Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Uusi kompakti hakusessa

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana jupasierra, 17 Tammikuu 2012.

    Olisi aika hankkia LX 5:den kaveriksi pidemmällä zoomilla olevan kompakti. Olen vähän katsellut tuota Nikon p7100 mutta onhan niitä tietysti muitakin. Mitä kameralaukkulaiset suosittelevat omien kokemustensa perusteella ? Arvostan mielipidettänne joka saattaa vaikuttaa ostohalukkuuteen...
     
  1. Vs: Uusi kompakti hakusessa

    On tuo yksi vaihtoehto, vaikka ei valovoimalla eikä kennolla suuremmin rehostella. Hinta nyt ainakin on kohdallaan ;) Lisää mielipiteitä kaivataan !
     
  2. Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Jos ei tarvita rawkuvausmahdollisuutta, Canon Powershot Sx 230 hs ( tai, jos jostain löytyy, edullisempi sx220hs joka on sama laite mutta gps puuttuu).
     
  3. Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Nikon Coolpix S 9100 on parhaillaan 250 euron tietämissä.
     
  4. Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Tuossa hintaluokassa Canon Sx40hs. Ei ihan taskupokkari, muttta zoomia piisaa ja muutenkin mainio vehje.
     
  5. Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Fujista ei ole kokemusta. Siinä on raw ja parempi näyttö, Canonissa vähän enemmän zoomia ja se taitaa olla vähän pienempikin. Canon käsittääkseni päihittää Fujin selvästi kohinassa, Fujissa on muutenkin vähän liikaa pikseleitä tuohon kennoon. Canonin uusi Digic5 -prosessori tuntuu toimivan mainiosti. Canonissa on myös aika hyvin toimiva digitaalinen telejatke, tuossa pari napsua eilisillalta ihan testimielessä. 1680 mm @ ISO800 ja toinen ISO1600, polttoväliä en muista mutta siellä 300 mm paikkeilla. Käsivaralta molemmat.
     
  6. Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Juuri tällaisia mielipiteitä kaipailinkin. Aika hiljaista on pidellyt täällä, ovatkohan gurut kyllästyneet neuvomaan tavallisia pulliaisia ;)
     
  7. Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Voi olla, että pokkarikuvaajat ovat vähissä...
     
  8. Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Tuskin, kiinnostus ja vertaistuki vain hyytyy kohtaan: "pidemmällä zoomilla".
     
  9. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Tai sitten ekan kysymyksen asetelma masentaa. Minulle tuli heti mieleen, ettei LX-5:lle ole merkittävästi parempaa vaihtoehtoa. Ehkäpä vähän parempia, mutta ero on niin pieni, ettei kameran vaihtohommiin kannata ryhtyä.

    Vai olisiko tämä mieleinen?
     
  10. Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Onhan tuo sitä, kuten postauksen aluksi totesin:

    Olisi aika hankkia LX 5:den kaveriksi pidemmällä zoomilla olevan kompakti.
     
  11. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Kompakti on, mutta kokoa kuin järkkärissä. Onko se niin tärkeää, ettei objektiivia voi vaihtaa?
     
  12. Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Koossa on kyllä aila lailla eroa, kun siihen jarkkariin pannaan vaikka 400 mm obiska, saati 600 tai 800 mm.... hintakin on vähän erilainen.
     
  13. Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Dodii, alkaa porukka pikkuhiljaa heräilemään. Tähän mennessä tuo SX40HS on varteenotettavin vaihtoehto, koska tuo Fuji ei mahdu budjettiin...

    <SIZE size="1"]Off topic: Kun jäin työttömäksi sairauden takia 10.09 niin aloin säästää kolikoita hankkiakseni kameran jossain vaiheessa. Nyt on kirstuun kilahdellut sen verran, että hankinta on ajankohtainen. Koska työkyvyttömyyseläkettä varttuessa talous on jatkuvasti kuralla, täytyy tähän hankintaan perehtyä kunnolla. Seuraavaa ehdokasta talouteen katsellaan taas sitten kolmen vuoden päästä.</SIZE>
     
  14. Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Ei täällä vaivauduta kommentoimaan, joten täytyy tehdä ostopäätös tähän mennessä tulleiden mielipiteiden perusteella. Kai tuo Canon on lajissaan hyvä ostos. Kiitos jesaloselle avusta. Ugh...
     
  15. Vs: Uusi kompakti hakusessa

    Noh... jokainen kehuu omiaan, tietty. Minua kismittää että en ole ehtinyt vielä kunnolla tuon kanssa tositoimiin, tässä nurkissa ja kotona vaan räpsinyt. Tuolta
    Canon PowerShot Talk Forum: Digital Photography Review
    löytyy runsaasti kuvamateriaalia ja käyttäjäkokemuksia.

    Jokainen kamera on kompromissi. SX40HS pystyy moneen asiaan, mihin järkkäri ei taivu. Toisaalta, halvimmassakin järkkärissä on todennäköisesti ainakin hiukan parempi kuvanlaatu kun isoa ryhdytään nostamaan. Minä, joka printtaan korkeintaan A4 -kokoon, olin valmis uhraamaan siitä kuvanlaadusta vähän sen eteen, että voi ottaa kuvia oikeastaan mistä tahansa, tarvitsematta raahata repullista tavaraa mukana. Haluan myös nähdä (puolen vuoden tai vuoden jälkeen) mitä polttovälejä sitä oikeastaan tulee käytettyä. Siitä voisi saada vinkkejä siihen, mitä sitten oikeasti tarvitsee...

    Tulet varmaan olemaan tuohon tyytyväinen, kun et odota siltä liikoja. Varsinkin jos aiot pitää sen LX3 käytössä, nuo ovat myös riittävän erilaisia (mulla on kakkoskamerana Ixus 300HS).

    Markkinoille tulee koko ajan kiinnostavia kameroita, esimerkiksi juuri tuo Fujin superzoomuutuus. Sellaista vaan ei voi ostaa, kun sitä ei nyt kaupasta saa. Itseäni kiehtoisi vielä enemmän Canonin G1X - sen kaltaista olen pitkään etsinyt. Tuollaisia vehkeitä ei tietääkseni ole juuri tehty sen jälkeen kun Sony lakkautti R1 -mallin. Olen sitä metsästellyt mutta tuloksetta, nähtyäni Mitch Dobrownerin kuvia (kaikki otettu Sony R1 -kameralla, ihan uusimmista en ole täysin varma)

    Mitch Dobrowner Photography

    Niin, ja täydellistä kameraa ei ole olemassa :)