Vs: Uusi Kodak Onneksi tuota ei taida jäädä kukaan vakavampi filmiharrastaja kaipaamaan. Menekki on varmaan ollutkin aika vähäistä.
Vs: Uusi Kodak Jos menee filmin hinnat selvästi kalliimmaksi niin minun pitää miettiä filmikuvauksen järkevyttä. En maksaisi ImpossibleProject:in hintoja parista kuvasta. Mikäli tämä on myös muun filmin tulevaisuus niin se on meikäläiselle loppu. Ihan mukavaa että saa edullista MV-filmiä Foma:lta ja Kiinalaisilla olisi mahdollisuus tuottaa filmiä hiukan paremmalla laadunvalvonnalla kun Shanghai ja Lucky. Saa nyt nähdä mihin Ferrania sijoittaa itsensä eli alkaako ryöstöhinnoittelu vai ei.
Vs: Uusi Kodak Minusta vähän kuvaavana filmi on ainakin kino- ja 120-koossa halpaa, eikä ruudun kustannusta pitäisi verrata millään tavalla digiin, koska prosessi on itsessään niin paljon pitempi ja moninaisempi. En ole enää vakuuttunut siitä, että kinoakaan kannattaisi kovin aktiivisesti skannailla (muuta kuin kenties vanhoja arkistohelmiä). Siksi siirryn hiljalleen isompaan kokoon.
Vs: Uusi Kodak Suomi hinta yhdestä 120 rullasta 10 E ja kehitys 7 E ja esim. filmille 10 kuvaa eli 1,7 E/kuva plus tulostuspaperi ja musteet. Voisi nipin napin ajatella siedettävänä, mutta kuvan on sitten melkein 'pakko' onnistua eikä turhia kuvia kannattaa valottaa.
Vs: Uusi Kodak Muistaakseni kymmen vuotta sitten 10 4x5 laakan paketti väridiaa olisi ollut noin 20 dollaria. Harmi etten omistanut silloin isoformaattikameraa tai ollut varoja ostaa kellari täyteen laakapaketteja. Nyt sama loota maksaakin 60-90 Eur. Hyi sanon minä.
Vs: Uusi Kodak Tjaah. Voihan sen tietenkin halutessaan noinkin laskea. Itse maksan filmistä 4-5€ (kodakia) ja kehitys tulee maksamaan vajaan euron. Paperit maksaa sitten mitä maksaa - riippuen pitkälti koosta johon vedostaa. Foman 30x40 kuitupaprut, joita pääosin käytän, maksavat vajaan 2€ kappale ja niitä menee aina muutama per vedos. Litkuineen ehkä 10€. Eli 0,5€ ruutu ja siitä saa halutessaan kympillä vedoksen.
Vs: Uusi Kodak Kuka oli muuten ensimmäinen myymään rullan hintaan 10€ ja sitten kaikki muut kartellina perässä nostamaan hintaa ? On minusta hiukan utopistista avata rullafilmipaketin ja myydä yksittäinen rulla hintaan 10€, takuulla möisi enemmän jos olisi vähän halvempi hinta.
Vs: Uusi Kodak Euro on romahtanut suhteessa dollariin tässä viimeaikoina, se nostaa kans kivasti hintoja... Pakotteet toimii. Nyt ollaan käytännössä jo 1:1 vaihtosuhteessa. Jos kodak nostaa hintoja 20%, vuodessa euron on pudottanut 24% arvoa.. joten laskekaa siitä mikä tulee olemaan kodakin hinta
Vs: Uusi Kodak Eikös 4"x5" mv-laaka maksa Suomessa luokkaa 2....2,6 €/ruutu? 36-kuvainen T-Max < 5€. Rullafilmit näyttävät vaihtelevan aika paljon. (Ainahan se filmillä on ollut kysymys otettujen ruutujen määristä. Siksi kinossakin 30 metrin purkki oli niin suosittu.)
Vs: Uusi Kodak Vaikka vielä en olekaan aloittanut reproamisia, niin silti olen jatkosta sitä mieltä, että kinokoon kamerat saa todennäköisesti lähteä ja ainoaksi filmikameraksi jätän Penan 67 kaluston, no, ehkä joku vanha rakas filkkarunko, ihan vaan vitriiniin, mutta muuten siis suunnilleen näin