Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Uskomattoman nopeaa toimintaa!

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana aikaarska, 26 Tammikuu 2021.

  1. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 287
    528
    113
    Ebaysta tulee miten sattuu. Harvoin alta 1,5kk mitään, jos paketissa on mukana akkuja. Kannattaa kysellä perään, jos ei ala parissa kuukaudessa näkyä. Toisaalta kestää nuo toimitukset Amazonin Euroopan varastoltakin sen pari kuukautta ja Suomen päässä menee kamaa hukkaan niin, että heikkopäistä hirvittää...
     
  2. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Ei tuo vielä mitään: minun rahtikuluennätykseni on yli tuhat US dollaria. Oli kyllä painoa ja volyymiakin.
     
  3. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 361
    6 167
    113
    Mulle on kaikki Saksan Amazonin tilaukset tulleet noin viikossa, välillä nopeamminkin.
     
  4. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 287
    528
    113
    Mulle ei. Ne ovat ottaneet tavakseen lähettää Kiinasta, vaikka Saksasta näyttäisi tulevan ja muutaman kerran on saanut laittaa lisätiejakin, että ne voi tullatakin ne minun nimiini.
     
  5. aikaarska

    aikaarska Member

    42
    7
    8
    No ei tosiaan kannata tilata tuollaisilla postikuluilla muutaman kympin tuotetta, ellei se tuote sitten satu maksamaan Suomessa 150€...Jostain syystä jenkkilän postikulut ovat turhan kovia.

    Mulle tuli se Jenkkipaketti eilen. 3 viikkoa meni. Siitä puolet Euroopan puolella logistiikassa, 3 päivää Suomessa. No tuote oli ainakin ihan ok.

    Mutta itse taistelin 3 päivää yhden toisen jenkkiostoksen kanssa juuri. Ostin objektiivi filtterin jonka postikulut oli n. 37€. Olin kuitenkin valmis maksamaan sen koska filtteri on melko harvinaista laatua, ja itse filtteri suht. edullinen.
    Maksan ebay ostokset aina paypallilla, ja on mennyt aina hyvin. J akerrasta läpi. Mutta nyt tämän ostoksen kanssa tuli "Your payment is pending", ja muutaman minuutin jälkeen "Sorry, your recent payment for the item(s) below did not go through.", "Please return to eBay to send your payment again", ja tämä toistui aina kun yritin maksaa uudelleen.
    Olin yhteydessä ebayhin ja kyselin, että mitä ihmettä? Sieltä tuli vain jotakin standardivastauksia. Lisäksi lähetin 5 viestiä myyjälle, mutta myyjä ei ole vastannut vieläkään. ..Myyjällä on myös ihmeellisiä poikeavia postimaksuja lähes samoille tuotteille, esim. yhden toisen filtterin postikulut ovat 126€!! Siis ihan samankokoinen filtteri. Todella pieni paketti. Kuitenkin myyjällä on vain positiivista palautetta, tosin ei kovin paljon. Myyjä on toiminut ebayssa vuodesta 2010. Ei yhtään negaa.
    Ebaysta neuvottiin, että maksa sitten luottokortilla. No, en varmasti maksa, koska koen paypallin turvalliseksi. Ja paypal maksuni ovat AINA menneet läpi lukuisien ebay ym. ostoksien kanssa. Vain tämä ostos/myyjä on poikkeus.

    Muuten minulla on ebay ostoksista erittäin hyvä kokemus. Useamman vuoden ajalta. Pari kertaa paketti ei ole tullut jostakin syystä, mutta olen saanut rahat takaisin kerjäämättä, pelkkä ilmoitus ebayn systeemiin on riittänyt.
     
  6. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Taidat sekoittaa Amazonin ja Amazon Marketplacen, joka on myyntialusta kauppiaille. Näillä kauppiailla ei ole mitään muuta tekemistä Amazonin kanssa kuin asiakassuhde.
     
  7. motris

    motris Well-Known Member

    4 773
    739
    113
    Amazonin tavarankäsittely oli mm. taannoisen Vastaamon kiristyskirjeen lähtöpaikka. Tosin eihän tuollakaan ole sinällään tekemistä Amazonin tai Amazon Marketplacen kanssa.
     
  8. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 287
    528
    113
    Joojoo, siis tarkoitan nimenomaan Amazon Marketplacea. Siinä oikeanpuoleisessa paneelissa niiden pitäisi kertoa toimittaja. Joskus on kuitenkin ollut "fulfilled by Amazon" tai joku muu Amazon toimittajana niin, että alkuperämaa on muuttunut lisätoimenpiteitä vaativaksi. Se olisi mukava nähdä erikseen mainittuna etukäteen, että mistä kaukaa se Euro-alueelle saapuu, jos se tulee jostain kauempaa. Yleensä se onkin, mutta ei näemmä aina.