmuistilla 8gigaa ja sitten laitan siihen 2x8 eli yht.24gigaa, tällä mennään.. Päädyin osin hinnnan takia sisäiseen Fusiondriveen ja sitten lisä pakat tulee ulos TB piuhan päähän , kyllä tää riittää mulle ainakin nyt alkuun, otetaan SSD levyjä sitten kun halpenee ,esmes. 256 Gigan SSD n. 520€ vs. 6teraa normi kovalevyä TB piuhalla samaan rahaan apple kaupasta ! Mietin tätä kokoonpanoa pitkään ja vertailin eri. vaihtoehtoja ja vaikka poika olisi rakentanut mulle pc koneen halutuilla spekseillä, olis tullut n.500-1000€ halvemmaksi mutta olisin sitte pc ja winkka maailmassa mistä halusin nimen omaan eroon ! uskon ja toivon että tästä tulee pitkäaikainen työkalu mulle kuvankäsittelyyn ja kotikäyttöön myös..
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Itse olisin pistänyt pystyyn hackintoshin ellei olis laiskottanut alkaa näyttöä valitsemaan. Kunhan sai 16gb muistia niin olin tyytyväinen, sillä pärjäisin ja oon pärjännyt. No netflix jymähtää kun photarilla pistää raskasta jauhamaan. Ja kuumentumiseen mä käytän (esim pelatessa) pikkuohjelmaa joka pistää tuulettimet vähän kovemmalle.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? En edelleenkään ymmärrä tätä Koreaa, mutta muutenhan tätä on mahdoton ymmärtää millään muulla tavalla kuin, että sun mielestä NSA ei pysty vakoilemaan kuin iPhonea? Windows- ja Android-puhelimet ovat siis turvallisia
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Nämä on hienoja ratkaisuja jos lompakko on paksu. Useimmilla taitaa kuvankäsittely tapahtua samalla koneella kuin ihan kaikki muukin. Kuten kaikki valokuvaaminenkin menee yhdellä ja samalla kameralla.