Kun nimeää kuvaa, niin aluksi tulee peruskoululainen hitaaman mukaan menttaliteetti, mutta samalla tulee vietyä nopeamilta löytämisen ilo. Kenen mukaan pitäisi toimia?
Vs: Kuvan nimeämisen proplematiikka Mulla on nyt roplematiikkaa siinä että en tajunnu tätä asiaa laisinkaan. Saisko saman rautalangasta.
Vs: Kuvan nimeämisen proplematiikka Niin mutta kenen mukaan mennään, on kyllä tullut mielikuva että valokuvaus foorumeilla elävistä suurin osa tarvii apuja?
Vs: Kuvan nimeämisen proplematiikka Arvoituksellinen ja kujeileva nimi on usein tehokas. Oivaltava ja ei niin helpolla aukeava minusta paras vaihtoehto, jos jaksaa pohtia kunnon nimen. Joskus nimi voi olla ihan vaan toteava, dokumentoiva. Valinta riippunee helposti myös kuvan käyttötarkoituksesta ja kenties siitä perään kuuluttamastasi kohdeyleisöstä. Mitä vaativampi yleisö, sen vaikeampi nimen ja oivalluksen yhdistelmä voi olla.
Vs: Kuvan nimeämisen proplematiikka Minusta sellainen nimi, joka kertoo just sen, mitä kuvassa näkyy, on yleensä tylsä. Riippuu nyt tietysti vähän, että mikä kuva se on ja missä, mutta ajatellaan, vaikka että taidenäyttelyssä. Paras on sellainen sopivasti vihjaava tai jotenkin kujeileva. Esimerkkinä tulee mielen Turkkilan ehkä vuosi sitten esittämä "Yskäise ettet yllätä". Oli lato ja sen vieressä auto ja naisten polkupyörä.
Vs: Kuvan nimeämisen proplematiikka Muusikokaverilta kyselin perusteita sanoituksiin jotka ei auennut minulle. Hän aikansa perusteli ympäripyöreitä ja lopulta tunnusti että äiti oli pienenä pojan aloitellessa opettanut, että välilä lauluun voi laittaa ihan sellaista mitä ei tarvikaan ymmärtää. Olin aluksi tosi pettynyt, mutta ymmärsin lopulta: aina ei tarvitse tuottaa absoluuttista totuutta, välillä voi huoletta tuutata tuubaakin sekaan. Toimisikohan kuvien nimeämisessä sama : keksisi hyvän kuuloisia kuvan nimiä, ja arpoisi ne hyville kuville. Varmaan vähintään yksi kymmenestä olisi upea yhdistelmä.
Vs: Kuvan nimeämisen proplematiikka Sun pointti on tämän ketjun perusteella, että tämän foorumin käyttäjät on keskivertoa tyhmempiä.