Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Uudet välineet

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana _heretostay_, 11 Maaliskuu 2007.

    Vs: Uudet välineet

    Sait privaa aiheesta :)
    Katso esim: myyntipalsta :)
     
  1. ts

    ts Member

    771
    0
    16
    Vs: Uudet välineet

    Itse suosittelisin Canonin 10D:tä. On todella hyvä kamera ja nyt niitä saa edullisesti. Viimeisin hinnanalennus oli 325 euroa jossain myyntipalstalla. Canonin objektiivit ovat (mutu) vähän halvempia kuin Nikonin ja niitä taitaa liikkua käytettynä aika paljon enemmän. Mene ja tiedä...

    Oikeastaan Canon/Nikon-väittelyyn ei hirveästi kannata ryhtyä. Jos pidät Nikonista kokeiltuasi sitä, osta sellainen ihmeessä! Jos olisin aikanani ostanut ensimmäiseksi af-rungoksi Nikonin F4:sen, niin todennäköisesti ajaisin nyt edelleen Nikonin koneilla pitkin maita ja mantuja. Ja vieläkin tekisi mieli vaihtaa ;) mutta vaihdossa häviää melkein aina enkä viitsi ottaa riskiä.
     
  2. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Uudet välineet

    aina canon vs nikon mutta entäs muut ;) pentax tulee vielä
     
  3. Vs: Uudet välineet

    Ei kannata lähteä merkkivertailuun ollenkaan. Muta itse suosittelen Canonia.
     
  4. Vs: Uudet välineet

    heh..eipä kannata ei:)jokaisel on oma kantansa. mut hei kaikki Nikonin omistajat kertokaas nyt onko niis malleis mitä omistatte jotai huonoja puolia,ja mistä pidätte, yritän ettii sit niitten kautta sen minkä ite tarviin. se auttais mua suuresti, tottakai selviin ilman apuaki mutta huomattavasti helpompaa olis saada kommentteja asiasta:)
     
  5. Vs: Uudet välineet

    Tottakai ,)
    No miksi D70 ei käy, jos sillä saa hyviä kuvia ja se on sopivan hintainen?
     
  6. Vs: Uudet välineet

    Olen samaa mieltä, merkkivertailu sucks !! mutta Nikon on parempi  ;D

    Huonoja puolia, pitäisikö keksiä jotain. Se vähän riippuu mitä kaipaa kameralta. Jos käyttää salamaa paljon
    niin Nikonin D1 sarja ei ole vahvin siihen tarkoitukseen. Muuten esim. D1h kyllä tarjoaa kaiken mitä tarvii ja vähän päälle.
     
  7. Vs: Uudet välineet

    Nikon D200: liian pieni, liian pieni etsin, kahva natisee, mf-objetiivit pitää erikseen kertoa kameralle, ei saa kunnollisia tähyslaseja, 1,5 croppi..
     
  8. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 370
    6 203
    113
    Vs: Uudet välineet

    Nikon D2Xs, sopivan kokoinen, hyvä etsin, kahva ei natise, MF-laseja mulla ei ole ja croppikaan ei häiritse.
     
  9. Vs: Uudet välineet

    Ja loppuen lopuksi joku toteaa, että vain Leica on kyllin hyvä.
     
  10. Pelari

    Pelari Active Member

    943
    62
    28
    Vs: Uudet välineet

    Ja Hasseli ;)
     
  11. Vs: Uudet välineet

    Hasselissa on yksi paha vika. Tehty naapurimaassa :p

    D80 Isompi etsin kuin yhdessäkään saman hintaluokan Canonissa. Pentax taitaa tässä pistää paremmaksi (hinnan puoleen).
    En ole saanut kahvaa rutisemaan. Heikot sormet?
    Kroppi, mikä kroppi, nyt en ymmärrä. Mulla kun ei ole filmikameraa tässä sotkemassa niin pelaan vaan niillä korteilla mitkä mulla on.
    Ei ole yhtään MF-kakkulaa eli kaikki toimii. Vanhin lasi on tehty -86/87 
    Salamien kanssa kuvaaminen ei ole koskaan ollut näin helppoa.

    D70 suljin sähkö-mekaaninen. Hyötypuolena nopea salamasynkka, virallinen 1/500s ja epävirallisilla salamilla 1/8000s.  Haittapuolena auringon leviäminen kuvassa sähköistä puolta käytettäessä.
    Etsin se perinteisen pieni, kuten LCD. Tätäkään en saa rutisemaan. Ei yhtä fiksu ohjaamaan salamia irraallaan kamerasta. Vain yksi ryhmä, eikä osaa sitten itse valottaa. USB on hiiidaas. Kortinlukija auttaisi, en vaan omista. Tähän ei saa langallista kakea.  Vain IR pelittää.
     
  12. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Uudet välineet

    PMU:lla ainakin oli D200:aan leikko? En tiedä sitten niitten hyvyydestä.

    MÄ en ymmärrä mikä pointti on nyt lähtee ostamaan nikonia jos ei oo valmiina obiskoita siihen. Oikeesti jos aikoo ostaa nyky-digi-laseja niin melkein sanoisin että Canon ;)
    D200:kin on niin hirmukallis jos vertaa 30D:hen(?). Manuaalilaseille Pentax on ylivoimainen... Eikös vain.

    EDIT: jos siis ei JO ole esim. nikonin laseja hyvä kasa. Eli ylivoimainen hinta/laatusuhteelta sekä rungon toiminnalta.
     
  13. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: Uudet välineet

    Jos ei ole mitään optiikoita niin kannattaa olla aika avoin kaikille vaihtoehdoille ja tämä ei tarkoita sitä että kanonin katalogeja vain ulkoa opetellaan. D200 tarjoaa hemmetin hyvän kameran omassa hintaluokassaan, mutta ei se tarkoita sitä että kaikkien pitäisi pitää siitä.
     
  14. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Uudet välineet

    se hintahan on jotain 1600e? 30D lähtee reilulla tonnilla. siinä on lähes kolmasosan ero, tai neljäsosan?
     
  15. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Vs: Uudet välineet

    Canonin 30D tuntuu yllättävän hyvältä, ainoastaan salamasysteemit on asia mitä tahtoisin Nikonilta.

    Kunhan 5D saa seuraajan, niin 20&30D saa semmosen kaveriksi.
     
  16. Vs: Uudet välineet

    Saahan siihen 30D:hen sääsuojauksenkin elmukelmulla eli liki ilmaiseksi ja langaton salamaohjaus maksaa vain ST-2 verran, mutta milläs saat isommat etsimen?  Tarkoitan vaan sitä, että eroja on muutakin kuin kameran merkki. Kolmasosa, neljäsosa. Muutama satanen. Voihan se tuntua paljolta jos ei ole rahaa.
     
  17. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: Uudet välineet

    30D voit rinnastaa mieluumin D80 malliin niin alat olla oikeilla poluilla ja silloin voi kysyä mitä hiton järkeä on maksaa XXXe* enemmän? Jos ruvetaan näitä typeriä vertaamisia tekemään.

    *Edit2. Hinnat tuntuu liikkuvan nopeammin että ei pysy kärryillä edes, eli laitan verkkokaupan erot D30 1099.90e ja D80 955.90e. Rajalassa oli hinta melkein sama. Ja lopuksi menipä läskiksi taas. ;)
     
  18. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Uudet välineet

    Totta tuo etsinjuttu, mutta onko sillä niin merkitystä AF-laseilla, en tiedä? Tuossahan puhuin siis siittä, että jos ostaa digilaseja. Manuaalilaseilla valintani on Pentax (josksu tulevaisuudessa jos digijärkän ostais pokkarin sijaan)

    Oliko d80 nyt siis halvempi?  EDIT: näköjään... mitäs kaikkee D200 on niin paljon parempaa että kannattaa taas maksaa?

    eipä nää tietty mua niin kauheesti kiinnosta, kyllä mä tiän mike itelle on hyvä =)

    mut se on kyl kumma kun porukka ostaa tietyn kameran "JOSTAIN SYYSTÄ" niin sitten sitä on pakko kehua vaikka olis mikä, ilman mitään kummempia perusteita. Ja muita merkkejä haukutaan.

    Kukaan ei oo vielä mulle perustellu mikä nikonissa olis oikeesti niin paljon parempaa kun canonissa että se pitäis ostaa. Sitten taas canonin ostajan perustelut on että "niitä on kaikilla" tai "ei kohise" hahhah :) Noh ehkä niillä molemmilla pärjää kuitenkin.
     
  19. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: Uudet välineet

    Merkillä ei ole merkitystä (jaa sä jo kirjoitat irkissä! en lue!), no siis sama se mitä kukin käyttää. Ja jokainen ottaa itselleen mahdollisimman sopivan ja oikean merkin jolla on zen. Eipä muuta sanottavaa.