Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Mikähän threadi sinulla oli mielessä - ohjelmistotekninen säikeistys vai jotain muuta?
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Niin, ja niissä ei tapahdu mitään, prosessoreissa taitaa Roger Mooren laki olla menneisyyttä? ;-)
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? No jaa, mulla on nyt 16 gigaa, se riittää mulle hyvin vai paljonko sitä pitäisi olla? Ennen iMacceja mulla oli PowerMac, sen helpommin laajennettavaa masinaa en ole ikinä nähnyt
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Joo en usko pätkääkään muistin tai suorituskyvyn muodostuvan ongelmaksi macissa,jotenkin tuntuu että macci käyttää muistia jotenkin fiksummin kuin windows vehkeet yleensä tai ainankin käyttäminen on sujuvampaa ja ongelmattomampaa. En ole asiantuntija mutta tälläinen tunne on tullut vaikka onhan siinä hieman omaksuttavaa kun on tottunut tähän win8 pro:hon.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Kyllä,mä vaan yleensä haluan opiskella kunnolla mitä teen. Huomaan sen jo ipadista miten paljon jäisi hyödyntämättä jollei olisi innostunut menemään hieman pidemmälle.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Tästä mä olen samaa mieltä. Aikoinaan wintoosan kanssa tappelin; aina oli jotain ohjelmiston turvapäivityksiä menossa, ajureita ei löytynyt uusiin laitteisiin jne. jne. Sitten väänsin vuoden verran linuxilla, mutta se jatkuva sudottaminen rupesi kyllästyttämään. Maciin siirtymisen jälkeen on ollut helppoa. Vanha MacBookPro jaksaa vääntää hyvin Lightroom 5:sta, kun älysin päivittää OS X Mavericks käyttiksen. Muistia olen tunkenut koneeseen 8 Gt, vaikka sen ei pitäisi tukea kuin 4 Gt ;-) No, kaikki 8 Gt löytyy käyttöön tarvittaessa. Odottelen seuraavaa Mac Mini versiota, josta aion rustailla kuvankäsittelymasiinan, kunhan selviää, millä vermeillä sen perusversion saa hommatuksi. Ajatuksena kuitenkin laajentaa itse muisti 16 Gt saakka ja Mac Miniin pelkkä 256 GB SSD, jonne ohjelmat ja Lightroomin kataloogit, ulkoiselle 1 GB Thunderbolt levylle kuvatiedostot ja toiselle ulkoiselle sitten varmuuskopiot... Jotain tuollaista.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Aina kun oon ollut Macin kanssa tekemisissà, niin jotakin ongelmaa on ollut.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Aina kun oon ollut windows-koneen kanssa tekemisissà, niin jotakin ongelmaa on ollut. Paljon. Mitä enemmän HP:a sitä enemmän ongelmaa
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Sitàvaan ettà kyllà Maceisàkin on onelmia, mutta niistà ei saa puhua. En ole vàittànytkààn ettà Wintosassa ei ole mitààn, mutta Màkkiuskovaisilla ei ole koskaan mitààn ongelmaa........HAH. Mulla on vàvy joka osaaa Wintoosan....mutta Macin pòytàlàppàrin joutuisin viemààn aina huoltoon...ei kiinnosta.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Tämä on kanssa ihmeellinen väite joka heitetään jokaiseen mahdolliseen väliin totta helvetissä maceissakin on ongelmia, vikaantumisia ym. en ole muistaakseni ikinä tavannut ainuttakaan macin käyttäjää joka sanoisi naama peruslukemilla, ettei ole ikinä mitään ongelmaa, windows-faneilta sitä enemmän kuulee.
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Joo, kyllä minä Mac-käyttäjänä voin tunnustaa, että ongelmiakin on ollut Läppärin tuulettimet rupesivat kesällä huutamaan aina kun raskaampaa kuvankäsittelyä tein. Jouduin purkamaan konetta sen verran, että pääsin imuroimaan kummastakin tuulettimesta pölyt pois, tai paineilmallahan minä ne taisin puhallella. Helpotti kovasti tuo operaatio koneen jaksamista kuormituksessa. Nyt nuo tuulettimet pitävät vähän rohinaa, joten vikaahan niissä varmaan. Vuoden 2009 alkupuolelta tämä masiina. Mutta tuossapa ne ongelmat ovat sitten tämän lähes 5 vuoden aikana olleetkin. Kyllä näitä Macin läppäreitäkin pystyy jonkun verran itse huoltamaan, mutta ruuvimeisselit täytyy olla just oikeat, muuten käy köpelösti...
Vs: Uusi kone kuvankäsittelyyn ? Toki mullakin on aina koneen vaihdossa Mac mielessà kàvàissyt. En ole vaan kovin ihastunut i-Macin rakenteesta. Kuinkas tuolaiseen littana-pònttòòn sais helpoiten 3 kiintolevyà kiinni, niin ettà ohjelmat pyòrii yhdessà ja kuvat ovat aina toisella levyllà ja kolmas on toisen varmistuksena? Joku langaton systeemi vissiin? Nyt on kàytòssà yli 5 vuotta vanha Wintoosa W7Proolla ja hyvàksi koneeksi sità sanoisin, mutta ikà alkaa painamaan.