Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Uusavuttomuus

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Anonymous, 31 Elokuu 2005.

  1. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Tottakai ajattelin.
    Mutta suoraan se on pakko sanoa, että kuka näitä pitkiä ketjuja muka jaksaa kokonaan lukea, varsinkin kun nää on täynnä asiaa, mitä??
     
  2. Herneimurihan se on, murrosikäisen nenä, tottakai. Tarkoitinkin lähinnä tuota joillekin foorumeille ominaista tyyliä, että kysymyksistä etsitään vain pottuilun aiheita. Sillä ei hirveästi kouluteta ketään muuhun kuin pottuiluun.
     
  3. Joo :)

    täynnä asiaa? hitto, asialle täytyy tehdä jotain...... :)
     
  4. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Juu, ne on se todellinen uusavuttomien ryhmä.

    Junnujen osaamattomuudellehan on ihan luonteva selitys, jonka jokainen meistä tietää ja muistaa. Niitä ei sen vuoksi voi pitää uusavuttomina, vaikka ne kiipeileekin puissa huonommin kuin minun ikäluokkani aikanaan ;-)
     
  5. Jep, nuoret on lisäksi otollisempi ryhmä kertoa, mistä saa tietoa ja oppia. Heillä on vielä toivoa kehittymisestä. Ne (me?) "kypsempään" ikään ehtineet ovat ikäänkuin toivottomampia tapauksia.... :)

    Nuorissa/nuorissa aikuisissa on jotenkin väkeä laajemmalla skaalalla nykyisin. On paljon hiton fiksuja (enemmän kuin ennen?), ja sitten yllättävän runsaasti sellaisia reppana tapauksia, joita ei minusta ollut aiemmin kuin varsin vähän. Vai onko tämä jokin näköharha?
     
  6. Jokainen sukupolvi on ollut edellisen sukupolen mielestä kelvottomampi läpi ihmiskunnan historian. Tuskinpa ne kuitenkaan aina on olleet. Paitsi tämä nykyinen tietenkin on :D
     
  7. Niin, enpä kyllä minä ainakaan tainnut sanoa nykyisiä nuorempia polvia kelvottomiksi, vai mitä? ihmettelin vain tiettyä jakaumaa. Enemmän tosi fiksuja, mutta vastapainoksi enemmän tumpuloita?
     
  8. En tiedä ovatko niinkään avuttomia, mutta menepäs kysymään joltain teiniltä joka on hölmöillyt, että miksi tai selittämään ko. epelille ettei tuommoinen sovi.. vastaus on kerta toisensa jälkeen "mitä välii"

    Tarkoitan sitä, että yleinen asenne tuntuu olevan "mulle kaikki nyt, heti, tahdon" ja jos siitä on jollekin jotain haittaa se on "mitä välii", "ei se mua koske" jne jne. Voi v*ttu kun tommonen asenne ottaa välillä pannuun.
     
  9. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    590
    2
    18
    Onko se nuorten "tila" sitten nuorten vai vanhempien syy.
     
  10. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Papyrus-kääröistä ja egyptiläisistä hieroglyfeistä löytyy kirjoituksia siitä, kuinka sen aikainen nuoriso on täysin saamatonta ja kelvotonta eikä kunnioita vanhuksia tai noudata perinteitä.
     
  11. Tää taita kyllä olla nykynuorten propagandaa...
     
  12. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Täytyy kyllä sanoa, että tämä on sellainen "näin olen kuullut"-juttu. En ole itse löytänyt mitään hieroglyfejä tai papyruskääröjä ullakolta.
     
  13. Toi onkin hyvä kysymys. En tiedä. Toi aikaisempi vuodatukseni koskee tietyssä mielessä myös hieman vanhempiakin, nimittäin toi jatkuva oman edun tavoittelu. Toi "mitä välii" -kommentti on kyllä kakrujen oma juttu, mutta se että kaikki pitää saada heti ja säännöt ovat muita varten, ainakin jos ne haittaavat omaa etua, on hyvin yleistä nyky-yhteiskunnan kaikilla tasoilla.

    Oma henkilökohtainen, nöyrä mielipiteeni on, että yhteiskuntamme on menossa viemäristä alas yhä kiihtyvällä vauhdilla, mutta toisaalta MITÄ VÄLII...
     
  14. Tenavien itsenäistymisvaiheeseen kuuluu aina se kapina vanhempaa sukupolvea vastaan. Pitää se ensin erottaa siitä todellisesta erosta asenteessa, jos sellaista on. "Mitä välii" voi siis olla vain "Tiedän että olet oikeassa ja se ärsyttää minua suunnattomasti". Mutta onko sen velton ulkokuoren alla sen enempää oikeaa saamattomuutta kuin ennenkään? Mitä minä nykynuorisoa tunnen, niin melkoisen aktiivisia tuntuvat olevan etenkin teiniangstista ulos kasvettuaan. Niinkuin minun sukupolvenikin oli. Ja tuskinpa meidän polvemme punkkarit olivat ilo vanhempiensa silmille sen enempää kuin nykyhopparitkaan.
     
  15. Paha mennä sanomaan ovatko sen veltompia, pitää kysyä isäukolta... ei vaineskaan, ei sen juttuja meikäläisen toilailuista kestä kuunnella. En usko että nuo äidin pikku höpönassut kaljakasseineen ovat sen surkeampia tapauksia kuin itse olin aikoinani. Osaavat olla hyvinkin aikaansaavia tarvittaessa. Kyse taitaa olla enemmänkin siitä, että aikaansaavuus ilmenee ainoastaan silloin, kun siitä on henkilölle itselleen hyötyä tai muuten mennään sieltä mistä aita on matalin. Paras tapa saada kesäduunari tekemään työnsä kunnolla on heittää sille urakka, homma hoituu nopeasti ja jälki on sitä mitä pitääkin. Yritä samaa tuntipalkalla, hommasta ei tule valmista koko kesänä ja jos tulee, jälki on semmoista että saat itse tehdä tuplatyön kun korjaat. Tiedän, että tämä on aika raaka yleistys, tunnen pari nuorta herraa, jotka tuntuvat olevan se poikkeus joka vahvistaa säännön ja heidän kaltaisiaan on varmaan muitakin, eivät vain ole osuneet kohdalle.

    Toisaalta, kuten aiemmin sanoin, tämä ei ole vain nuorison juttu, vaan koko yhteiskunnan, ehkä kaikkein vanhinta ikäpolvea lukuunottamatta. Eli olemme muuttuneet liian itsekeskeisiksi jossakin vaiheessa ja siksi yhteiskunta menee päin pers...ttä yhä kiihtyvällä vauhdilla.

    Tulipas pitkä vuodatus. Kiitos jos jaksoitte lukea tänne asti. ;)
     
  16. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Niin tietysti, mikä sitten on itsekeskeistä? Jo pelkästään webin ansiosta maailmassa on niin paljon informaatiota tarjolla, että tarpeellisen ja itselleen hyödyllisen tiedon saaminen on vaikeaa. Helpompi on kysyä ja saada henk.koht. vastaus kuin etsiä itse. Yleinen "hektisyys" taas ajaa siihen, että mistään ei tarvitse kiinostua pitkäksi aikaa. Mihinkään ei tarvitse paneutua, kunhan kaikesta tietää vähän. Loppujen lopuksi kukaan ei tiedä mistään mitään. On se niin väärin. :)

    Kirjasto, kirjakaupat ja divarit.
     
  17. stepe

    stepe Member

    88
    1
    8
    Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen!
     
  18. - Ippe -