Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

USA hoitaa sotilaansa, vai...

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana markku55, 10 Helmikuu 2015.

1. keegan

keegan Well-Known Member

8 541
    1 456
    113
    Vs: USA hoitaa sotilaansa, vai...

Voitko tarkentaa mitä kaunistelen ja miten? Toisin sanoen mikä viestissäni täsmällisesti ottaen on kaunistelua?
    Oliko tuo "sitoumukseen A liittyy ylimääräinen etu B" kaunistelua, jos niin miksi? Ymmärtääkseni Yhdysvaltojen asevoimat tarjoaa monenlaisia stipendejä, tämä on mielestäni aivan julkista ja asiallista tietoa. Vai onko se jotenkin kaunistelua? Eivätkö tarjoakaan? Vai oliko tuo linkkaamani sivu ehkä kaunistelua?
    Kerro toki. Perustele myös miksi on kaunistelua.

EDIT: Sivumennen, on aika helppoa, ehkä vähän turhan helppoa, liittää mihin tahansa viestiin leima "kaunistelua" jos sitä ei mitenkään kykene tai halua asiallisesti ja uskottavasti perustella.

2. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Viimeksi muokattu: 19 Maaliskuu 2019
  3. keegan

keegan Well-Known Member

8 541
    1 456
    113

Odotin minä sentään edes vähän parempaa perustelua, mutta näköjään on tyytyminen tähän:)
    Mutta hyvä muistaa tuokin; se siis kebaxin mielestä käy riittäväksi ja asialliseksi perusteluksi...

4. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

5. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 305
    393
    83

Hiljattain tuli taas uusintana elokuva The Hurt Locker. Kai niitä sodissa noitakin on useita, joille sodankäynti on jonkinlainen trippi, kuten elokuvan päähenkilön pomminpurkajalla.

6. keegan

keegan Well-Known Member

8 541
    1 456
    113

Ei hyvä mies, kardinaalivirhe. Jos sinä väität jotakin tietoa potaskaksi, on nimenomaisesti sinun asiasi osoittaa oma väitteesi ("potaskaa") todeksi. Ajattele nyt vähän, jos minä väitän että tieto "nyt kun kirjoitan tätä on keskiviikko yhdestoista helmikuuta" on väärä, on toki minun asiani todistaa tiedon vääryys kun kerran sitä vääräksi väitän.
    Mitä linkin turhuuteen tulee, totta kai sinulla on oikeus ignoroida kaikki sellainen tieto joka ei sovellu maailmankuvaasi, aivan vapaasti vaan.
    Se on kuitenkin aivan asia kun että pystyisit oman näkökantasi perustelemaan (mitä siis et ainakaan vielä ole tehnyt).

Toisin sanoen:
    - kysyin perusteluja väitteellesi kaunistelusta
    - vastasit väittämällä linkkiä potaskaksi
    - kieltäydyt perustelemasta sitä, että linkki on potaskaa.

Oletko nyt oikeasti mielestäsi tässä saavuttanut jotakin?

EDIT Typo korjattu

7. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

8. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 442
    6 325
    113

Ei se toki ole painostusta, se on vain monille ainoa tapa saada koulutus ja ihmisarvoinen elämä, jos nyt sattuu pysymään hengissä.

9. arko

arko Member

789
    22
    18

Kyllä mä ihmettelen hieman tuota ainaista jenkkien syyllistämistä aivan kuin he olisivat syyllisiä kaikkeen mitä maailmassa paskaa tapahtuu,varmaa jos suomessa sataa koko kesä niin se johtuu jenkkien kylvämistä kemikaaleista...

Mulla kun on pari venäläistä frendiä niin heiltä olen kuullut ihan luotettavasti miten hienosti Äiti Venäjä on huolehtinut sotilaistaan jotka on pakotettu sotimaan..
    Paska maa?

Tarpeetonta  intoilua jos jonkun vakaumus on toinen kuin toisella niin mitä siitä vouhkaamaan.

10. keegan

keegan Well-Known Member

8 541
    1 456
    113

Ja nyt sitten osaat esittää esimerkkejä tiedoista jotka minä olen tuolla tapaa ignoroinut, etkös osaakin?

"potaskaa"-väite jota ei millään tapaa perustella, ei kyllä vastaa minun käsitystäni suhtautumisesta asioihin "kriittisesti avoimin mielin, ei valikoiden"
    Pikemminkin se on valikoivaa potaskaksi leimaamista, ei erityisen kriittistä (koska kriittisyys edellyttää perusteluja), ei erityisen avointa (koska ei käy ilmi tuon leimaamisen syyt).

EDIT:  Niin tuleeko muita perusteluja sille väitteellesi että kaunistelen? Siis muita kuin tuo "potaskaa"?

11. keegan

keegan Well-Known Member

8 541
    1 456
    113

Onko se mielestäsi tuomittavaa, pitäisikö tamä mahdollisuus siis poistaa?

12. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 442
    6 325
    113

Pitäisi olla mahdollisuus ilman armeijaakin, ihan peruskauraa. Mun  mielestä kunnollinen koulutus kuuluu kaikille jotka sen haluavat, ilman pelkoa kuolemasta, olet ilmeisesti eri mieltä?

13. keegan

keegan Well-Known Member

8 541
    1 456
    113

En tietenkään ole enkä ole sellaista väittänytkään. Se on kuitenkin eri kysymys kuin se, pitäisikö tässä tilanteessa tuo mahdollisuus poistaa.

14. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 414
    1 065
    113

Maailman poliisin virka on tärkeä. Toinen ääripää on ruotsalainen hiusverkkotyyli ja valkoisen lipun heiluttelu.

15. arko

arko Member

789
    22
    18

Tai suomalainen hurskasteleva sivari joka osaa ja tietää kaiken,on lisäksi aina oikeassa.

16. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 414
    1 065
    113

Alkaa k :lla mutta  ei kimo ...tä ? :)

17. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

18. arko

arko Member

789
    22
    18

Jep

19. arko

arko Member

789
    22
    18

Miten lie afrikassa....köyhiä kaikki mutta sota maittaa.

20. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63