Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Uuden kameran valinnanvaikeutta

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Ansuliini, 18 Helmikuu 2011.

    Olen kamerakuumeessa. Siis uusi kamera pitäisi hankkia, mutta millainen? Kameran tulisi täyttää seuraavat kriteerit:
    Paino alle 200 g, hinta max. 320 e, makrokuvien ottaminen kukista mahdollisimman läheltä ja helppoa, kunnon zoom - nykyisessä 4x. Kuvia otan enimmäkseen matkoilla, jouluna, synttäreinä, kotipihalla, sekä sisä- että ulkotiloissa ympäri vuoden. Akkuna ladattava akku, ei pattereita.
    Nykyinen kamera on Canon IXUS 800 IS. Sitä ennen oli v3 ja sitä ennen Canon järjestelmä filmimalli, sitä ennen Pentax ja aivan ensimmäisenä Ljublana (jos muistan nimen oikein, sellainen venäläinen päältäkatsottava malli).
    Kuluttajalehden testistä (26.1.11) sain valittua Canon IXUS 1000HS ja Nikon Coolpix S8000 mallit. Nyt olen tuskaillut näiden kahden välissä. Molemmissa makro on 1cm ja zoom 10x. Yhtenä päivänä toinen on parempi ja toisena toinen. Nikonin eduksi on hinta, noin 150 euroa halvempi kuin Canon. Ja Nikonilla löytyy myös punainen kamera. Canonilla tuntuu taas olevan paremmat hämäräkuvausmahdollisuudet. Amazonin arvosteluissa Canonin ostajat tuntuvat olevan pettyneempiä, Canonin akku tuntuu olevan hyvin lyhytaikainen. PhotographyBlogin arvioinnissa Canon pärjää paremmin kuin Nikon. Ja nyt ajattelin, josko täältä löytyisi apua? Mielipiteitä, Kiitos!
     
  1. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Uuden kameran valinnanvaikeutta

    Osta käytettynä canon s90, mulla on sellainen, on pieni ja tuottaa hyvää kuvaa iso 800, jopa 1600 a4 kokoon.
    Kuvanvakain, raw-kuvaus mahdollisuus, hyvät lähikuvausominaisuudet.
    T Jukka
     
  2. Vs: Uuden kameran valinnanvaikeutta

    Kiitos tarjouksesta, mutta ei kiitos.
     
  3. Vs: Uuden kameran valinnanvaikeutta

    Minä en suosittelisi S90-kameraa. Meille ostettiin töihin sellainen ennen joulua. Kuvalaatu on sisällä kohtuullisessa valossa ilman salamaa lähellä kamerakännykän laatua. Uh...