Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Uudet välineet

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana _heretostay_, 11 Maaliskuu 2007.

  1. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Uudet välineet

    mikä se IRC on, onko se se galtsu?
     
  2. Vs: Uudet välineet

    ;-D

    Osta Kanon.
     
  3. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
  4. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Uudet välineet

    Minäkö? Never...
     
  5. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Vs: Uudet välineet

    Tämmönenkin löytyy:

    http://www.camerarmor.com/

    ST-2 on aikasta heikko esitys. Salamaohjaus toimii vain TTL:llä joka ei riitä hankalissa olosuhteissa. Kunnon salamaohjaus maksaa yhren EX 580 verran, ja se toinen sinne välkkyjäksi....
     
  6. Vs: Uudet välineet

    IRC (lyhenne sanoista Internet Relay Chat, puhekielessä irkki) on Internetin vanhin pikaviestintäpalvelu (instant messenger), joka mahdollistaa reaaliaikaisen keskustelun Internet-käyttäjien välillä. IRC:n keskustelut käydään kirjoittamalla tekstiä ja lukemalla näytöltä muiden kirjoittamia viestejä. IRC:iin pääsee tarkoitusta varten tehdyllä tietokoneen, muun laitteen asiakasohjelmalla tai jopa joidenkin Internet-sivujen kautta.

    Ohjemia:
    mIRC: Internet Relay Chat client
    XChat: Multiplatform Chat Program
    Irssi

    selaimen kautta irkkiin (IRCnet) http://webchat.xs4all.nl/index.php
     
  7. Vs: Uudet välineet

    Onpas kumisen näkönen haarniska :) Ei tuo varmaan vedeltä sen ihmeemmin suojaa. Elmukelmu oli lähinnä vitsi millä saatais mainitut kamerat ominaisuuksien puolesta samalle viivalle. Tässä tulikin jo selväksi, että aina vaikea verrata eri valmistajien kameroita keskenään. Hintaluokat vaihtelee ja ominaisuusluettelo poikkeaa varmaan tarkoituksella sen verran, että suoraa vertailua ei voi tehdä. Kiinalaiset tekee autoista länsiautojen kopioita, mutta miksi japanilaisten pitäisi tehdä samoja kameroita eri merkkillä?

    Itse lähdin Nikonin kelkkaan kun kaverilla oli Nikon ja silloin oli vaihtoehtoina 10D mikä oli liian kallis, E-1 mikä oli vielä kalliimpi, 300D mistä en yhtään tykännyt ja D70 mistä pidän edelleen. Ehkä jonain toisena ajankohtana olisin päätynyt toisenlaiseen ratkaisuun, ehkä en.  Tarkoitukseni ei ole mollata muita merkkejä, mutta sormet saattaa lipsua välillä :p
     
  8. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Vs: Uudet välineet

    Itse lähdin ensin Nikonin kelkkaan, kun inhosin Canoneita ja Fuji S2...enpätiiä miksen ostanut. Ostin D100:n ja hetken kuvailtuani tulin katumapäälle. D70 tuli, mutta olipahanvaan huononnettu versio satasesta eikä enää siihenaikaan vanhalta tuntunutta S2:ta enää iljennyt ostaa. Odottelin D200:sta...ei tullut....S3 tuli ja kuolasin sen perään aikani..ja sitten SE tapahtui! TULI 20D ja kaikki muuttui, oli valottunut VIIMEINEN RULLAFILMI ja digikuvauksen maailma aukeni!

    Vielä viime keväänä olin kahtavailla...toisen rungon hankinta edessä...vaihtoehtoja oli 30D, 5D ja D 200. Mukamas säästin ja ostin 30D:n ...muutama viikko sitten myin viimeiset Nikonin kiinteät opiskat pois, nyt ei tunnu enää olevan paluuta.
     
  9. Vs: Uudet välineet

    Teit kyllä sun kuvauksilla virheen, kun et säästänyt sitä +1000€ lisää ja ostanut 5D:tä.
    On taidettu väitellä aiemminkin tämä  ;D
     
  10. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Vs: Uudet välineet

    Olet oikeassa:(

    Nyt kaikenkukkuraksi olen kamppaillut yleiszoomin kanssa, ei oikeen oo muuta hyvää kuin EFs 17-55/2.8 IS mutten enää semmosta hankintaa viitti tehrä.....odotellaan sitä seuraajaa...

    Siltikin 30D:llä pärjää pitkälle, kunhan valotus ja tarkennus natsaa kohdilleen.
     
  11. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Vs: Uudet välineet

    Mäkin haluan canonin!
     
  12. hexar

    hexar

    70
    0
    0
    Vs: Uudet välineet

    Mä haluun Nikonin!
     
  13. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 370
    6 203
    113
    Vs: Uudet välineet

    Merkistä viis, kun oppis kuvaamaan. :'(
     
  14. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: Uudet välineet

    Viis kuvaamisesta kuhan omistaa tarpeeksi ison vitriinin ja spottivaloja ison kasan. :)
     
  15. Vs: Uudet välineet

    Huhhahhei. Tässä ne tärkeimmät tällä kertaa. Vieressä kaksi kameralaukullista tavaraa, tietsikka kahdella näytöllä ja oma pieni koppero, ettei eukko ja lapset häiritse liikaa kun selaa foorumia ja seuraa mitä ircissä on kirjoiteltu.  Jos SB-600 on hyvä niin SB-800 kanssa tulee jo autuas olo. Tämä yhden illan kenttäkokemuksella. Melko syvä rintaääni siis.
     
  16. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Uudet välineet

    On ne kameratkin kivoja, kuvaamisen ohella :) Onhan foorumin nimikin kameralaukku, ei valokuva-albumi ;)
     
  17. Vs: Uudet välineet

    Mä voin myydä sulle kaikki mun Canonit ja siihen sopivat roippeet jos haluat....
     
  18. JPQ

    JPQ Member

    376
    5
    18
    Vs: Uudet v

    D50 huonoin puoli automaattisen valkotasapainon toiminta joskus ja croppi on plussaa kun saa telepaata silla pidemmaksi toki laajakulmat on sitten ongelmallisempia mutta nain on mulle sanoisin parempi.
    ps. osta nikon tai pentax et voi menna metsaan mutta canonilla voit (eras canon kamera oli melkoinen pettymys ,ja sitten halpamallien ominaisuus karsinta paatoksen teon hetkella itsella)....
     
  19. hexar

    hexar

    70
    0
    0
    Vs: Uudet välineet

    Tuttavalla on Canon EOS 400D. Se on hänen mielestään liian pieni kooltaan, siksi hän kuvaa kaikki kuvat jalustaa apuna käyttäen. Hän onkin tämän koko-ongelman vuoksi harkinnut kameran vaihtamista Nikon D80 tai D200 järkkäreihin, silloin vain olisi myytävä pois kameran lisäksi nykyinen Canon EF 35/2 optiikka.
     
  20. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Vs: Uudet välineet

    Miksei vaihda Canonin 30D:hin. Kaikinpuolin parempi kuin 400D