Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Uskonto katoaa?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana SakkeM, 23 Maaliskuu 2011.

1. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Vs: Uskonto katoaa?

Kristinuskon vahvuuksiin kuuluu kyllä joustavuus.  Se on sopeutunut tai sovitettu niin orjien kuin orjakauppiaittenkin tarpeisiin. Mitään inhimillisen sorron, syrjinnän tai riiston muotoa kaihtamatta...

2. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Vs: Uskonto katoaa?

Henkilökohtaisesti tykkäisin (peukku ylös), että jumala olisi olemassa.
    Olen nähnyt uskovaisissa ainakin ulospäin näytettyä harmoniaa ja onnellisuutta.
    Näistä lähtökohdista olen turhautunut ja pettynyt, että minulle ei ole uskontoa pystytty myymään:(

Olisihan se hienoa että olisi hyvä jumala, joka katsoisi ihmisten perään.
    Jos jumala on, niin hän ei a.joko pysty b.välitä c. halua puuttua asioihin.

Jos ajatellaan vaikka ristiretkiä ja inkvisiittoa, jota tehtiin kristinuskon nimissä ja juuri he olivat tuon ajan "jehovantodistajia".
    Siis kunnon peri kristittyä, keistä nykyinen kristinusko periytyy.
    Luulisi että jumala, joka mooseksen aikaan halkaisi vesistöjä ja jeesuksen aikaan puutui kalaonneen, herätti kuoleita yms., olisi jotenkin puuttunut nimissään tehtyihin raakuuksiin?

Entä jumalan luvattu kansa, joka tänä päivänä tekee kaikenlaisia vääryyksiä arabi väestöä kohtaa.

Lisäksi uskontoon on laitettu pelimiehen mahdollisuus, saa sikailla koko elämänsä miten parhaaksi näkee, kunhan juuri ennen kuolemaansa, mielummin papille tunnustaa syntinsä ja uskoo, niin portit on auki.