Onko tällainen Sekonic Studio Deluxe mittari jollain tapaa parempi kuin tuo jo omistamani Jessopsin mittari? Tietysti tuossa ei olisi tuota patteriongelmaa. Entä sitten LUNASIX 3? Tietysti myös salamittaus olisi hyvä olla olemassa. Ääh, kun on vaikeeta. EDIT: Ja vielä vaikeemmaks menee, kun ei lue ensin mitä tuli kirjoitettua, eli nyt olisi sitten se verrokki mukana
vallitsevan kaveriksi voisi olla pistemittari mukavampi, ja vaikka sillä salamamittauksella. paristoriippumattomuutta en tässä nyt niin hypettäisi koska seleenikennosta ja sen paukuista ei ole enää takeita. ei tästä kauaa ole kun pentaxin vanha spot meni huuto.netissä, ebayssa niitä on vaikka lampaat söisiit.
No, juttuhan on niin, että jos Lunasix 3lla ei pärjää, voi aivan hyvin jättää ne muutkin ostamatta. AIvan fantastinen mittari. Yksinkertainen, riittävän herkkä, saa lisävälineitäkin (mm. pistemittausadapterin) jos ihan välttämättä haluaa ym. Sitä paitsi kestävyydeltään Nikon F:n luokkaa = vasara. Loppu onkin käyttäjästä kiinni. Ugh. (Tämä ei siis ollut vinoilua, vaan aivan vakavahenkinen lausunto.)
no minulla on lunasix F ja se on hyvä ja syö paristoja, eli en nyt mitenkään parjannut tuota Gossenia. mutta jos sulla jo on vallitsevan valon mittari eli tuo jessop niin montako niitä tarvitaan. ähvässä "on" salamamittaus ja ihan hyvin sillä olen valoillani pläjäytellyt vaikka se aina näyttääkin f8 ,D Lunasix 3 manual < Other stuff < Info < Peter Marquis-Kyle Oli lunasix 3 ja 3s en muista eroa. Lisäosista sen verran että jos tulee mukana niin ok, mutta erikseen metsätämisessä voi mennä hermot. Edit: Taisi olla että Luna 3 syö PX625 elohopeapareja ja 3S sellaisia joita vielä saa kaupasta... Paitsi: http://www.gossen-photo.de/english/batterie_adapter.html 3S on quick 'n' dirty
Toi Lunasix F (LunaPro F) on loistava mittari. Ei tarvitse siirtää lukemia säätökiekolla ja "zonetkin" näkyy. Mutta se on aika paljon suurempi kuin alkuperäinen Lunapro. Paristot voi orig. Lunaprolle olla ongelma, mutta ilmeisesti osaava kamerahuolto (Oksasenkatu) voi modifioida sen sähköisesti toimimaan myös nykyparistoilla, jollet löydä uusimpia versiota. Säädettynä molemmat mittaa valoa tarkasti, jos vähän miettii mitä tekee. Seleenit unohtaisin aktiivikäytöstä, retroilu on eri juttu. Noista lisälaitteista Gosseniin olisin sitä mieltä, että sitten taas koko kasvaa ja menee hankalaksi. LunaProhon saa jopa "pistemittarin", mutta johan tulee vehkeelle kokoa. Aito pistemittari on mun mielestä "vakavaan" käyttöön helpoin laite ja Minoltan Spotmeter F mun mielestä paras. Etsi jostain Calcu-Lightin XP ja myy se mulle. Saat vahdossa "normaalin" Calcu-Lightin ja rahaa. Ehkä historiaa, mutta noista heijastuvan/kohdistuvan valon mittareista ihan ykkönen mun perspektiivillä. Kevyt kuin mikä, kestää mitä vaan, huikee mittausalue ja 70-luvun led-näyttö. Josta johtuen ainoona huonoa puolena tarve 4lle kalliille nappiparistolle. Mutta siihenkin on ratkaisu, kunhan pysyy kaukana kameraliikkeistä.