Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Uudet varusteet

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Limetti, 12 Syyskuu 2011.

  1. Limetti

    Limetti

    2
    0
    0
    Hei! Olen uusi tällä foorumilla ja ajattelin heti kysyä mielipidettänne. Omistan tällä hetkellä Nikon D3100 + 18-55 kittiobjektiivin. Eli kysyisin, minkä/mitkä obejektiiivit hankkisin suraavaksi? Semmoisia valovoimaisia hyviä objektiiveja toivoisin. Itse runkoa en vielä ole päivittämässä, mutta olen katsonut seuraavaksi ainakin Nikonin D7000:tta.
     
  2. Vs: Uudet varusteet

    Hanki uusi 85mm/1.4G, se on hyvä, samoin osta 200mm/2.0. Kummatkin valovoimaisia ja hyviä. Kysytkö muuten tosissasi vai trollaatko happamella nikilläsi?
    -p-
     
  3. Vs: Uudet varusteet

    Nuo Pekan ehdottamat ovat aivan loistavia !

    Oma ehdotukseni on vähän maanläheisempi, eli omasta puolestani vaihtaisin tuo kittioptiikan Nikonin 16-85 -milliseen. Erityisesti 24 mm ja 35 mm polttovälit ovat erittäin hyviä (= parempia kuin 24/2.8 ja 35/2 Af-Nikkorit). Ero tuolla laajakulmapäässä tulee taas siitä, että kun siirrät zoomrengasta aivan hippasen 16 mm .... 18 mm päin, katoavat tyypilliset palloaberraatiot hämmästyttävän nopeasti. Muutenkin ko. optiikan hinta/laatu-suhde on erinomainen.

    (Oheisena osasuurennos 70 mm:n polttovälillä otetusta ruudusta. Klikkaa kuva isoksi.)
     
  4. Vs: Uudet varusteet

    Joo, on ne kummatkin hyviä, tosin jos pätäkät olis tilillä menisin Audikauppaan enkä kamerakauppaan... Mulla oli toi 200:2 ja kusipää menin sen myymään, kun ajattelin yksi aukko sinne tai tänne.. no on sillä kuiteski väliä...
     
  5. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Uudet varusteet

    "Mielenkiintoinen" bokeh...