Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Uusi digirunko Canon D10:n tilalle

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana mokka, 9 Heinäkuu 2012.

  1. mokka

    mokka

    4
    0
    0
    Hei
    Pitäisi vanha sotaratsu Canon D10 päivittää uuteen runkoon.

    Etsin kohtuullista semi pro runkoa. Runko kulkee runsaasti saaristossa ja kosteuttakin saattaa ajoittain saada. HD video autozoomilla plussaa, mutta ei välttämätön.
    Merkillä ei välia. Kuvia tulee n 1000/ vuosi.Luontoa, kakaroita, maisemia, jne .

    Itse olen hypistellyt Canon D60 / D7, jossa jälkimmäisessä lienee hintahaarukan pää.
    Myös Nikonin D7000 on ollut harkinnassa
    Pentax K5 ?

    Mitä porukoilla olisi ehdottaa ? Kaikki ehdotukset otetaan vakavasti huomioon. Myös käyettyjä parempia runkoja saa ehdotella

    T:Jari Mokka
     
  2. ∞

    Member

    458
    0
    16
    Vs: Uusi digirunko Canon D10:n tilalle

    Saat varmasti niin monta vastausta kuin on vastaajaa. Mutta tarkistelen, että sinulla ei siis ole niin paljoa Canon-optiikkaa, että sitoisi sinut siihen merkkiin?
     
  3. mokka

    mokka

    4
    0
    0
    Vs: Uusi digirunko Canon D10:n tilalle

    Ei ja parhaat optiikat on Canonin F1:lle, eli kaikki voi mennä uusiksi
     
  4. tjs68

    tjs68

    53
    0
    0
    Vs: Uusi digirunko Canon D10:n tilalle

    Paras video taitaa olla Sonyn A77, paras laajennettavuus Canon 7D, paras kuvanlaatu ja halvin sääsuojaus Pentax K-5. Nikonin D7000 ja Canon 60D ehkä hieman rimpuloita noille sun spekseille ja D300s taas hieman vanhahtavaa tekniikkaa noihin muihin verrattuna.

    Pentaxilta ja Canonilta tulee todennäköisesti uusi malli tänä vuonna joten "vanhojen" mallien hinnat on aika kohdillaan. Nikonin vastaavasta D300s päivityksestä ei taida olla edes oikein huhuja.
     
  5. Jusnu

    Jusnu Member

    120
    2
    16
    Vs: Uusi digirunko Canon D10:n tilalle

    Mites ois vähän ajettu täyskenno? Ei niissäkään hinnat oo pahoja. Saattaa kuulostaa jonkun korvaan tyhmälle mutta en ymmärtäisi päivitystä cropista croppiin mikäli niitä Ainuastaan croppi kennolle tehtyjä objektiiveja ei olisi muovisäkillistä. Cyberphotolla tais olla tarjous jo iäkkäästä Nikonin D300s rungosta hieman yli 1000€ tosin croppihan se on. Canonista kahtelisin varmaan just tota 7D kameraa tai käytettyä 5d mk2 jos on laittaa hieman lisää, maksaavat kuitenkin sen 1250 - 1400€ kenties enemmän. En ole seurannut.

    Toisaalta jos ei ihan hirvee kiire ole ni oottaisin syksyyn jos julkaseevat vielä lisää kameroita... itse toivon, että Nikon selventäs asiaa notta onko se D600 oikeesti tulossa vai eikö. Ja joo kyllä niitä "kuvia" vuoti nettiin mutta se on eri asia onko ne oikeita.
     
  6. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Uusi digirunko Canon D10:n tilalle

    Eikös D10 oo vanhanajan runkoja mihin EFs ei mene heittämällä, joten saattaa olla että niitä varastossa ei paljon olekkaan.
     
  7. mokka

    mokka

    4
    0
    0
    Vs: Uusi digirunko Canon D10:n tilalle

    Moi
    Kiirettä ei ole, voin kevyesti odotella vaikka loppuvuoteen. D10 toimii kuin junan vessa...

    Itse olen miettinyt K-7 tai D7 väliltä. D7000:n taidan jättää kaavailusta pois. D5:sta olen kattonut, mutta hinta on vielä korkea ja ne mitä Turussa on ollut myynnissä, paljon on kuvattu..

    Jep ja 10D:ssä on EF, tuunaamalla saa myös EF-S:n kii.
     
  8. Jusnu

    Jusnu Member

    120
    2
    16
    Vs: Uusi digirunko Canon D10:n tilalle

    Yksi mitä olen Nikonissa aina ihaillut on se, että vaikka on yli 50 vuotta ikää objektiivilla ni käy ilman adaptereita runkoon kuin runkoon, eri asia mikä toimii ja mikä ei.
     
  9. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Uusi digirunko Canon D10:n tilalle

    Mulle on ohan yks lysti, vaikka vanhat optiikat ja EFs:t käy nykyrunkoon.
    Kuvaan enkä harrasta vanhojen tavaroiden paapomista. Perintönä en ole saanut mitään kameratavaraa, kaikki on aina pitänyt ostaa itse.